Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...
GDPR vs. reklama na Facebooku
GDPR. Nic nového pod sluncem. Ovlivnilo už řadu oblastí a reklama na Facebooku není výjimkou. Na které důležité zásady byste v této souvislosti měli dbát?

Jak GDPR ovlivňuje reklamu na Facebooku
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) vstoupilo v platnost v květnu 2018. Týká se veškerých společností, které zpracovávají osobní údaje fyzických osob v rámci Evropské unie, bez ohledu na to, kde daná společnost sídlí.
GDPR vytvořilo nový právní rámec ochrany osobních údajů. V roce 2022 přitom z průzkumů vyplynulo, že se až 45 % obyvatel Evropy stále obává o své soukromí.
Na druhou stranu toto nařízení vyvolává na straně inzerentů otázky, zda pro ně GDPR není překážkou k využívání uživatelských dat. Co tedy ve skutečnosti obnáší?
Abyste z pozice inzerenta mohli dodržet toto nařízení, především si musíte být vědomi, že ochranu vyžadují tyto okruhy informací:
identifikační údaje, jako je jméno, adresa, číslo občanského průkazu
webové údaje, jako je poloha, IP adresa, údaje o souborech cookie a štítky RFID
zdravotní informace
rasové či etnické údaje
politické názory
sexuální orientace
Jak koncipovat reklamu v souladu s GDPR
Pokud tedy na Facebooku provozujete reklamu a chcete tak činit plně v souladu s GDPR, měli byste mít na paměti především následující zásady:
Musíte své odběratele informovat o tom, jak budete jejich údaje používat.
Uživatelé vám musí udělit souhlas, než jejich údaje použijete, přičemž svůj souhlas mohou také kdykoliv odvolat.
Je pro vás povinné předložit svým zákazníkům jejich údaje, kdykoliv si je vyžádají.
Uživatelé musí mít možnost upravit jakoukoliv část informací, kterou chtějí.
Uživatelé mají právo své údaje také vymazat, kdykoliv to požadují.
Musíte tak, jednoduše řečeno, transparentně o výše uvedených oblastech svoje zákazníky informovat pomocí Zásad ochrany osobních údajů. Svému cílovému publiku jste povinni zřetelně vysvětlit, k čemu přesně žádáte o povolení a k jakému účelu použijete data, která dotyčný vaším směrem sdílel.
Jaké jsou důsledky uplatnění GDPR na Facebooku
Uživatel tak musí svou vůli projevit aktivně, například pomocí zaškrtnutí tlačítka na webu. A pozor, při využití e-mailových kontaktů z e-mailingu pro zacílení reklamy na Facebooku je zapotřebí dokonce zvláštní souhlas.
V praxi může být nyní na Facebooku vlivem tohoto nového ustanovení ztíženo oslovení širšího cílového publika, neboť je nutno si vyžádat souhlas s tím, že má uživatel zájem o propagační obsah a chce být oslovován s konkrétními nabídkami.
Nicméně dopad může být i pozitivní, uživatel již vědomě souhlasil s nabídkou a lze tedy předpokládat, že ho zajímá. Tudíž existuje větší šance na konverzi.
Závěr aneb jak na GDPR na Facebooku
Ustanovení o ochraně osobních údajů inzerentům částečně zkomplikovalo jejich působení na oblíbené sociální síti. Chcete-li dodržet požadovaná pravidla, je potřeba se zaměřit na to, jaké údaje svých zákazníků zpracováváte a jak s nimi nakládáte. A pozor na využívání e-mailových kontaktů ze své e-mailingové databáze. Bez písemného souhlasu svých zákazníků ani ránu.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Založili jste si Reklamní účet v METĚ. Nebo přebíráte přístupy od někoho jiného. Každopádně jste si všimli, že je zde špatně nastaveno časové pásmo. Řeknete si: "No big deal. Tak to změním. No booože. Však o nic nejde..." Jenže ono vás to nepustí. Co teď s tím?
Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!
Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...
Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?
Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...