Kdy je nejvhodnější doba pro zveřejnění příspěvku?

17.10.2019

Připravili jste si plán příspěvků? Všechno jste si nachystali? A teď se vrháte k poslednímu kroku - plánování. Kdy je ta nejlepší doba pro zveřejňování vašich příspěvků - ráno, kolem oběda, odpoledne, nebo večer? Kdy budou mít vaše příspěvky největší úspěch a největší šanci oslovit vaše fanoušky? Na jaký čas příspěvky ideálně naplánovat?

Nejvhodnější doba pro zveřejnění příspěvků

Odpověď na tuto otázku bohužel není zcela jednoznačná a jednoduchá. Nelze říct - zveřejňujte příspěvky v 10:30 a budou mít úspěch. Takto to bohužel nefunguje. Záleží totiž na několika faktorech. 

Vše si společně popíšeme a vysvětlíme.

Nejlepší doba pro zveřejnění příspěvků podle cílové skupiny

V prvé řadě hodně záleží na vaší cílové skupině, tedy pro koho jsou vaše posty určené. Zamyslete se nad tím. Na koho své příspěvky cílíte? Na studenty? Na maminky na mateřské? Na pracující lidi? Na podnikatele? Už to vám může napovědět, kdy svůj příspěvek zveřejnit.

Své příspěvky zveřejňujte v době, kdy je vaše cílová skupina s největší pravděpodobností online či přímo na dané sociální síti.

Příklad: Pokud svůj obsah cílíte na studenty, bude nejlepší dobou pro zveřejnění příspěvků ráno, kdy zrovna jdou či jedou do školy a po cestě ještě "sjíždí" sociální sítě, anebo pak odpoledne = po škole, kdy jdou zpátky domů, anebo už doma jsou. Na druhou stranu asi nebude příliš vhodné zveřejňovat příspěvky někdy v noci, kdy už s největší pravděpodobností spí.

Stejně tak to platí i u maminek na mateřské - ty zase ráno lítají kolem dětí, krmí, přebalují, chystají jídlo, připravují svačinky, apod. Větší klid mají později dopoledne, řekněme kolem 10:00 hodiny. Okolo oběda zase běhají po kuchyni a na sociální sítě se pak dostanou zhruba kolem 14. hodiny. 

V prvé řadě proto myslete na svou cílovou skupinu a snažte se zveřejnění příspěvku přizpůsobit jejich dennímu režimu -  ne vašemu, ale jejich.

Nejlepší doba pro zveřejnění příspěvků podle Facebooku

Stále si správnou dobou zveřejnění příspěvků nejste jisti? Pak vám může podat pomocnou ruku samotný Facebook.

  1. Vejděte do svého firemního profilu.
  2. Klikněte nahoře v liště na "Přehledy".
  3. Vlevo v menu vyberte "Příspěvky".

Zde najdete hned na začátku graficky znázorněné, kdy jsou vaši fanoušci nejčastěji online.

Příklad:

Podle tohoto příkladu je nejvhodnější dobou pro zveřejňování příspěvků čas mezi 1:00 ráno až do 11:00 dopoledne, kdy návštěvnost soc. sítí ze strany našich fanoušků dosahuje maxima. Naopak bychom se v tomto případě měli vyhnout zveřejňování příspěvků mezi 12. a 22. hodinou, kdy jsou naši fanoušci na soc. sítích nejméně aktivní. Úplně nejhorší je pak 18:00, kdy prakticky nikdo z našich fanoušků není online.

Nejlepší doba pro zveřejnění příspěvků podle konkurence

Poslední možností, jak zvolit nejvhodnější čas pro zveřejnění vašich příspěvků, je podle konkurence. Sledujte několik dnů nebo ještě lépe svou konkurenci na soc. sítích a zjistěte, kdy ta zveřejňuje své příspěvky. Vy pak s těmito informacemi můžete dále pracovat. 

V zásadě máte dvě možnosti:

  1. Zveřejňovat příspěvky ve stejnou dobu jako vaše konkurence.
  2. Zveřejňovat příspěvky mimo tuto běžnou dobu, kdy vaše konkurence běžně nic nepostuje.
    K čemu je to dobré? Vaši fanoušci mají na svých profilech lajknutý nespočet lidí i firem. Každou minutu jim zde vyskakuje obrovské množství příspěvků, které soc. sítě ještě redukují a třídí. 
    Proto, když budete zveřejňovat příspěvky mimo běžný čas, kdy vaše konkurence běžně nepostuje, budete mít větší šanci, že své fanoušky oslovíte a zároveň i zaujmete. Neboť vám v ten čas nebude nikdo konkurovat.

Navíc někteří správci sociálních sítí vyloženě doporučují zveřejňovat příspěvky v netradiční časy, třeba ve 4:00, aby tyto příspěvky už čekaly na vaše fanoušky do doby, než zase navštíví nějakou soc. síť.

Otestujte si to

Než se však rozhodnete pro jeden konkrétní čas, kdy budete zveřejňovat své příspěvky, nejprve si to otestujte. To je vždy ten nejlepší způsob, jak se dobrat konkrétního výsledku. 

Jeden příspěvek zkuste zveřejnit ráno, druhý přes poledne, třetí odpoledne, čtvrtý večer a sledujte, co se stane. Sledujte, který z nich bude mít více reakcí, lajků, sdílení a vyšší dosah. Podle toho se pak můžete rozhodnout.

Samozřejmě, že na to má vliv i samotná podoba daného příspěvku, ale může vám to napovědět, kdy jsou vaši fanoušci nejaktivnější.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...