Facebook Conversion Advantage Plus

12.05.2022

V uplynulých měsících byl některým inzerentům na Facebooku zpřístupněn nástroj s názvem Advantage Plus nebo též Advantage+. O co se jedná a k čemu slouží? Mrkla jsem se tomuto novému nástroji na zoubek.

Co je Advantage+

Při nastavování vaší kampaně na Facebook Ads vás možná překvapila možnost nového nastavení. Objevil se zde nástroj známý pod označením Advantage+.

Prakticky se jedná o nový "zjednodušený" model na Facebook Ads pro konverzní kampaně. Podle Facebooku je tento nový typ vytváření kampaní je navržen tak, aby zjednodušil osvědčené procesy, a to na základě doporučených nastavení.

Konverzní kampaně raz dva

V podstatě se tak jedná o jednodušší způsob nastavení konverzních kampaní, který snižuje množství nezbytných ručních zásahů tím, že umožňuje Facebooku automaticky zvolit přednastavené volby.

Na rozdíl od tradičních konverzních kampaní ve Facebook Ads spojuje kampaň Advantage+ jednotlivé fáze tvorby kampaně, reklamní sady a reklamy do jedné sloučené etapy. Vše potřebné najdete pod záložkou Preset Settings v horní části obrazovky.

Novinka taktéž odstraňuje ruční zadávání nastavení, jako jsou strategie nabídky a metody optimalizace. Rovněž inzerenty směřuje k využívání dynamických reklam.

K čemu nástroj Advantage+ slouží

V této fázi však Advantage+ nelze považovat za plnohodnotnou alternativu původního ručního nastavení, své preference si stále můžete navolit i samostatně. Navíc není nástroj v současné době stále k dispozici všem inzerentům, byť se jejich okruh neustále rozšiřuje.

Nastavení však prakticky nepřináší žádné inovativní funkce. Nejedná se tedy o výkonnější způsob vytváření kampaní. Mohu prakticky tvrdit, že se jedná o postup vhodný pro méně zkušené inzerenty, kteří ve Správci reklam jednoduše přednastavené hodnoty nebudou upravovat a spolehnou se na základní možnost. Tato osvědčená schémata by měla vést k adekvátně lepším výsledkům.

Advantage+ = Boost?

V principu je tedy celý mechanismus značně podobný již známé volbě Boost. Boost je taktéž snahou Facebooku co nejvíce zjednodušit tvorbu jedné kampaně, reklamní sady a reklamy. Přesně totéž můžete udělat v rámci Správce reklam. Boost má ovšem méně možností přizpůsobení.

Advantage Plus je na tom velmi podobně. Správce reklam může být pro některé uživatele nepřehledný. Aby byl proces vytváření kampaní pro méně zkušeného inzerenta lákavější, Facebook jednoduše skrývá výchozí nastavení, takže jej sami nemůžete změnit.

Závěrem aneb má pro mě Advantage+ využití nebo ne?

V podstatě tak můžu říci, že Advantage+ může do určité míry fungovat jako ochrana inzerentů, s nadsázkou řečeno, před nimi samými, respektive před jejich chybami. Z tohoto pohledu se tak jedná o nástroj funkční, byť nikterak inovativní.

Pro zkušené inzerenty se však jedná naopak o nežádoucí omezení pokročilejších možností kampaní. Inzerent pod vlivem Advantage+ může ztratit kontrolu nad tím, co se vlastně pokouší optimalizovat.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Meta Business Suite. Základní pracovní nástroj každého správce firemních sociálních sítí. Co v něm najdete? Jak se v něm zorientovat? Které položky jsou důležitější než jiné? Je potřeba jej znát kompletně celý? A hlavně, co zajímavého vám nabízí? Připravila jsem si pro vás tohoto jednoduchého průvodce.

Facebook PIXEL končí 31. října 2024! Přestane fungovat. Přestane sbírat výsledky. A bez něj vám nepojedou vaše konverzní kampaně na Facebooku ani na Instagramu. Není to ale konec světa! Stačí si místo něj nastavit Conversion API. Jak? A kde? V tomto článku najdete podrobný návod, jak na to.

Měli jste spuštěné placené kampaně v prostředí METY. Něco jste tam utratili. Jenže v den splatnosti kampaní (ať už konkrétní den v měsíci, anebo dosažení určité částky), vám z nějakého důvodu platba neproběhla. Reklamní účet se vám tedy kompletně zablokoval. Kampaně stopnuly. Co teď? Jak se to dá vyřešit? A kde můžete znovu zadat úhradu svých...

Jasně. Vy to víte. Komunikace - otevřená, upřímná, aktivní, oboustranná, přímá - je základem všech dobrých vztahů. Všech vztahů. A ano, to i těch pracovních. Spoiler: I těch, které jsou mezi vámi a agenturou, nebo třeba markeťákem externistou. Bez p̶r̶ác̶e̶ komunikace nebudou koláče...

"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...