Nedávno jsem se v jedné uzavřené facebookové skupině setkala s velice zajímavým dotazem: Jestli se běžně dělá, že marketingovým specialistům / agentuře poskytnete svoje přihlašovací heslo, aby se mohli dostat do mobilní aplikace IG? Do té doby jsem nad tím nikdy nijak nepřemýšlela. Brala jsem to jako naprosto samozřejmou věc. Ovšem po...
Facebook mi zablokoval účet pro reklamy - co teď?
Abyste mohli plně využívat možností Facebook Business Manageru a prostřednictvím placené reklamy zde oslovovat své potencionální zákazníky, je třeba mít fungující reklamní účet. To je naprostý základ. Často se ovšem stává, že facebookoví administrátoři reklamní účet zablokují. A věřte mi, že stát se to může i vám. V takové chvíli ale není potřeba panikařit. Celou situaci a její východiska vám osvětlím v tomto článku.

Facebook bedlivě kontroluje obsah reklam, chrání tak své uživatele
V dnešní době má většina sociálních sítí své přísné zásady, kterými eliminují nevhodný obsah. A hádejte co?! Facebook není výjimkou.
Abyste předešli blokaci vašeho reklamního účtu, je příhodné si důkladně prostudovat zásady pro reklamu, neboť konkrétně v případě Facebooku jsou velmi přísná.
Několik problematických bodů, které nesmí vaše reklama obsahovat:
- Diskriminační postupy, například vůči lidské rase, národnosti, barvě pleti, sexuální orientaci, genderové identitě, náboženství, věku, rodinnému nebo zdravotnímu stavu, a jiné.
- Propagaci užívání tabáku a jiných nikotinových výrobků. Stejně tak elektronických cigaret nebo vaporizérů.
- Drogy, ani léky na předpis nebo doplňky stravy.
- Nabízet zbraně, munici a doplňky k tomu příslušné.
- Sexuální podtext, explicitní a vyzývavé polohy, činnosti a jiné provokativní projevy.
- Obsah, který podněcuje k nenávisti, využívá krize nebo politické situace, šíří dezinformace a vyvolává kontroverze.
- Gramatické chyby, či vulgarismy.
- Okamžité půjčky a jiné nedůvěryhodné lákavé zisky.
- V případě reklam cílených na děti a mladistvé nesmí obsahovat nepatřičný nátlak ani jiné náznaky manipulace. Nesmí propagovat nelegální, nebezpečné nebo nevhodné produkty, služby ani jiný obsah.
- Omezuje se také alkohol, seznamky, hazardní hry, loterie nebo obchod s kryptoměnou.
Mimo porušení práv ale může blokaci účtu způsobit i špatný ohlas uživatelů, technické chyby na cílové stránce inzerátu nebo také přihlašování z velkého množství IP adres. Facebook v takovém případě vyhodnocuje aktivitu jako podezřelou a přistoupí k deaktivaci účtu.
A to už je jen krůček k blokaci reklamního účtu.
Když už k deaktivaci dojde
Pokud vám přijde upozornění, že váš reklamní účet byl zablokován z důvodu porušení zásad, neznamená to hned, že jste se dopustili nějakého trestného činu, zásadní diskriminace a podobně. Může to zapříčinit i drobná chyba, špatné užití obrázku nebo zavádějící slovo. A už je oheň na střeše.
Určitě se ale nemusíte bát, že vám hned zítra zaklepe na dveře finančák nebo exekutor. Rozhodně tak špatně na tom ještě nejste.
Jak tedy v takovou chvíli postupovat?
Nejdříve se pokuste najít příčinu
Nejdříve se pokuste najít příčinu problému, který vyvolal onu blokaci. Nikdy totiž nedojde k zablokování účtu jen tak z ničeho nic.
Vzhledem ale k obrovskému kvantu podmínek, které musí váš inzerát splnit, není příliš pravděpodobné, že onen defekt najdete, avšak je dobré se o to alespoň pokusit, chybu opravit a poučit se pro příště.
Požádejte o odblokování
Facebook zpravidla nabízí možnost zažádat o odblokování účtu. Takový proces vypadá tak, že vyplníte formulář a čekáte.
Možná budete mít štěstí a váš účet bude skutečně obnoven, spíše ale počítejte s tím, že nedostanete žádnou odezvu. Váš účet tak nadále zůstane bez možnosti spravovat reklamy. To ale neznamená, že k nim úplně ztratíte přístup a že už nikdy nebudete moct spravovat reklamy na Facebooku.
Reklamy si budete moci exportovat a prostřednictvím jiného účtu s nimi dále nakládat.
Založení nového účtu: na co si dát pozor?
Váš reklamní účet nebyl odblokován a vy jste nuceni založit si úplně nový reklamní účet? Na co si dát v takovém případě pozor?
Žádná spojitost s minulým účtem
Nový účet zakládejte ideálně pomocí jiného osobního profilu na Facebooku. Je ovšem důležité, aby to nebyl nově založený profil. V takovém případě by to Facebook vyhodnotil jako podezřelé chování.
Nová platební karta
Na nový reklamní účet rozhodně v každém případě nahrajte jinou kreditní kartu a neinzerujte ideálně stejné domény.
Pokud máte vícero účtů přidružených k jedné platební kartě, hrozí, že společně s jedním účtem vám zablokují i ty zbylé. Ale není tomu tak vždy.
Tentokrát pozor na pravidla
Pokud vám byl účet zablokován poprvé, možná to na vás zapůsobilo jako děsivá a bezvýchodná situace. Avšak jedinou hrozbou je, že Facebook nevyhoví vaší žádosti o odvolání a vy si budete muset založit úplně nový účet. Nic horšího se nestane.
Na novém účtu si pak dejte o to větší pozor, abyste znovu neporušili zásady pro reklamy a nemuseli stejná martyria podstupovat znovu. Jakmile už totiž jednou u vás má Facebook zaznačený "černý puntík", bude si vás více hlídat.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
"Tady máte mé sítě a nechci o nich vědět"
"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...
Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...