Jak proměnit vaše kamarády a osobní followery na cíl vašeho podnikání

26.05.2022

Máte svůj osobní instagramový nebo facebookový profil, který se vyznačuje širokým dosahem co se počtu sledujících týče? Je možné tyto lidi jednoduše přesměrovat na váš profil firemní? Existuje nějaký jednoduchý způsob, jak přetáhnout vaše kamarády na firemní profil? Pojďte se na to se mnou podívat.

Jak dostat návštěvníky z osobního profilu na firemní

Celá řada podnikatelů řeší, že je jejich osobní profil poměrně hojně navštěvovaný a sledovaný. Rádi by proto tuto uživatelskou základnu proměnili ve sledující pro svou značku či svou firmu.

Netuší ale, zda je to vůbec možné, případně jak to udělat

"Přesměrovat" followery z kamarádů na firemní fanoušky samozřejmě lze. Je to ale otázkou systematické a dlouhodobé práce. Neexistuje žádný zázračný čudlík, který by to během pár sekund udělal za vás.

Možných způsobů, jak tyto dva virtuální okruhy propojit, existuje vícero.

Žádná metoda samozřejmě není vyloženě zázračná a nezaručí vám na sítích bezmeznou popularitu s tisícovkami fanoušků ani zlepšení konverzí a pozvednutí celého podnikání.

Jak tedy na to?

Napište lidem o svém profilu

Nejjednodušším způsobem, jak dostat svůj firemní profil do povědomí svých kamarádů, rodiny a sledujících, je napsat jim o něm. Současně tak můžete snadno zhodnotit, zda je pro vaše přátele takto předkládaný obsah vůbec relevantní. 

Máte tak šanci, že se na sociální síti dostanete k lidem, pro které jsou vaše aktivity skutečně zajímavé.

Mluvte o svém firemním profilu

Není také na škodu zmínit se o svém firemním profilu během neformální konverzace třeba u kávy, na oslavě či u piva

Snadno tak oslovíte lidi, kteří sociální sítě sice mají a používají, ale nejsou na nich příliš aktivní. Případně vás osobně v přátelích zatím nemají, takže jim existence vašeho firemního profilu mohla uniknout.

Striktně oddělujte obsah

Odpovězte si sami na otázku, proč by vás vaši kamarádi měli na firemním profilu vlastně sledovat, pokud jim vše doslova naservírujete už na soukromém profilu?! 

Jednoduše pak už nemají důvod se o vaši značku dál zajímat. Musíte si tedy pro svůj firemní a osobní profil ponechat unikátní obsah.

Buďte aktivní

Na sociální sítě je potřeba vytvářet pravidelně promyšlený a pro značku relevantní obsah. Jinak váš profil pro cílové publikum opět nebude mít žádnou informační hodnotu, tudíž ho sledovat rozhodně nebudou.

Zmiňte se o svém firemním profilu na jiných sítích

Nové followery můžete získat jednoduše i tím, že odkaz na svůj firemní profil budete sdílet na svých soukromých účtech na jiných sociálních sítích a sledující vyzvete, aby se na něj podívali.

Zapomeňte ovšem na jakýkoli nátlak nebo přehnanou urputnost. O neustálé spamování rozhodně nikdo nestojí. Navíc si uvědomte, že to, že vás lidé sledují, ještě samo o sobě nemusí generovat žádnou užitnou hodnotu. Důležité je vybudovat si publikum, které bude relevantní a aktivní.

Závěr aneb jak udělat ze soukromých sledujících firemní

Potenciál svého soukromého profilu můžete využít i pro svoje podnikání. Ovšem i nad svými přáteli musíte přemýšlet jako nad jakýmkoli jiným potenciálním zákazníkem. Tedy primárně zkoumejte, co vaší cílové skupině chybí a jak jim tuto potřebu můžete se svým produktem nebo službou saturovat. 

A bohužel nehledejte žádný zázračný čudlík, nebo jednoduchý způsob přesunu vašich přátel mezi vaše firemní fanoušky.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.

Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.

Business Manager, Meta Business Suite, Ads Manager, Facebook Page... Pojmů souvisejících se správou vašeho firemního profilu na soc. sítí je nespočet. A čím víc jich je a čím jsou si podobnější, tím rychleji se v nich můžete ztratit. Pojďme si proto jednou provždy vysvětlit, co to vlastně je ten podivný Business Manager, co má společného s Meta...