Facebook mi zablokoval účet pro reklamy - co teď?

03.07.2020

Abyste mohli plně využívat možností Facebook Business Manageru a prostřednictvím placené reklamy zde oslovovat své potencionální zákazníky, je třeba mít fungující reklamní účet. To je naprostý základ. Často se ovšem stává, že facebookoví administrátoři reklamní účet zablokují. A věřte mi, že stát se to může i vám. V takové chvíli ale není potřeba panikařit. Celou situaci a její východiska vám osvětlím v tomto článku.

Facebook bedlivě kontroluje obsah reklam, chrání tak své uživatele

V dnešní době má většina sociálních sítí své přísné zásady, kterými eliminují nevhodný obsah. A hádejte co?! Facebook není výjimkou. 

Abyste předešli blokaci vašeho reklamního účtu, je příhodné si důkladně prostudovat zásady pro reklamu, neboť konkrétně v případě Facebooku jsou velmi přísná.

Několik problematických bodů, které nesmí vaše reklama obsahovat:

  • Diskriminační postupy, například vůči lidské rase, národnosti, barvě pleti, sexuální orientaci, genderové identitě, náboženství, věku, rodinnému nebo zdravotnímu stavu, a jiné.
  • Propagaci užívání tabáku a jiných nikotinových výrobků. Stejně tak elektronických cigaret nebo vaporizérů.
  • Drogy, ani léky na předpis nebo doplňky stravy.
  • Nabízet zbraně, munici a doplňky k tomu příslušné.
  • Sexuální podtext, explicitní a vyzývavé polohy, činnosti a jiné provokativní projevy.
  • Obsah, který podněcuje k nenávisti, využívá krize nebo politické situace, šíří dezinformace a vyvolává kontroverze.
  • Gramatické chyby, či vulgarismy.
  • Okamžité půjčky a jiné nedůvěryhodné lákavé zisky.
  • V případě reklam cílených na děti a mladistvé nesmí obsahovat nepatřičný nátlak ani jiné náznaky manipulace. Nesmí propagovat nelegální, nebezpečné nebo nevhodné produkty, služby ani jiný obsah.
  • Omezuje se také alkohol, seznamky, hazardní hry, loterie nebo obchod s kryptoměnou.

Mimo porušení práv ale může blokaci účtu způsobit i špatný ohlas uživatelů, technické chyby na cílové stránce inzerátu nebo také přihlašování z velkého množství IP adres. Facebook v takovém případě vyhodnocuje aktivitu jako podezřelou a přistoupí k deaktivaci účtu.

A to už je jen krůček k blokaci reklamního účtu.

Když už k deaktivaci dojde

Pokud vám přijde upozornění, že váš reklamní účet byl zablokován z důvodu porušení zásad, neznamená to hned, že jste se dopustili nějakého trestného činu, zásadní diskriminace a podobně.  Může to zapříčinit i drobná chyba, špatné užití obrázku nebo zavádějící slovo. A už je oheň na střeše.

Určitě se ale nemusíte bát, že vám hned zítra zaklepe na dveře finančák nebo exekutor. Rozhodně tak špatně na tom ještě nejste. 

Jak tedy v takovou chvíli postupovat?

Nejdříve se pokuste najít příčinu

Nejdříve se pokuste najít příčinu problému, který vyvolal onu blokaci. Nikdy totiž nedojde k zablokování účtu jen tak z ničeho nic. 

Vzhledem ale k obrovskému kvantu podmínek, které musí váš inzerát splnit, není příliš pravděpodobné, že onen defekt najdete, avšak je dobré se o to alespoň pokusit, chybu opravit a poučit se pro příště.

Požádejte o odblokování

Facebook zpravidla nabízí možnost zažádat o odblokování účtu. Takový proces vypadá tak, že vyplníte formulář a čekáte. 

Možná budete mít štěstí a váš účet bude skutečně obnoven, spíše ale počítejte s tím, že nedostanete žádnou odezvu. Váš účet tak nadále zůstane bez možnosti spravovat reklamy. To ale neznamená, že k nim úplně ztratíte přístup a že už nikdy nebudete moct spravovat reklamy na Facebooku. 

Reklamy si budete moci exportovat a prostřednictvím jiného účtu s nimi dále nakládat.

Založení nového účtu: na co si dát pozor?

Váš reklamní účet nebyl odblokován a vy jste nuceni založit si úplně nový reklamní účet? Na co si dát v takovém případě pozor?

Žádná spojitost s minulým účtem

Nový účet zakládejte ideálně pomocí jiného osobního profilu na Facebooku. Je ovšem důležité, aby to nebyl nově založený profil. V takovém případě by to Facebook vyhodnotil jako podezřelé chování. 

Nová platební karta

Na nový reklamní účet rozhodně v každém případě nahrajte jinou kreditní kartu a neinzerujte ideálně stejné domény. 

Pokud máte vícero účtů přidružených k jedné platební kartě, hrozí, že společně s jedním účtem vám zablokují i ty zbylé. Ale není tomu tak vždy.

Tentokrát pozor na pravidla

Pokud vám byl účet zablokován poprvé, možná to na vás zapůsobilo jako děsivá a bezvýchodná situace. Avšak jedinou hrozbou je, že Facebook nevyhoví vaší žádosti o odvolání a vy si budete muset založit úplně nový účet. Nic horšího se nestane.

Na novém účtu si pak dejte o to větší pozor, abyste znovu neporušili zásady pro reklamy a nemuseli stejná martyria podstupovat znovu. Jakmile už totiž jednou u vás má Facebook zaznačený "černý puntík", bude si vás více hlídat.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Sociální sítě jsou jedním z největších trendů moderní doby. Můžete na nich nejen nalézt, ale hlavně oslovit stovky miliónů uživatelů z celého světa. Proto jsou dnes jedním z nejoblíbenějších marketingových prostředků.

Při publikování reklamy a příspěvků na sociálních sítích je zvláště důležité plánovat. Jak by ale měl přesně takový plán vypadat? Co by v něm nemělo chybět? Jaké náležitosti by měl mít? A stačí vám jen fotka a text, anebo je potřeba trochu víc?