Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...
Návod: Jak a kde si nastavíte Facebook Conversion API?
Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.
Kde se generuje Conversion API přístupový token?
Abyste si mohli na svůj web vložit Conversion API místo Facebook PIXELU (aktuálně k němu), budete nejprve potřebovat přístupový token. Ten si vygenerujete jednoduše:
1. Jste na počítači.
2. Vejdete na svůj osobní facebookový profil.
3. V levém menu si vyhledáte položku Správce reklam (s ikonkou grafů).


6. V levém menu (v levé liště) klikněte na položku Všechny nástroje (s ikonkou třech čárek).

7. Z menu si vyberte položku Správce událostí (ikonka "medúzy").

8. Takto se dostanete do správy vašeho Facebook PIXELU.
Zde můžete například kontrolovat také to, zda vám Facebook PIXEL v pořádku sbírá výsledky.
9. Klikněte v levém menu (v levé liště) na Zdroje dat (ikonka trojúhelníku).
10. Nahoře v menu vyberte položku "Nastavení".

11. Zde sjeďte na stránce trochu dolů ke kategorii "Conversions API".
12. Zde zvolte tlačítko "Vygenerovat přístupový token"

Tímto způsobem se vám vygeneruje přístupový token (dlouhý kód o různých číslech a znacích) k vašemu Conversion API.
Ten si zkopírujete jednoduše tak, že na něj kliknete.
Tento přístupový token následně vložte na k tomu určené místo v administraci vašeho webu.
Tam už si s tím ale budete muset poradit sami, respektive s vaším webmasterem. Každý web to má trochu jinak a u každého webu se Conversion API vkládá na trochu jiné místo.
Případně, pokud máte web přes Wordpress, Tealium, Segment atd., můžete to nastavit jednoduše přes tlačítko "Vybrat partnera"

Proč už nebude stačit jen Facebook PIXEL?
Jak už jsem zmínila hned v úvodu, Facebook PIXEL končí 31. října 2024.
Pokud provozujete konverzní reklamy nebo remarketing na Facebooku nebo na Instagramu, pak určitě na 100 % Facebook PIXEL používáte. Slouží vám totiž k měření výsledků vašich kampaní, k tvorbě okruhu uživatelů, ale hlavně, a to především, bez něj nemůžete konverzní kampaň vůbec ani nastavit. Bez Facebook PIXELU vás META vůbec nepustí.
Jenže! V rámci obecného tažení Evropské unie proti cookies na konci října podpora Facebook PIXELU skončí. Od listopadu tedy bude potřeba mít pro měření vašich reklamních kampaní a pro sbírání dat mít implementované Facebook Conversion API (CAPI).
Proč to potřebujete? "Však já se bez toho nějak obejdu..." říkáte si teď?
Bohužel to není tak jednoduché!
Bez Facebook Conversion API neuvidíte, kolik jste toho přes reklamní kampaně prodali, nebo vám nebudou přibývat lidé do remarketingových publik, anebo nebudete vůbec
moct nastavit a spustit konverzní kampaň.
Proto rozhodně, určitě a jednoznačně věnujte pár minut nastavení Conversion API a rozhodně si jej nastavte na svůj web.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Založili jste si Reklamní účet v METĚ. Nebo přebíráte přístupy od někoho jiného. Každopádně jste si všimli, že je zde špatně nastaveno časové pásmo. Řeknete si: "No big deal. Tak to změním. No booože. Však o nic nejde..." Jenže ono vás to nepustí. Co teď s tím?
Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!
Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...
Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?