Založili jste si Reklamní účet v METĚ. Nebo přebíráte přístupy od někoho jiného. Každopádně jste si všimli, že je zde špatně nastaveno časové pásmo. Řeknete si: "No big deal. Tak to změním. No booože. Však o nic nejde..." Jenže ono vás to nepustí. Co teď s tím?
Jak proměnit vaše kamarády a osobní followery na cíl vašeho podnikání
Máte svůj osobní instagramový nebo facebookový profil, který se vyznačuje širokým dosahem co se počtu sledujících týče? Je možné tyto lidi jednoduše přesměrovat na váš profil firemní? Existuje nějaký jednoduchý způsob, jak přetáhnout vaše kamarády na firemní profil? Pojďte se na to se mnou podívat.

Jak dostat návštěvníky z osobního profilu na firemní
Celá řada podnikatelů řeší, že je jejich osobní profil poměrně hojně navštěvovaný a sledovaný. Rádi by proto tuto uživatelskou základnu proměnili ve sledující pro svou značku či svou firmu.
Netuší ale, zda je to vůbec možné, případně jak to udělat.
"Přesměrovat" followery z kamarádů na firemní fanoušky samozřejmě lze. Je to ale otázkou systematické a dlouhodobé práce. Neexistuje žádný zázračný čudlík, který by to během pár sekund udělal za vás.
Možných způsobů, jak tyto dva virtuální okruhy propojit, existuje vícero.
Žádná metoda samozřejmě není vyloženě zázračná a nezaručí vám na sítích bezmeznou popularitu s tisícovkami fanoušků ani zlepšení konverzí a pozvednutí celého podnikání.
Jak tedy na to?
Napište lidem o svém profilu
Nejjednodušším způsobem, jak dostat svůj firemní profil do povědomí svých kamarádů, rodiny a sledujících, je napsat jim o něm. Současně tak můžete snadno zhodnotit, zda je pro vaše přátele takto předkládaný obsah vůbec relevantní.
Máte tak šanci, že se na sociální síti dostanete k lidem, pro které jsou vaše aktivity skutečně zajímavé.
Mluvte o svém firemním profilu
Není také na škodu zmínit se o svém firemním profilu během neformální konverzace třeba u kávy, na oslavě či u piva.
Snadno tak oslovíte lidi, kteří sociální sítě sice mají a používají, ale nejsou na nich příliš aktivní. Případně vás osobně v přátelích zatím nemají, takže jim existence vašeho firemního profilu mohla uniknout.
Striktně oddělujte obsah
Odpovězte si sami na otázku, proč by vás vaši kamarádi měli na firemním profilu vlastně sledovat, pokud jim vše doslova naservírujete už na soukromém profilu?!
Jednoduše pak už nemají důvod se o vaši značku dál zajímat. Musíte si tedy pro svůj firemní a osobní profil ponechat unikátní obsah.
Buďte aktivní
Na sociální sítě je potřeba vytvářet pravidelně promyšlený a pro značku relevantní obsah. Jinak váš profil pro cílové publikum opět nebude mít žádnou informační hodnotu, tudíž ho sledovat rozhodně nebudou.
Zmiňte se o svém firemním profilu na jiných sítích
Nové followery můžete získat jednoduše i tím, že odkaz na svůj firemní profil budete sdílet na svých soukromých účtech na jiných sociálních sítích a sledující vyzvete, aby se na něj podívali.
Zapomeňte ovšem na jakýkoli nátlak nebo přehnanou urputnost. O neustálé spamování rozhodně nikdo nestojí. Navíc si uvědomte, že to, že vás lidé sledují, ještě samo o sobě nemusí generovat žádnou užitnou hodnotu. Důležité je vybudovat si publikum, které bude relevantní a aktivní.
Závěr aneb jak udělat ze soukromých sledujících firemní
Potenciál svého soukromého profilu můžete využít i pro svoje podnikání. Ovšem i nad svými přáteli musíte přemýšlet jako nad jakýmkoli jiným potenciálním zákazníkem. Tedy primárně zkoumejte, co vaší cílové skupině chybí a jak jim tuto potřebu můžete se svým produktem nebo službou saturovat.
A bohužel nehledejte žádný zázračný čudlík, nebo jednoduchý způsob přesunu vašich přátel mezi vaše firemní fanoušky.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!
Co rozhodně NEDĚLAT, když spravujete nebo budete spravovat placené kampaně na soc. sítích?
Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...
Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?
Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...
Často se u některých firem a klientů setkávám s očekáváním, že najmout si správce sociálních sítí znamená zbavit se kompletně všech starostí. Něco, jako kdyby si člověk najal osobního kuchaře a očekával, že mu bude vařit ty nejlepší speciality, aniž by mu ale řekl, co má rád, co nejí, nebo jestli náhodou nemá alergii na krevety. Realita...