Jak naplánovat příspěvky na Instagram z Facebooku?

12.08.2021

Instagram se stal pro řadu značek a firem důležitým marketingovým kanálem. Proto spousta správců potřebuje lépe a hlavně jednodušeji plánovat příspěvky. Jak snadno naplánovat příspěvky na Instagram přímo z Facebooku? Jak zveřejnit příspěvek na Instagramu a přitom ani neopustit Facebook nebo počítač? V tomto článku vám to prozradím.

Řešením je Creator Studio

Stále oblíbenějším nástrojem pro plánování instagramových příspěvků je Creator Studio (najdete jej na Facebooku). 

Ten v sobě zahrnuje veškeré nástroje, které jako správce sociálních sítí potřebujete, jak uvádí i samotný Facebook. K efektivnímu zveřejňování, správě, monetizaci a sledování efektivity napříč všemi vašimi facebookovými stránkami a instagramovými účty.

Plánování příspěvků a Stories na Instagram z Creator Studia 

Plánování příspěvků a Stories na Instagram z Facebooku přímo v tomto rozhraní je novinkou. Ta si však rychle mezi uživateli získala značnou oblibu. 

Výhodou je především to, že prakticky není nutné kvůli Instagramu zapínat telefon. Vše zvládnete najednou obsloužit z počítače.

Jak na plánování instagramových příspěvků v Creator Studiu?

  • Jednoduše se přepnete do firemního Creator Studia.

  • Nahoře si zvolíte ikonu Instagram (ikonka vedle symbolu pro Facebook).

  • Propojte svůj instagramový profil s Facebookem (pokud jej ještě nemáte).

  • A začněte plánovat pomocí zeleného tlačítka "Vytvořit příspěvek" nahoře vlevo.

Plánování příspěvků v Creator Studiu
Plánování příspěvků v Creator Studiu

Jak na připojení k Instagramu v Creator Studiu

Abyste mohli spravovat příspěvky, ale také kvůli získání přehledů nebo zveřejňování obsahu na Instagramu, musíte si nejprve svůj instagramový účet propojit s Creator Studiem.

Ještě než začnete s propojováním, musíte si také převést instagramový účet na firemní profil nebo účet tvůrce. Osobní profil zde bohužel propojit nelze.

Propojení instagramového účtu s Creator Studiem bez facebookové stránky:

  • Přejděte do Creator Studia.

  • Klikněte nahoře na ikonu Instagramu (vedle symbolu Facebooku).

  • Řiďte se pokyny na obrazovce a přihlaste se do Creator Studia pomocí údajů ze svého firemního instagramového účtu (uživatelské jméno a heslo).

  • Úspěšně jste propojili svůj instagramový účet.

Pokud se propojení nepodařilo:

Facebook jako možné řešení vašeho problému uvádí dvě varianty, které můžete vyzkoušet:

  • Nejprve je nutné se odhlásit z uživatelského profilu na Facebooku. Poté se můžete opět zkusit přihlásit přímo do Creator Studia pomocí instagramového uživatelského jména a hesla.

  • Zkuste si Creator Studio spustit ze soukromého nebo anonymního prohlížeče. Pak se za pomoci původních údajů pro přihlášení do Instagramu můžete přihlásit znovu.

Propojení instagramového účtu s Creator Studiem pomocí facebookové stránky:

Instagramový účet si propojíte s Creator Studiem i pomocí facebookové stránky, a to takto jednoduše:

  • Přejděte do Creator Studia.

  • Klepněte na symbol Instagramu.

  • Klepněte na volbu Připojit k Instagramu a přihlaste se příslušnými údaji k instagramovému účtu.

  • Případně můžete volbou Připojit jiný instagramový účet použít i jiný instagramový účet, než je ten, který už máte připojený. Dále postupujte dle uvedených instrukcí.

  • Volba Pokračovat s připojenými účty vám umožní spravovat více instagramových účtů najednou a na všech plánovat příspěvky nebo Stories.

Konečně už tak nemusíte přímo na Instagram. Už ani nemusíte odejít z Facebooku. Stačí vám Creator studio a pomocí pár jednoduchých kroků naplánujete příspěvky klidně na dva měsíce dopředu.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?

Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.