Praktický návod: Jak si změnit URL adresu u svého firemního facebookového profilu?

06.09.2025

Založili jste si nový firemní facebookový profil? Anebo už jeden máte dlouhá léta? A až teď jste si u něj všimli, že se vám v URL adresním řádku nezobrazuje například "www.facebook.com/vase-skvela-firma", ale jen nějaké podivné znaky a čísla? A chtěli byste to napravit? Tak to jste tady správně! Právě tady si společně prakticky krok za krokem ukážeme, kde se to nastavuje. Tak pojďme rovnou na to!

Jak se mění URL adresa u firemního FB profilu?

1. Jste na svém počítači.

2. Vejdete normálně na internet, na www.facebook.com.

3. Nahoře vpravo se přes svou profilovou fotografii překliknete na svůj firemní profil.

4. Opět kliknete nahoře vpravo na profilovku své firmy.

5. V menu zvolíte možnost Nastavení a soukromí.

6. Kliknete na Nastavení.

7. A zde sjedete trochu dolů a v levém menu si vyhledáte položku "Nastavení stránky".

8. Zde zvolíte hned první položku Jméno.

9. Zde kliknete na Uživatelské jméno.

10. A následně už jen upravíte stávající jméno za nové. Pamatujte, že upravujete URL adresu, takže nové uživatelské jméno by mělo být krátké, bez háčků, bez čárek, bez mezer, tedy buď dohromady, anebo rozdělené podtržítkem.

11. Vše pak stačí uložit modrým tlačítkem Uložit změny.

Na co si dát při změně URL adresy u firemního FB profilu pozor?

Jak už jsem zmiňovala, uživatelské jméno by mělo být krátké, stručné, bez háčků, bez čárek, bez mezer, tedy buď dohromady, anebo rozdělené podtržítkem.

Avšak kromě toho musí být unikátní. To znamená, že toto uživatelské jméno nesmí používat nikdo jiný.

Vždy vám Facebook napoví, zda je dané uživatelské jméno k dispozici či nikoliv.

Pokud nemáte příliš unikátní uživatelské jméno a zjistili byste, že už to, které chcete použít, používá někdo jiný, můžete to vyřešit doplněním číslice, doplněním _cz, doplněním .cz nebo jakoukoliv jinou koncovkou.

Takto tedy velice jednoduše změníte URL adresu u svého firemního facebookového profilu.

TIP NA ZÁVĚR: Pokud si takto změníte URL adresu u svého firemního facebookového profilu, pak si nezapomeňte změnit odkazy na své soc. sítě také na webu, v patičce svého e-mailu, v newsletterech a všude jinde, kde odkaz na svůj facebookový profil používáte. Tímto úkonem se vám totiž původní URL odkaz na váš firemní profil změnil a ten původní už tak nebude fungovat.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Založili jste si nový firemní facebookový profil? Anebo už jeden máte dlouhá léta? A až teď jste si u něj všimli, že se vám v URL adresním řádku nezobrazuje například "www.facebook.com/vase-skvela-firma", ale jen nějaké podivné znaky a čísla? A chtěli byste to napravit? Tak to jste tady správně! Právě tady si společně prakticky krok za krokem...

Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?

Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...

V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...

Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se...