Nejlepší příspěvky na Instagram

27.01.2022

Instagram, stejně jako jakákoliv jiná sociální síť, má své trendy. Jakými typy příspěvků si své publikum na této sociální síti tedy zaručeně získáte? Jaké příspěvky jsou zde úplně ty nejúspěšnější? A jaký typ příspěvků by vám neměl ve vašem plánu chybět?

Příspěvky ze zákulisí

Ať už to u vás ve firmě vypadá jakkoli, příspěvky ze zákulisí budou vaše sledující jednoznačně bavit. Tento typ příspěvků je vhodný jak pro freelancery, tak i pro běžné podniky.

A pozor, váš post nemusí vypadat jako z katalogu! Žádoucí je autenticita

Takže žádné extra uklízení a aranžování. Pokud patříte mezi freelancery, záleží samozřejmě na vás, jak moc si pustíte veřejnost do svého soukromí, snímky z domova sdílet nemusíte, postačí i kavárna, kde poodhalíte kus svého pracovního zázemí.

Příspěvky od fanoušků a sledujících

Jak jinak ukázat svým fanouškům, že si jich ceníte než tím, že své sociální sítě obohatíte obsahem přímo od nich?!

Ukážete tím, že vám nezáleží jen na vlastním úspěchu, ale i na ostatních. Nezapomeňte také na Instagramu používat označení své firmy nebo hashtag se značkou. 

Pokud se o vás zmíní někdo jiný, nezapomeňte k příspěvku připojit oblíbené srdíčko. Nenápadně se publiku připomenete a lajkováním konkurence si vybudujete u ostatních respekt.

Příspěvky, které slouží pro tagování přátel

Máte ve svém portfoliu něco zajímavého, co by mohlo nadchnout i další uživatele? Dejte na sítě příspěvek, v němž sledující vybídnete, aby označili své přátele. Nenásilně tím zvýšíte dosah svých příspěvků.

Obsah by však, pozor, měl být skutečně zajímavý, aby vaše uživatele zcela přirozeně přiměl k tomu někoho dalšího označit. Například pokud jste prodejcem fotovybavení, můžete sdílet návod, jak vykouzlit hezčí záběry krajiny.

Příspěvky, jimiž můžete ocenit svého zákazníka

Každý z nás "slyší" na ocenění. Neváhejte proto své spokojené zákazníky prezentovat i na svém Instagramu.

Pokud zůstaneme u výše zmíněného jednoduchého příkladu prodejce fotovybavení, může to být například úspěšný fotograf, který vyhrál fotografickou soutěž s technikou, kterou si koupil přímo u vás. 

Na Instagramu můžete takového člověka prezentovat přímo, ale také s ním udělat rozhovor, který budete na svých sociálních sítích sdílet.

Inspirativní příspěvky

Inspirovat nemusíte jen příspěvky z vlastní dílny. Stačí si vypůjčit známý citát a doplnit ho vhodnou fotografií.

Může to být citát například některé slavné osobnosti, případně cokoli jiného, o čem se domníváte, že to ve vašem publiku bude rezonovat. 

Ačkoli se nejedná přímo o váš osobní příspěvek, jsou obecně posty tohoto typu poměrně populární a snadno sbírají lajky na sítích.

Příspěvky o tom, co čtete nebo sledujete

Následující rada se bude hodit nejenom freelancerům: Čtete, sledujete nebo posloucháte aktuálně něco zajímavého, co souvisí s vaším oborem? Skvělé, vaše publikum se tím může rovněž inspirovat.

Pokud přidáte k příspěvku navíc i vhodný hashtag, například ve formátu #nowreading, zvýšíte tím dosah svého příspěvku.

Užitečné příspěvky

Objevili jste šikovný nástroj nebo aplikaci, které vám pomáhají usnadnit každodenní fungování? Neváhejte a řekněte o nich i lidem na sociálních sítích.

Šířit pozitivní zmínky o tom, co vytvořili druzí, se jednoznačně nebojte. Nejde o propagování konkurence, naopak se takové chování dá snadno využít k reciprocitě, tedy na oplátku budou ostatní hovořit o vás a vašich produktech a službách.

Vtipné příspěvky

Na Instagramu z pochopitelných důvodů funguje dobře hlavně humor ztvárněný vizuálně. Vtipná fotografie i video může poměrně snadno "nasbírat" i tisíce sdílení.

Jen pozor, abyste svým humorem někomu poněkud nešlápli na pověstné "kuří oko". Víte-li, že vaše publikum tvoří převážně konzervativně vnímající ženy, zkrátka není ideální na sítě posílat košilaté dvojsmyslné vtipy.

Závěrem aneb jak postovat na Instagram

Instagram je poměrně mocným nástrojem, který vám může pomoci v propagaci vaší značky. Některé typy příspěvků jsou pak poměrně univerzální a fungují v jakémkoli prostředí s libovolným cílovým publikem.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Dynamický remarketing je jedna z účinných forem marketingu na Facebooku. Jaký je jeho princip? Jaké jsou jeho přednosti? A jak si jej můžete nastavit přímo na Facebooku? Pokud vás zajímá právě toto, pak jste tady správně.

Pokud se rozhodnete pro svůj projekt angažovat externího marketingového odborníka, měli byste vědět, jak si účinně spolupráci nastavit. Na co nezapomenout? Co by domluva rozhodně měla obsahovat? A které body můžete naopak s klidem vypustit?

Na sociálních sítích platí za hojně skloňovaný termín mezi marketéry i běžnou veřejností takzvaný dosah příspěvků. Ten je sice důležitý, ale mnohdy i přeceňovaný. Proč?

Nákladovost reklamy na jednotlivých sociálních sítích vstupuje jakožto významný faktor do celkové koncepce rozpočtu na marketing. Co všechno může ovlivnit výši nákladů konkrétně u reklamy na Instagramu a jakým způsobem? Pojďme se na to podívat.

Atribuční okno. Jedna z nejdůležitějších věcí při vyhodnocování vaší reklamy na Facebooku. Právě atribuční okno může být pomyslným předělem mezi reálnými a zkreslenými výsledky z vašich kampaní. Co to tedy je? Jak si jej správně nastavíte? A jak následně reklamy správně vyhodnotíte?