Je Facebook pro firmy zdarma?

27.08.2020

Často se setkávám s otázkou, zda je Facebook, či všeobecně sociální sítě, pro firmy zdarma? V první chvíli se nad tím člověk pousměje a odpoví si, že samozřejmě ano, firemní profil na Facebooku nic nestojí a může jej zde mít každý - od malého podnikatele až po nadnárodní giganty. 

Ovšem při delším zamýšlení okamžitě zjistíte, že Facebook pro firmy není tak úplně zdarma, jak se na první pohled může zdát.

Facebook pro firmy

Stejně jako obyčejný člověk, si i firma můžete vytvořit na Facebooku, Instagramu, LinkedIn či Twitteru svůj profil. A pokud zde nebudete aktivovat žádnou placenou reklamu, pak máte profily skutečně zdarma. Tedy zdarma na těchto platformách.

Ovšem úplně zdarma to není...

Facebook pro firmy není zadarmo!

Jakmile zde totiž chcete být aktivní, pravidelně zde přidávat příspěvky a komunikovat s fanoušky, najednou zjistíte, že tomu musíte věnovat spoustu času a práce. A jak je známo čas jsou peníze

Však si jen sami v hlavě spočítejte, kolik asi tak stojí hodina vašeho času. A teď si tuto hodinu přepočítejte na čas, který strávíte správou svých sociálních sítí.

Ano, sice tyto peníze nikomu neplatíte, protože se svým sociálním sítím věnujete sami a sami sobě samozřejmě logicky nic neplatíte, ovšem už se obíráte o svůj drahocenný čas, který byste mohli věnovat například nějaké jiné práci, schůzkám, meetingům, oslovováním nových zákazníků, apod.

Ušetříte čas nebo peníze?

A právě v tuto chvíli přichází na scénu myšlenka, že se vám o vaše sociální sítě postará někdo jiný. Zaměstnanec, kolega, kamarád, manželka či manžel, nebo třeba externista či marketingová agentura. 

V takovou chvíli by to pro vás měla být úspora nejen časová, ale také finanční. Nepálíte totiž na správě své vlastní peníze, které převyšují to, co zaplatíte za správu někomu jinému.

Je Facebook pro firmy zdarma?

Je tedy Facebook pro firmy zdarma? Jsou sociální sítě pro firmy levné? 

Založit si firemní profil a jednoduše zde zveřejňovat příspěvky je samozřejmě pro firmy zdarma. Bez placené reklamy zde nic neplatíte a skutečně je to pro vás zadarmo.

Ovšem vždy pamatujte na svůj čas, který tomu věnujete a který samozřejmě už má nějakou svou finanční hodnotu. Tudíž úplně zdarma to nikdy není.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?