Jak si na Facebooku nastavit reklamu zacílenou na e-mailové kontakty?

22.08.2024

Máte tisíce e-mailových kontaktů? Posíláte na ně pravidelně newslettery? A chtěli byste je ještě nějak dále využít? A věděli jste, že na ně můžete nastavit facebookovou reklamu? Pojďme si ukázat, jak na to.

Jak a kde můžete vložit e-mailové kontakty do svého Reklamního účtu v METĚ?

1. Jste na počítači.

2. Do nějaké složky ve svém počítači si hromadně do jednoho dokumentu stáhněte své e-mailové kontakty. Ideálně ve formátu .csv. (Jen pozor na GDPR! - pro použití pro další účely mimo newslettery musíte mít od lidí jejich souhlas a povolení!)

3. Vejděte na Facebook - www.facebook.com.

4. Vejděte na svůj osobní facebookový profil.

5. V levém menu si vyhledejte položku Správce reklam. (Takto se dostanete do svého Reklamního účtu)

6. Ve Správci reklam klikněte v levém menu na tři čárky Všechny nástroje.

7. A zde v menu vyhledejte položku Okruhy uživatelů.

8. Zde se dostanete do místa, kde si můžete vytvářet, upravovat a nastavovat různé cílové skupiny.

9. Klikněte na modré tlačítko Vytvořit okruh uživatelů.

10. Zvolte možnost Vlastní okruh uživatelů.

11. Otevře se vám nové okno a v něm vyberte možnost Seznam zákazníků.

12. Zde můžete přímo importovat seznamy svých zákazníků z Mailchimpu, anebo ručně dokument, který jste si stáhli do svého počítače (vizte bod 2.)

13. Zde už je to jednoduché. Stačí se nechat vést Facebookem krok za krokem.

Jak a kde se nastavuje placená reklamní kampaň zacílená na e-mailové kontakty zákazníků na Facebooku?

Nyní se můžete vrátit zpátky do svého Správce reklam, tedy do Reklamního účtu.

► Zde klikněte na zelené tlačítko Vytvořit.

► Zvolte si cíl kampaně a celkový nebo denní budget kampaně.

► Přejděte na úroveň Sady reklamy dané kampaně.

► Nastavte si vše, jak jste zvyklí a přejděte do části, kde se nastavuje cílová skupina, neboli Okruh uživatelů.

► Zde se překlikněte na původní možnosti okruhu uživatelů.

► A zde klikněte do okna Hledejte stávající okruhy uživatelů.

► Zde si zvolte ten okruh uživatelů, který jste si vytvořili s pomocí e-mailových kontaktů.

Takto tedy zacílíte placenou reklamu na Facebooku a na Instagramu na lidi, kteří vlastní e-mailové adresy, na které zasíláte newslettery. 

Případně můžete tuto cílovou skupinu z cílení vyloučit. To uděláte tak, že nejprve kliknete na Přidat vyloučení a pak si vyberete tuto cílovou skupinu.

K čemu je zacílení placené reklamy na Facebooku a na Instagramu na e-mailové kontakty?

Máte spoustu e-mailových kontaktů, na které posíláte newslettery? Máte jich alespoň 1 000 (toto je podmínka ze strany Facebooku)? Pak by byla obrovská škoda jich nevyužít i na soc. sítích, když je tady ta možnost.

  • Můžete jim připomenout nějakou akci z newsletteru.
  • Můžete jim nabídnout nějakou dodatečnou slevu nebo akci.
  • Můžete doplnit nějakou informaci z newsletteru třeba o video.

Možností je nespočet... Byla by proto obrovská škoda toho nějak nevyužít i na soc. sítích.

Jen pozor na GDPR! Pro použití vašich e-mailových kontaktů pro další účely mimo newslettery musíte mít od lidí jejich souhlas a povolení!

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Byl normální všední den. Všichni mířili do práce, do školy. Všichni se chystali někam běžet. Ale vám se zastavil svět. Jakoby vše najednou zamrzlo. Nedokážete se dostat na svůj účet na Facebooku. A na e-mailu vám do obličeje svítí obyčejný e-mail "Váš účet byl zablokován. Pokud jej chcete odblokovat, musíte se odvolat."

Založili jste si nový firemní facebookový profil? Anebo už jeden máte dlouhá léta? A až teď jste si u něj všimli, že se vám v URL adresním řádku nezobrazuje například "www.facebook.com/vase-skvela-firma", ale jen nějaké podivné znaky a čísla? A chtěli byste to napravit? Tak to jste tady správně! Právě tady si společně prakticky krok za krokem...

Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?

Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...

V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...