Facebook - Vyšší minimální denní rozpočet

16.01.2020

Pokud mě sledujete delší dobu, určitě jste si v některém z mých předchozích článků o placené reklamě všimli, že jsem zmiňovala, že na Facebooku do placených reklam stačí 10 Kč na den. Tento minimální denní rozpočet ovšem Facebook nedávno zvýšil. Nyní vám už bohužel 10 Kč na den stačit nebude! Nově musíte do reklamy vložit peněz více. 

Jaký je tedy povinný minimální denní rozpočet do placených reklam na Facebooku?

Povinný minimální denní rozpočet do placených reklam na Facebooku 

Ať už budete chtít propagovat příspěvek na vašem profilu, vaši webovou stránku nebo váš firemní profil, nově musíte do reklamy vložit minimálně 23,14 Kč za den. Tudíž kupříkladu při délce kampaně na 10 dní musíte za kampaň celkově minimálně utratit 231,4 Kč. V případě nižší částky se vám reklama na Facebooku ani nespustí.

Minimální denní rozpočet není ideální denní rozpočet

Ovšem to, že reklamu můžete na Facebooku nastavit už s tak nízkým budgetem ještě neznamená, že je to ten nejvýhodnější a nejlepší rozpočet, který byste měli pro svou reklamu zvolit. 

Samotný Facebook doporučuje do kampaní vkládat rozpočet ve výši alespoň 100 Kč na den. Facebook tuto částku obhajuje tím, že až s touto částkou vám reklama začne přinášet zajímavé a relevantní výsledky. A samozřejmě čím více peněz do reklamy vložíte, tím lépe.

Pokud tedy nastavíte u reklamy denní rozpočet ve výši 23,14 Kč, reklama se vám sice spustí, ale bude přinášet naprosto minimální výsledky.

Ideální denní rozpočet podle Facebooku

Doporučený denní rozpočet 100 Kč ze strany Facebooku je zde ale myšlen pouze pro nějakou jednu určitou kampaň. Pokud tedy máte kampaní spuštěno více, řekněme třeba tři, měli byste podle doporučení Facebooku za každou utratit 100 Kč za den, tedy celkově 300 Kč za den.

Co dělat, pokud je to na vás hodně?

Nemůžete si dovolit vkládat tolik peněz do reklamy na Facebooku? Je pro vás 100 Kč za den hodně? Pak samozřejmě můžete nastavit reklamy i s výše uvedeným minimálním rozpočtem 23,14 Kč za den. Ovšem počítejte v takovém případě s tím, že reklamou nedosáhnete takových výsledků, nebudete mít tolik konverzí a třeba vám nesplní ani kýžené cíle, jako právě s budgetem 100 Kč na den. 

Skvělým kompromisem, který v takovou chvíli klientům vždy navrhuji, je vložit vyšší rozpočet pouze do jedné skutečně promyšlené a správně nastavené kampaně, než do několika malých a třeba i špatně nastavených kampaní. Tak totiž ve výsledku získáte více.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Název firemního profilu na Facebooku. Jedna z nejdůležitějších věcí v rámci firemního marketingu. Je to totiž právě název, který vidí vaši fanoušci jako první. Může odhalovat obsah vašeho profilu, přibližovat obor vašeho podnikání, anebo jednoduše odkazovat na vaši firmu. Někdy je to s názvem firemního profilu velice jednoduché - prostě to bude ...

Často se setkávám s otázkou, zda je Facebook, či všeobecně sociální sítě, pro firmy zdarma? V první chvíli se nad tím člověk pousměje a odpoví si, že samozřejmě ano, firemní profil na Facebooku nic nestojí a může jej zde mít každý - od malého podnikatele až po nadnárodní giganty.

Mít firemní profil na Instagramu je dnes stejně běžné, jako mít webovou stránku nebo e-mailovou adresu. Ovšem často se stává, že zde nakonec firmy nemají co vkládat. Buď neví, co publikovat, anebo na to jednoduše nemají čas. A tak přichází na scénu koketování s myšlenkou, zda tento profil raději úplně nezrušit.