Je pro fanoušky reklama relevantní? Jak to zjistit?

01.11.2018

Líbí se vašim fanouškům vaše reklama na Facebooku? Je pro ně zajímavá a přínosná? Plní facebooková reklama cíle, které jste si stanovili? To jsou otázky, na které byste měli po spuštění reklamy na Facebooku znát odpověď. Nemůžete totiž oslovovat vaše fanoušky zcela nevhodnou a neúčinnou reklamou. Taková reklama je nejen ztrátou času a energie, ale hlavně peněz. Proto je potřeba vědět, zda je reklama pro fanoušky relevantní. Jak to zjistíte? V tomto článku vám prozradím jednoduchý trik.

Reklama na sociálních sítích musí být relevantní!

Na Facebooku jsem už nastavovala a vyhodnocovala stovky, možná tisíce reklam. Je jasné, že bylo vždy hlavní otázkou, zda daná kampaň byla pro naše cílové publikum relevantní. Totiž, pokud tomu tak je, má reklama mnohem větší účinnost. A to nemluvím pouze o nižší ceně za proklik nebo o více lajcích u příspěvků. Mluvím zde o skutečné účinnosti, tedy o konverzích, nákupech, objednávkách či rezervacích. Jak tedy zjistit, že má reklama skutečně žádoucí dopad, a to ideálně ještě v průběhu kampaně?

Facebook vám dá nápovědu

Nemusíte být v oboru desítky let a mít za sebou stovky nastavených kampaní, abyste mohli odhalit jediným pohledem, zda je reklama na Facebooku relevantní. Facebook vám to totiž sám prozradí.

Informaci, zda je reklama pro vaše publikum relevantní najdete ve Správci reklam. Otevřete si tedy svého Správce reklam a vyhledejte si jakoukoliv reklamu, ať už aktuální nebo uzavřenou. Ve výsledcích najdete mimo jiné také položku s názvem "Skóre relevantnosti". 

Skóre relevantnosti reklam na Facebooku

Skóre relevantnosti je hodnocení od 1 do 10, které odhadem vystihuje efektivitu, se kterou cílový okruh uživatelů reaguje na vaši reklamu. Udává tedy, jak relevantní je vaše reklama pro vaše publikum. Skóre relevantnosti se začne u vaší reklamy zobrazovat, jakmile reklama získá víc než 500 zobrazení. Čím vyšší toto číslo je, tím je relevantnější daná reklama pro vaše publikum. Ideální je pohybovat se od čísla 6 nahoru

Co dělat, pokud je skóre relevantnosti nízké?

Pokud je skóre relevantnosti nízké, tedy pod hodnotou 5, poznáte to na výkonu reklamy. Cena za akci bude mnohem vyšší, než u ostatních reklam a bude pro vás mnohem obtížnější dosáhnout vytyčených cílů. Za nízkým skóre relevantnosti stojí dva hlavní důvody:

  1. Buď jste si špatně stanovili cílovou skupinu a reklamou oslovujete neadekvátní publikum.
  2. Anebo jste špatně zvolili obsah samotné reklamy. Oslovujete tedy správné lidi ovšem špatným obsahem.

Tak či tak, je nutné provést změny. Reklama s nízkým skóre relevantnosti vám totiž žádné velké výsledky nepřinese. 

Proto si na nastavení reklamy znovu sedněte a znovu se zamyslete nejen nad cílením, ale také nad samotným obsahem dané reklamy. Jakmile reklamu poupravíte, nechejte ji opět nějakou dobu spuštěnou, aby mohla nasbírat nová data a výsledky. Po pár dnech ji vyhodnoťte. 

Pokud skóre relevantnosti narostlo, můžete si gratulovat, neboť jste provedli správné změny. Pokud ovšem zůstalo stát na místě, anebo se dokonce ještě snížilo, bude potřeba reklamu opět optimalizovat.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.