Firemní Stories na Facebooku - Vyplatí se? A jak je používat?

13.02.2020

Když Instagram poprvé představil světu své Instagram Stories, lidé se jim vysmívali jako pouhé kopii Snapchatu. Nikdo nevěřil, že by si lidé tento koncept mohli oblíbit, anebo jej vůbec pravidelně používat. Jenže netrvalo dlouho a najednou je uživatelé začali upřednostňovat před originálem. Podobnou cestou teď směřují Stories na Facebooku. Začíná je využívat stále více lidí, objevují je už dokonce i firmy. Vyplatí se i vám? Je vhodné je pro firemní účely a firemní marketing využívat? A jak je vlastně správně používat?

Firemní Stories na Facebooku

Stories, neboli Příběhy, jsou na Facebooku nebo na Instagramu dostupné 24 hodin od své publikace a vaši fanoušci je najdou v kružnicových náhledech nad news feedem, tudíž se v záplavě příspěvků tak snadno neztratí. Ač Facebook představil tuto novinku pro firmy až v roce 2018, na Instagramu je uživatelé již notoricky znají.

"Příběhy stránky umožňují sdílet obsah, který reprezentuje vaši značku nebo firmu, přímo z mobilního zařízení. Příběhy vám umožní zaujmout okruh uživatelů a vytvořit hlubší vztahy díky obsahu, který je častější, autentičtější a neformální. Můžete sdílet obrázky nebo krátká videa, kterými uživatelům umožníte nahlédnout do zákulisí vaší firmy," uvádí samotný Facebook.

Vyplatí se firemní Stories na Facebooku?

Častou otázkou mnohých majitelů firem je, zda se vám taková komunikace vlastně vyplatí. Odpověď je jednoznačně ANO

Díky firemním příběhům, které budou více neformální, než vaše klasické posty na sociálních sítích či komunikace na vašem webu, dokážete vašim fanouškům svou firmu přiblížit z trochu jiného úhlu pohledu. 

Najednou už nebudete jen ti uhlazení "kravaťáci", kteří dělají tvrdý business, ale budete konečně lidé z masa a kostí, které mají také své slabé a silné stránky, své zájmy nebo své přátele. A to je v dnešní době mnohem důležitější, než neustálé vychvalování vašich produktů, nebo opakování, že už jste na trhu více než 20 let.

Vaše firemní Stories všichni uvidí

Příběhy stránky se zobrazují hned nahoře v kanálu vybraných příspěvků, aby je měli lidé krásně na očích. Tudíž je to to první, co vaši fanoušci na svém profilu uvidí. 

Zároveň firemní příběhy firmy ještě stále příliš nevyužívají, tudíž je snadné zaujmout právě svým příspěvkem, nebo sdělením. A kdy jindy se vám poštěstí využít nějakého marketingového kanálu, který je prakticky zadarmo a zároveň jej ještě firmy příliš nevyužívají?!

Lidé si můžou příběh vaší stránky zobrazit i tak, že na mobilním zařízení klepnou na profilový obrázek vaší stránky. Díky tomu se jim snadno ukáže, co se zrovna ve vaší firmě děje, jaké jsou u vás novinky, anebo prostě, jak se ten den máte.

Výhody firemních Stories:

  • Sdílíte obsah častěji,
  • dáváte vaší firmě lidskou tvář,
  • oslovujete lidi konzistentně,
  • vaše firemní Stories se na zdi jen tak neztratí,
  • uvidí je téměř všichni vaši fanoušci,
  • zobrazují se hned nahoře v kanálu vybraných příspěvků,
  • nevyužívá je zatím příliš mnoho firem.

Jak používat firemní Stories?

Je ovšem potřeba, abyste tyto firemní příběhy používali také správným způsobem. Rozhodně zapomeňte na to, že své příspěvky, které zveřejníte na vaší zdi, tupě do příběhů zkopírujete. Tak to nefunguje a ani fungovat nebude! 

Lidé ve vašich příbězích chtějí nahlédnout za oponu vaší firemní komunikace. Chtějí zjistit, kdo se skrývá na druhé straně internetu, kdo k nim promlouvá a hlavně co má rád, co jej trápí nebo těší, co ho baví a čemu se rád věnuje ve svém volném čase. 

Neříkám, abyste své fanoušky pozvali přímo do své ložnice, ale dejte jim nahlédnout pod pokličku vašeho každodenního firemního života. Například, že máte ve firmě váženého hosta, že zrovna pracujete na novém projektu, že se váš velký projekt blíží konečně do finiše, že pro fanoušky připravujete nějakou speciální akci, nebo že jste pro své zaměstnance připravili teambuilding.

Chcete, aby vaše stránka působila přívětivě a přístupně. Příběhy umožní lidem vás i vaši firmu lépe poznat. Díky příběhům můžete sdílet osobní obsah, se kterým se lidé ztotožní, protože příběhy obsahují zábavné, prchavé momenty, které nás spojují.

Naučte se používat Příběhy

Naučte se proto používat Facebook Stories. Ano, bude to pro vás zprvu práce navíc a možná i nervy "co tam zase dát", ale uvidíte, že se vám to vrátí. Pokud někomu z okruhu vašich uživatelů unikne váš příspěvek, uvidí daný člověk váš příběh nahoře v kanálu vybraných příspěvků. Díky příběhům tedy můžete znovu zaujmout pasivní okruh uživatelů a dynamickým způsobem tak informovat o svých novinkách.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...