O čem psát? Aneb když chcete být kreativní, ale kreativita nepřichází

30.08.2017

Být na sociálních sítích stále originální, vtipný či co víc kreativní, je náročné i pro samotného markeťáka. Ano, mluvím i ze své zkušenosti. Klišé typu "Však připrav takové příspěvky, které by tě samotnou bavily," jsou ve chvíli úplné kreativní pustiny celkem na nic. "Jak, když mě nic nenapadá!?"

Často se mě na to klienti či kolegové ptají. Proto vám v tomto článku uvedu pár příkladů a rad, co můžete na Facebooku zveřejňovat, když vás zrovna nic nenapadá.

1. Zajímavosti

Zajímavostí není nikdy dost! Proto si najděte třeba 10 největších zajímavostí z vašeho oboru a k těm si připravte jednoduché, ale poutavé fotografie. Když nebudete vědět, co zveřejňovat, zajímavosti to vždy zachrání.

2. Novinky

Je něco nového ve vašem oboru? Vešla v účinnost nějaká nová legislativa? Máte nějakého nového klienta? Je ve firmě nový kolega? Chystáte se na nějakou velkou rybu? Představili jste nový produkt? Novinky by měly být základem obsahu na vašich sociálních sítích. A není vůbec nic špatného na tom, že pochlubíte s významným klientem!

3. Významné dny

Prakticky pro každý obor najdete nějaký významný mezinárodní den. Mezinárodní den celníků, Mezinárodní den loutkového divadla, Světový den grafiky nebo Den námořníků. Udělejte si kdykoliv během roku research a vytvořte si svůj vlastní seznam mezinárodních dnů na míru. Pak si na ně kdykoliv během roku můžete vzpomenout a na nějaký z nich zveřejnit třeba oslavný příspěvek.

4. Srandy a vtipy

Na Facebook se lidé chodí bavit, proto je pobavte jednou za čas vtipem nebo nějakou srandou. Psaných i video vtipů najdete na internetu stovky. Pokud chcete něco více zajímavého, můžete si vytvořit vlastní Meme pomocí Meme generátoru nebo vlastní gif. Nebojte se čas od času odvázat. Vaši fanoušci vás za to neukamenují, ba naopak budou rádi, že dokážete ukázat i svou lidskou tvář.

5. Vyfoťte svou nekreativitu

Už vás skutečně nic nenapadá? Ani i kdybyste se postavili na hlavu, tak prostě nevíte, co zveřejnit? Vyfoťte sami sebe, jak nevíte. Upřímně prostě přiznejte, že jste v koncích a nevíte, co zveřejnit. Lidská tvář každé firmy je mnohem více vítaná než neustálá upjatost a až vojenská profesionalita.

Tipy na závěr

Nedaří se vám delší dobu najít zpátky ztracenou kreativu? Zkuste něco změnit! Zajděte si na koncert, běžte sportovat, udělejte si výlet do přírody, naplánujte si akční víkend, vybarvěte si omalovánky, přečtěte si vtipnou knihu nebo článek. To všechno pomáhá i mě při ztracené kreativě. Rozhodně není dobré se za každou cenu snažit něco ze sebe vyplodit. To je jen nejlepší cesta ještě k větší skepsi. Když to nejde, prostě to odložte na později a věnujte se jiným činnostem.


Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...