Návod: Jak a kde si nastavíte Facebook Conversion API?

20.06.2024

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Kde se generuje Conversion API přístupový token?

Abyste si mohli na svůj web vložit Conversion API místo Facebook PIXELU (aktuálně k němu), budete nejprve potřebovat přístupový token. Ten si vygenerujete jednoduše:

1. Jste na počítači.

2. Vejdete na svůj osobní facebookový profil.

3. V levém menu si vyhledáte položku Správce reklam (s ikonkou grafů).

4. Takto se dostanete do svého Reklamního účtu, neboli Správce reklam na Facebooku.
5. Nahoře vlevo si zkontrolujte, že se pohybujete ve správném reklamním účtu.

6. V levém menu (v levé liště) klikněte na položku Všechny nástroje (s ikonkou třech čárek).

7. Z menu si vyberte položku Správce událostí (ikonka "medúzy").

8. Takto se dostanete do správy vašeho Facebook PIXELU.
Zde můžete například kontrolovat také to, zda vám Facebook PIXEL v pořádku sbírá výsledky.

9. Klikněte v levém menu (v levé liště) na Zdroje dat (ikonka trojúhelníku).

10. Nahoře v menu vyberte položku "Nastavení".

11. Zde sjeďte na stránce trochu dolů ke kategorii "Conversions API".

12. Zde zvolte tlačítko "Vygenerovat přístupový token"

Tímto způsobem se vám vygeneruje přístupový token (dlouhý kód o různých číslech a znacích) k vašemu Conversion API.

Ten si zkopírujete jednoduše tak, že na něj kliknete.

Tento přístupový token následně vložte na k tomu určené místo v administraci vašeho webu.

Tam už si s tím ale budete muset poradit sami, respektive s vaším webmasterem. Každý web to má trochu jinak a u každého webu se Conversion API vkládá na trochu jiné místo.

Případně, pokud máte web přes Wordpress, Tealium, Segment atd., můžete to nastavit jednoduše přes tlačítko "Vybrat partnera"

Proč už nebude stačit jen Facebook PIXEL?

Jak už jsem zmínila hned v úvodu, Facebook PIXEL končí 31. října 2024.

Pokud provozujete konverzní reklamy nebo remarketing na Facebooku nebo na Instagramu, pak určitě na 100 % Facebook PIXEL používáte. Slouží vám totiž k měření výsledků vašich kampaní, k tvorbě okruhu uživatelů, ale hlavně, a to především, bez něj nemůžete konverzní kampaň vůbec ani nastavit. Bez Facebook PIXELU vás META vůbec nepustí.

Jenže! V rámci obecného tažení Evropské unie proti cookies na konci října podpora Facebook PIXELU skončí. Od listopadu tedy bude potřeba mít pro měření vašich reklamních kampaní a pro sbírání dat mít implementované Facebook Conversion API (CAPI).

Proč to potřebujete? "Však já se bez toho nějak obejdu..." říkáte si teď?

Bohužel to není tak jednoduché!

Bez Facebook Conversion API neuvidíte, kolik jste toho přes reklamní kampaně prodali, nebo vám nebudou přibývat lidé do remarketingových publik, anebo nebudete vůbec moct nastavit a spustit konverzní kampaň

Proto rozhodně, určitě a jednoznačně věnujte pár minut nastavení Conversion API a rozhodně si jej nastavte na svůj web.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Založili jste si nový firemní facebookový profil? Anebo už jeden máte dlouhá léta? A až teď jste si u něj všimli, že se vám v URL adresním řádku nezobrazuje například "www.facebook.com/vase-skvela-firma", ale jen nějaké podivné znaky a čísla? A chtěli byste to napravit? Tak to jste tady správně! Právě tady si společně prakticky krok za krokem...

Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?

Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...

V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...