Založili jste si nový firemní facebookový profil? Anebo už jeden máte dlouhá léta? A až teď jste si u něj všimli, že se vám v URL adresním řádku nezobrazuje například "www.facebook.com/vase-skvela-firma", ale jen nějaké podivné znaky a čísla? A chtěli byste to napravit? Tak to jste tady správně! Právě tady si společně prakticky krok za krokem...
Jak zvýšit dosah příspěvků na Facebooku?
Již po několik let je Facebook zdaleka tou nejrozšířenější a nejoblíbenější sociální sítí. Udává se, že celá polovina české populace se alespoň jednou za měsíc připojí na Facebook. Ze sociální sítě, kde uživatelé sdílí své zážitky, se tak rázem stává ideální marketingová půda.
Navíc díky speciálním algoritmům najdou firemní příspěvky na sociálních sítích toho správného koncového uživatele. V době, kdy je stránka na Facebooku naprostým základem každého drobného podnikatele, nebyla propagace vašich produktů nebo služeb nikdy jednodušší. Stačí jen vědět, jak na to. Jak tedy zvýšit dosah příspěvků na Facebooku?

Zvyšte organický dosah: udělejte ze zákeřného algoritmu svého přítele
Snad každému je jasné, že cílem Facebooku je co nejdéle udržet pozornost uživatele. Za tímto účelem mu do "feedu" servíruje takové příspěvky, které ho zaujmou a donutí ho proklikat se dál.
Organický je ten obsah, který se zobrazí na hlavní stránce uživatele, aniž by však jeho autor platil za propagaci. Mezi takový obsah patří zejména:
- Příspěvky od přátel, stránek nebo událostí, které sledujete.
- Příspěvky, se kterými vaši přátelé jakýmkoli způsobem interagovali.
- Příspěvky odvíjející se od vašich zájmů, tedy "co by se vám mohlo líbit".
Aktivity svých uživatelů Facebook bedlivě monitoruje, není tak problém určit, jaký příspěvek je pro konkrétního člověka relevantní.
Vyjmenujeme si ovšem i další faktory, které rozhodují, zda je příspěvek hoden dostat se do feedu. Díky nim pochopíme, jak využít algoritmus ve váš prospěch.
Charakter postu
V tomto případě platí jednoduché pravidlo. Nejméně pozornosti Facebook přikládá obyčejným statusům. Větší váhu mají příspěvky s obrázky, videa, či GIFy a vůbec nejvýše pak algoritmus řadí živá vysílání.
Kvalita obsahu
Kvalita je samozřejmě věc, na kterou bychom se měli zaměřit primárně. Čím kvalitnější a lákavější příspěvek, tím víc interakcí (lajků, komentářů, sdílení nebo pouhých prokliknutí) si příspěvek vyslouží.
Konkrétní uživatel si těmito interakcemi s danou stránkou nebo profilem vytváří "vztah" a i zde je to prosté - silnější vztah znamená častější zobrazení. Vybízejte proto své diváky k aktivitě, lajky a komentáře nejsou jenom čísla, ale prostředek, který vás teleportuje na nejvyšší posty ve feedu.
Správný čas
Zveřejnit váš post v tu správnou denní dobu je klíčem k většímu dosahu. Nic není věčné, a to ani příspěvky, které mohou brzy padnout v zapomnění. Proto je třeba, aby ještě jako horké získali tu správnou odezvu.
Proto nikdy nepostujte uprostřed noci, ale v době, kdy jsou vaši sledující nejvíce aktivní. Ráno po probuzení většina lidí zkontroluje sociální sítě, nebojte se tak příspěvek zveřejnit hned po 7. hodině ranní.
Další dobrý čas je v poledne, kdy při obědové pauze nejeden uživatel sáhne po telefonu. Vůbec nejideálnější čas je mezi 17. a 19. hodinou.
To jsou ovšem velmi obecné rady. Ideální bude, když se budete řídit vlastními statistikami, které na svém profilu naleznete. Ovšem nezapomeňte na pravidelnost! Správné dávkování je cesta k tomu, aby si vás lidé zapamatovali.
Chcete být vidět? Zaplaťte si
Placený dosah
Tento způsob se může zdát výrazně jednodušší, ovšem i tentokrát je třeba strategicky uvažovat. Zaplacením za reklamu sice vaše práce může skončit, ale očekávaný výsledek se nemusí dostavit.
Kolikrát jste sami na sociálních sítích potkali reklamu, která vás nejenom neupoutala, ale ještě byste ji nejraději nařkli z toho, že zbytečně zabírá ve vašem feedu místo? To nám jasně říká, že zaplatit za reklamu není všechno. Úspěch znovu tkví v kvalitním obsahu, který uživatele upoutá a donutí ho kliknout.
Influenceři a affiliate
Velmi populární se v dnešní době stal tento typ placené spolupráce. Firma zaplatí konkrétní osobě nebo jiné společnosti, která skrze svoji vlastní platformu firmu propaguje. Jednoduše se tak zamíří na cílovou skupinu a nenásilně se upoutá její pozornost.
Ať už formou samotné propagace, soutěže nebo slev se tak osloví široké spektrum uživatelů. Jde tak o zaručenou a velmi rychlou metodu.
Pár tipů na závěr
Jak ještě i jinými způsoby můžete zvýšit dosah svých firemních příspěvků na Facebooku?
Své firemní příspěvky můžete také pravidelně sdílet mezi své přátele a rodinu, čímž opět organicky zvýšíte jejich dosah. Dále můžete využít soukromých tématických skupin, do kterých taktéž můžete nasdílet svůj obsah.
Jako další možností jsou nejrůznější affiliate spolupráce. Skvělou volbou je i partnerství s nějakou jinou firmou, se kterou se budete navzájem označovat v postech a své posty si budete sdílet. A v neposlední řadě jsou skvělou volbou také soutěže. Avšak u nich pozor. Ne vždy se mohou vyplatit. Více informací o soutěžích na Facebooku najdete v mém starším článku na toto téma.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?
Jak konečně nakopnout prodeje přes Facebook?
Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...