Jak na cílení ve Facebook Ads, jež vám přivede zákazníky

02.01.2020

Aby vaše kampaně realizované prostřednictvím Facebook Ads přinášely zisk, musí splňovat několik zásad. Dnes si promluvíme o té pravděpodobně nejdůležitější - jejich správném zacílení.

Co si představit pod pojmem správně zacílená kampaň?

Předpokládejme například, že provozujete internetový obchod s různými modely hodinek. Pro zvýšení prodejů nepotřebujete davy zvědavců, ale návštěvníky, kteří se aktuálně zajímají o koupi vašeho zboží.

Pojďme se tedy podívat na to, jak je nalézt pomocí vhodně optimalizované kampaně.

Správné cílení ve Facebook Ads

Při jejím vytváření použijeme následující nastavení:

  • Státy a města: Odesíláte objednávky po celé České republice? Pak zvolte celou ČR. Jestliže nejste omezení svou rodnou zemí a zaměřujete se i na zákazníky z jiných států, v tuto chvíli na ně zapomeňte. Později pro ně vytvoříte nový inzerát v jejich jazyce. Pokud naopak působíte pouze v určitých regionech nebo městech, vyberte je v tomto kroku.
  • Věk: Budete propagovat model hodinek s výstředními prvky oblíbený mezi mládeží? Nebo raději digitálky s velkými číslicemi určené pro seniory? Přizpůsobte tomu zadané věkové rozpětí.
  • Pohlaví: Podobným způsobem uvažujte při výběru pohlaví. Uzpůsobte kampaně tak, abyste dámské modely zobrazovali jen ženám a pánské pouze mužům.
  • Jazyk: Vzhledem k tomu, že cílíte na potenciální zákazníky z České republiky, kteří hovoří česky, tuto položku vynecháte. Přišla by vám vhod jedině v případě, když byste si přáli oslovit skupiny, jež mluví jiným jazykem, než se běžně používá v daném státě. Například jestliže byste se zaměřili na Čechy žijící v zahraničí.
  • Detailní segmentace: Tady začíná to nejzajímavější. Máte k dispozici mraky zájmových kategorií, detailních demografických údajů nebo dat o chování uživatele. Přidržíte-li se dříve uvedeného příkladu s online hodinářstvím, vybrali byste ze zájmů hodinky. Dále byste zvolili osoby, které jsou Častí nakupující, mají v zájmech Online nákupy, e-shopy či Klenotnictví. Ze zájmů můžete potom zvolit i konkrétnější možnosti, jako jsou rodiče, pokud prodáváte dětské hodinky, prarodiče, pokud prodáváte hodinky pro seniory, nebo třeba na ředitele, pokud prodáváte luxusní hodinky. To všechno a mnohem, mnohem víc tady můžete nastavit.

Po nastavení výše zmíněných kritérií vám již zbývá jen rozhodnout se, kde chcete vaše reklamy zobrazovat. Může to být například v pravém sloupci nebo ve feedech uživatelů. 

Poté zadáte denní rozpočet a můžete se pustit do vytváření samotného inzerátu.

Proč je důležité správné cílení reklam?

Mnohokrát jsem se již setkala s tím, že lidé toto cílení přeskakují a vůbec jej neřeší. Maximálně nastaví Českou republiku a na nic víc nehledí. To je ale chyba! 

Ať se vám to líbí nebo ne, ne všichni mají o vaše produkty nebo služby zájem. Tak to prostě je. 

Však si sami sáhněte do svědomí a odpovězte si, zda máte stejný zájem o věci pro domácí zvířata, jako pro děti, jako o automobilové součástky, jako o sport, jako o telematiku, jako třeba i o počítačové hry. 

Minimálně jedno z toho vás vůbec nezajímá, ale to je naprosto v pořádku. Každý máme nějaké své individuální zájmy, koníčky nebo potřeby.

A právě na to byste měli ve své reklamě myslet a cílit. 

To, že bychom všichni měli na ruce nosit hodinky, je sice pravda, ale všichni je zkrátka nosit nebudeme. Někomu to nevyhovuje, jinému to vadí, dalšímu se pod nimi dělá ekzém. Proto cilte ve svých reklamách jen na ty, které hodinky skutečně zajímají. Vyhnete se tak lidem, které to vůbec nezajímá a zbytečně tak nebudete vyhazovat peníze oknem.

► Nikdy ve svých reklamách necilte "na všechny". To je ta nejneefektivnější a nejdražší forma reklamy vůbec.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Název firemního profilu na Facebooku. Jedna z nejdůležitějších věcí v rámci firemního marketingu. Je to totiž právě název, který vidí vaši fanoušci jako první. Může odhalovat obsah vašeho profilu, přibližovat obor vašeho podnikání, anebo jednoduše odkazovat na vaši firmu. Někdy je to s názvem firemního profilu velice jednoduché - prostě to bude ...

Často se setkávám s otázkou, zda je Facebook, či všeobecně sociální sítě, pro firmy zdarma? V první chvíli se nad tím člověk pousměje a odpoví si, že samozřejmě ano, firemní profil na Facebooku nic nestojí a může jej zde mít každý - od malého podnikatele až po nadnárodní giganty.

Mít firemní profil na Instagramu je dnes stejně běžné, jako mít webovou stránku nebo e-mailovou adresu. Ovšem často se stává, že zde nakonec firmy nemají co vkládat. Buď neví, co publikovat, anebo na to jednoduše nemají čas. A tak přichází na scénu koketování s myšlenkou, zda tento profil raději úplně nezrušit.