Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...
Je Facebook pro firmy zdarma?
Často se setkávám s otázkou, zda je Facebook, či všeobecně sociální sítě, pro firmy zdarma? V první chvíli se nad tím člověk pousměje a odpoví si, že samozřejmě ano, firemní profil na Facebooku nic nestojí a může jej zde mít každý - od malého podnikatele až po nadnárodní giganty.
Ovšem při delším zamýšlení okamžitě zjistíte, že Facebook pro firmy není tak úplně zdarma, jak se na první pohled může zdát.

Facebook pro firmy
Stejně jako obyčejný člověk, si i firma můžete vytvořit na Facebooku, Instagramu, LinkedIn či Twitteru svůj profil. A pokud zde nebudete aktivovat žádnou placenou reklamu, pak máte profily skutečně zdarma. Tedy zdarma na těchto platformách.
Ovšem úplně zdarma to není...
Facebook pro firmy není zadarmo!
Jakmile zde totiž chcete být aktivní, pravidelně zde přidávat příspěvky a komunikovat s fanoušky, najednou zjistíte, že tomu musíte věnovat spoustu času a práce. A jak je známo čas jsou peníze.
Však si jen sami v hlavě spočítejte, kolik asi tak stojí hodina vašeho času. A teď si tuto hodinu přepočítejte na čas, který strávíte správou svých sociálních sítí.
Ano, sice tyto peníze nikomu neplatíte, protože se svým sociálním sítím věnujete sami a sami sobě samozřejmě logicky nic neplatíte, ovšem už se obíráte o svůj drahocenný čas, který byste mohli věnovat například nějaké jiné práci, schůzkám, meetingům, oslovováním nových zákazníků, apod.
Ušetříte čas nebo peníze?
A právě v tuto chvíli přichází na scénu myšlenka, že se vám o vaše sociální sítě postará někdo jiný. Zaměstnanec, kolega, kamarád, manželka či manžel, nebo třeba externista či marketingová agentura.
V takovou chvíli by to pro vás měla být úspora nejen časová, ale také finanční. Nepálíte totiž na správě své vlastní peníze, které převyšují to, co zaplatíte za správu někomu jinému.
Je Facebook pro firmy zdarma?
Je tedy Facebook pro firmy zdarma? Jsou sociální sítě pro firmy levné?
Založit si firemní profil a jednoduše zde zveřejňovat příspěvky je samozřejmě pro firmy zdarma. Bez placené reklamy zde nic neplatíte a skutečně je to pro vás zadarmo.
Ovšem vždy pamatujte na svůj čas, který tomu věnujete a který samozřejmě už má nějakou svou finanční hodnotu. Tudíž úplně zdarma to nikdy není.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...
"Paní Rumpala, kolik fanoušků na našem firemním profilu musíme mít, aby nám Facebook spustil placenou reklamu?" Přichází za mnou jednou za čas podobný dotaz. A odpověď je velice jednoduchá a přímočará: Žádné povinné množství fanoušků nikde není stanoveno. Jak to? A jak to s těmi fanoušky na sociálních sítích tedy je? Pojďme se na to podívat.