Jak si na Facebooku nastavit reklamu zacílenou na e-mailové kontakty?

22.08.2024

Máte tisíce e-mailových kontaktů? Posíláte na ně pravidelně newslettery? A chtěli byste je ještě nějak dále využít? A věděli jste, že na ně můžete nastavit facebookovou reklamu? Pojďme si ukázat, jak na to.

Jak a kde můžete vložit e-mailové kontakty do svého Reklamního účtu v METĚ?

1. Jste na počítači.

2. Do nějaké složky ve svém počítači si hromadně do jednoho dokumentu stáhněte své e-mailové kontakty. Ideálně ve formátu .csv. (Jen pozor na GDPR! - pro použití pro další účely mimo newslettery musíte mít od lidí jejich souhlas a povolení!)

3. Vejděte na Facebook - www.facebook.com.

4. Vejděte na svůj osobní facebookový profil.

5. V levém menu si vyhledejte položku Správce reklam. (Takto se dostanete do svého Reklamního účtu)

6. Ve Správci reklam klikněte v levém menu na tři čárky Všechny nástroje.

7. A zde v menu vyhledejte položku Okruhy uživatelů.

8. Zde se dostanete do místa, kde si můžete vytvářet, upravovat a nastavovat různé cílové skupiny.

9. Klikněte na modré tlačítko Vytvořit okruh uživatelů.

10. Zvolte možnost Vlastní okruh uživatelů.

11. Otevře se vám nové okno a v něm vyberte možnost Seznam zákazníků.

12. Zde můžete přímo importovat seznamy svých zákazníků z Mailchimpu, anebo ručně dokument, který jste si stáhli do svého počítače (vizte bod 2.)

13. Zde už je to jednoduché. Stačí se nechat vést Facebookem krok za krokem.

Jak a kde se nastavuje placená reklamní kampaň zacílená na e-mailové kontakty zákazníků na Facebooku?

Nyní se můžete vrátit zpátky do svého Správce reklam, tedy do Reklamního účtu.

► Zde klikněte na zelené tlačítko Vytvořit.

► Zvolte si cíl kampaně a celkový nebo denní budget kampaně.

► Přejděte na úroveň Sady reklamy dané kampaně.

► Nastavte si vše, jak jste zvyklí a přejděte do části, kde se nastavuje cílová skupina, neboli Okruh uživatelů.

► Zde se překlikněte na původní možnosti okruhu uživatelů.

► A zde klikněte do okna Hledejte stávající okruhy uživatelů.

► Zde si zvolte ten okruh uživatelů, který jste si vytvořili s pomocí e-mailových kontaktů.

Takto tedy zacílíte placenou reklamu na Facebooku a na Instagramu na lidi, kteří vlastní e-mailové adresy, na které zasíláte newslettery. 

Případně můžete tuto cílovou skupinu z cílení vyloučit. To uděláte tak, že nejprve kliknete na Přidat vyloučení a pak si vyberete tuto cílovou skupinu.

K čemu je zacílení placené reklamy na Facebooku a na Instagramu na e-mailové kontakty?

Máte spoustu e-mailových kontaktů, na které posíláte newslettery? Máte jich alespoň 1 000 (toto je podmínka ze strany Facebooku)? Pak by byla obrovská škoda jich nevyužít i na soc. sítích, když je tady ta možnost.

  • Můžete jim připomenout nějakou akci z newsletteru.
  • Můžete jim nabídnout nějakou dodatečnou slevu nebo akci.
  • Můžete doplnit nějakou informaci z newsletteru třeba o video.

Možností je nespočet... Byla by proto obrovská škoda toho nějak nevyužít i na soc. sítích.

Jen pozor na GDPR! Pro použití vašich e-mailových kontaktů pro další účely mimo newslettery musíte mít od lidí jejich souhlas a povolení!

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?

Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...

V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...

Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se...

Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...