Facebook Conversion Advantage Plus

12.05.2022

V uplynulých měsících byl některým inzerentům na Facebooku zpřístupněn nástroj s názvem Advantage Plus nebo též Advantage+. O co se jedná a k čemu slouží? Mrkla jsem se tomuto novému nástroji na zoubek.

Co je Advantage+

Při nastavování vaší kampaně na Facebook Ads vás možná překvapila možnost nového nastavení. Objevil se zde nástroj známý pod označením Advantage+.

Prakticky se jedná o nový "zjednodušený" model na Facebook Ads pro konverzní kampaně. Podle Facebooku je tento nový typ vytváření kampaní je navržen tak, aby zjednodušil osvědčené procesy, a to na základě doporučených nastavení.

Konverzní kampaně raz dva

V podstatě se tak jedná o jednodušší způsob nastavení konverzních kampaní, který snižuje množství nezbytných ručních zásahů tím, že umožňuje Facebooku automaticky zvolit přednastavené volby.

Na rozdíl od tradičních konverzních kampaní ve Facebook Ads spojuje kampaň Advantage+ jednotlivé fáze tvorby kampaně, reklamní sady a reklamy do jedné sloučené etapy. Vše potřebné najdete pod záložkou Preset Settings v horní části obrazovky.

Novinka taktéž odstraňuje ruční zadávání nastavení, jako jsou strategie nabídky a metody optimalizace. Rovněž inzerenty směřuje k využívání dynamických reklam.

K čemu nástroj Advantage+ slouží

V této fázi však Advantage+ nelze považovat za plnohodnotnou alternativu původního ručního nastavení, své preference si stále můžete navolit i samostatně. Navíc není nástroj v současné době stále k dispozici všem inzerentům, byť se jejich okruh neustále rozšiřuje.

Nastavení však prakticky nepřináší žádné inovativní funkce. Nejedná se tedy o výkonnější způsob vytváření kampaní. Mohu prakticky tvrdit, že se jedná o postup vhodný pro méně zkušené inzerenty, kteří ve Správci reklam jednoduše přednastavené hodnoty nebudou upravovat a spolehnou se na základní možnost. Tato osvědčená schémata by měla vést k adekvátně lepším výsledkům.

Advantage+ = Boost?

V principu je tedy celý mechanismus značně podobný již známé volbě Boost. Boost je taktéž snahou Facebooku co nejvíce zjednodušit tvorbu jedné kampaně, reklamní sady a reklamy. Přesně totéž můžete udělat v rámci Správce reklam. Boost má ovšem méně možností přizpůsobení.

Advantage Plus je na tom velmi podobně. Správce reklam může být pro některé uživatele nepřehledný. Aby byl proces vytváření kampaní pro méně zkušeného inzerenta lákavější, Facebook jednoduše skrývá výchozí nastavení, takže jej sami nemůžete změnit.

Závěrem aneb má pro mě Advantage+ využití nebo ne?

V podstatě tak můžu říci, že Advantage+ může do určité míry fungovat jako ochrana inzerentů, s nadsázkou řečeno, před nimi samými, respektive před jejich chybami. Z tohoto pohledu se tak jedná o nástroj funkční, byť nikterak inovativní.

Pro zkušené inzerenty se však jedná naopak o nežádoucí omezení pokročilejších možností kampaní. Inzerent pod vlivem Advantage+ může ztratit kontrolu nad tím, co se vlastně pokouší optimalizovat.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Reklamu na Facebooku opřádá mnoho mýtů, polopravd a nejrůznějších omylů. Mnohým z nich věří nejen samotní majitelé značek, ale i marketéři. Značkám tím ovšem výrazně škodí. Která tvrzení mohou být na sociálních sítích podobně škodlivá i pro váš byznys? Zvu vás k přečtení nejdůležitějšího článku, jaký jsem doposud vytvořila.

V uplynulých měsících byl některým inzerentům na Facebooku zpřístupněn nástroj s názvem Advantage Plus nebo též Advantage+. O co se jedná a k čemu slouží? Mrkla jsem se tomuto novému nástroji na zoubek.

Reklama na Facebooku je efektivním způsobem, který vám umožní účinně podpořit vaši značku. Co a jak na síti funguje? A proč byste se měli spolehnout na reklamu na Facebooku?

Sociální sítě představují důležitý komunikační nástroj dnes již každé značky. Klíčem k úspěchu je jejich obsah. Jak by proto měl vypadat ideální příspěvek na sociální sítě? Pojďme se na to podívat.