Mít svého správce sociálních sítí stále znamená čas
Představte si, že jste kapitán lodi.
Najmete si navigátora, ale místo toho, abyste mu ukázali mapu, kudy chcete plout, prostě jen zamáváte rukou: "Pluj, kam uznáš za vhodné!"
A pak se divíte, že namísto na slunečných Bahamách jste
skončili v mlhavém Skotsku.
Stejně tak to funguje i se správou sociálních sítí.
K tomu, aby vám správce dodával skvělý obsah, úžasné strategie a nejvymazlenější výsledky, potřebuje informace.
Spoustu informací.
A ty mu nikdo jiný neřekne lépe než vy sami.
Na jaké otázky byste se měli připravit?
Jak funguje váš business? Co je pro vás důležité? Co si přejete komunikovat? Jaké jsou vaše plány, novinky, akce? A co třeba příběhy, zajímavosti ze zákulisí, úspěchy, které si zaslouží sdílet?
Pokud tyto informace neposkytnete, je to, jako kdybyste poslali mistra pekaře do kuchyně s požadavkem na dort, ale zapomněli říct, jestli chcete svatební, narozeninový nebo něco pro milovníka fitness.
Připravte si proto alespoň 5 hodin svého času měsíčně
A tady nastupuje časová náročnost.
Ano, najmout si správce znamená delegovat spoustu práce, ale zdaleka ne všechnu.
Příprava podkladů, konzultace, schvalování obsahu – to všechno vyžaduje čas.
A pokud chcete, aby to fungovalo opravdu dobře, je potřeba s tím počítat.
Představte si správce sociálních sítí jako zahradníka.
Můžete mu dát volnou ruku a doufat, že vám vytvoří zahradu snů, ale pokud mu neřeknete, že nesnášíte levanduli a milujete růžové pivoňky, tak se vám výsledek nemusí líbit.
Když mu ale budete dávat průběžně informace, mohou vaše sociální sítě rozkvést tak, že vás budou vaši zákazníci i kolegové naprosto obdivovat.
Není to žádná černá magie...
Takže ano, najmout si svého externího správce sociálních sítí není sice žádná kouzelná hůlka, která vás zbaví veškeré odpovědnosti za komunikaci.
Spíše je to jako najmout si trenéra – pomůže vám báječně vyrůst, ale posilovat za vás bohužel nebude.