Facebook mi zablokoval účet pro reklamy - co teď?

03.07.2020

Abyste mohli plně využívat možností Facebook Business Manageru a prostřednictvím placené reklamy zde oslovovat své potencionální zákazníky, je třeba mít fungující reklamní účet. To je naprostý základ. Často se ovšem stává, že facebookoví administrátoři reklamní účet zablokují. A věřte mi, že stát se to může i vám. V takové chvíli ale není potřeba panikařit. Celou situaci a její východiska vám osvětlím v tomto článku.

Facebook bedlivě kontroluje obsah reklam, chrání tak své uživatele

V dnešní době má většina sociálních sítí své přísné zásady, kterými eliminují nevhodný obsah. A hádejte co?! Facebook není výjimkou. 

Abyste předešli blokaci vašeho reklamního účtu, je příhodné si důkladně prostudovat zásady pro reklamu, neboť konkrétně v případě Facebooku jsou velmi přísná.

Několik problematických bodů, které nesmí vaše reklama obsahovat:

  • Diskriminační postupy, například vůči lidské rase, národnosti, barvě pleti, sexuální orientaci, genderové identitě, náboženství, věku, rodinnému nebo zdravotnímu stavu, a jiné.
  • Propagaci užívání tabáku a jiných nikotinových výrobků. Stejně tak elektronických cigaret nebo vaporizérů.
  • Drogy, ani léky na předpis nebo doplňky stravy.
  • Nabízet zbraně, munici a doplňky k tomu příslušné.
  • Sexuální podtext, explicitní a vyzývavé polohy, činnosti a jiné provokativní projevy.
  • Obsah, který podněcuje k nenávisti, využívá krize nebo politické situace, šíří dezinformace a vyvolává kontroverze.
  • Gramatické chyby, či vulgarismy.
  • Okamžité půjčky a jiné nedůvěryhodné lákavé zisky.
  • V případě reklam cílených na děti a mladistvé nesmí obsahovat nepatřičný nátlak ani jiné náznaky manipulace. Nesmí propagovat nelegální, nebezpečné nebo nevhodné produkty, služby ani jiný obsah.
  • Omezuje se také alkohol, seznamky, hazardní hry, loterie nebo obchod s kryptoměnou.

Mimo porušení práv ale může blokaci účtu způsobit i špatný ohlas uživatelů, technické chyby na cílové stránce inzerátu nebo také přihlašování z velkého množství IP adres. Facebook v takovém případě vyhodnocuje aktivitu jako podezřelou a přistoupí k deaktivaci účtu.

A to už je jen krůček k blokaci reklamního účtu.

Když už k deaktivaci dojde

Pokud vám přijde upozornění, že váš reklamní účet byl zablokován z důvodu porušení zásad, neznamená to hned, že jste se dopustili nějakého trestného činu, zásadní diskriminace a podobně.  Může to zapříčinit i drobná chyba, špatné užití obrázku nebo zavádějící slovo. A už je oheň na střeše.

Určitě se ale nemusíte bát, že vám hned zítra zaklepe na dveře finančák nebo exekutor. Rozhodně tak špatně na tom ještě nejste. 

Jak tedy v takovou chvíli postupovat?

Nejdříve se pokuste najít příčinu

Nejdříve se pokuste najít příčinu problému, který vyvolal onu blokaci. Nikdy totiž nedojde k zablokování účtu jen tak z ničeho nic. 

Vzhledem ale k obrovskému kvantu podmínek, které musí váš inzerát splnit, není příliš pravděpodobné, že onen defekt najdete, avšak je dobré se o to alespoň pokusit, chybu opravit a poučit se pro příště.

Požádejte o odblokování

Facebook zpravidla nabízí možnost zažádat o odblokování účtu. Takový proces vypadá tak, že vyplníte formulář a čekáte. 

Možná budete mít štěstí a váš účet bude skutečně obnoven, spíše ale počítejte s tím, že nedostanete žádnou odezvu. Váš účet tak nadále zůstane bez možnosti spravovat reklamy. To ale neznamená, že k nim úplně ztratíte přístup a že už nikdy nebudete moct spravovat reklamy na Facebooku. 

Reklamy si budete moci exportovat a prostřednictvím jiného účtu s nimi dále nakládat.

Založení nového účtu: na co si dát pozor?

Váš reklamní účet nebyl odblokován a vy jste nuceni založit si úplně nový reklamní účet? Na co si dát v takovém případě pozor?

Žádná spojitost s minulým účtem

Nový účet zakládejte ideálně pomocí jiného osobního profilu na Facebooku. Je ovšem důležité, aby to nebyl nově založený profil. V takovém případě by to Facebook vyhodnotil jako podezřelé chování. 

Nová platební karta

Na nový reklamní účet rozhodně v každém případě nahrajte jinou kreditní kartu a neinzerujte ideálně stejné domény. 

Pokud máte vícero účtů přidružených k jedné platební kartě, hrozí, že společně s jedním účtem vám zablokují i ty zbylé. Ale není tomu tak vždy.

Tentokrát pozor na pravidla

Pokud vám byl účet zablokován poprvé, možná to na vás zapůsobilo jako děsivá a bezvýchodná situace. Avšak jedinou hrozbou je, že Facebook nevyhoví vaší žádosti o odvolání a vy si budete muset založit úplně nový účet. Nic horšího se nestane.

Na novém účtu si pak dejte o to větší pozor, abyste znovu neporušili zásady pro reklamy a nemuseli stejná martyria podstupovat znovu. Jakmile už totiž jednou u vás má Facebook zaznačený "černý puntík", bude si vás více hlídat.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...