Facebook Conversion Advantage Plus

12.05.2022

V uplynulých měsících byl některým inzerentům na Facebooku zpřístupněn nástroj s názvem Advantage Plus nebo též Advantage+. O co se jedná a k čemu slouží? Mrkla jsem se tomuto novému nástroji na zoubek.

Co je Advantage+

Při nastavování vaší kampaně na Facebook Ads vás možná překvapila možnost nového nastavení. Objevil se zde nástroj známý pod označením Advantage+.

Prakticky se jedná o nový "zjednodušený" model na Facebook Ads pro konverzní kampaně. Podle Facebooku je tento nový typ vytváření kampaní je navržen tak, aby zjednodušil osvědčené procesy, a to na základě doporučených nastavení.

Konverzní kampaně raz dva

V podstatě se tak jedná o jednodušší způsob nastavení konverzních kampaní, který snižuje množství nezbytných ručních zásahů tím, že umožňuje Facebooku automaticky zvolit přednastavené volby.

Na rozdíl od tradičních konverzních kampaní ve Facebook Ads spojuje kampaň Advantage+ jednotlivé fáze tvorby kampaně, reklamní sady a reklamy do jedné sloučené etapy. Vše potřebné najdete pod záložkou Preset Settings v horní části obrazovky.

Novinka taktéž odstraňuje ruční zadávání nastavení, jako jsou strategie nabídky a metody optimalizace. Rovněž inzerenty směřuje k využívání dynamických reklam.

K čemu nástroj Advantage+ slouží

V této fázi však Advantage+ nelze považovat za plnohodnotnou alternativu původního ručního nastavení, své preference si stále můžete navolit i samostatně. Navíc není nástroj v současné době stále k dispozici všem inzerentům, byť se jejich okruh neustále rozšiřuje.

Nastavení však prakticky nepřináší žádné inovativní funkce. Nejedná se tedy o výkonnější způsob vytváření kampaní. Mohu prakticky tvrdit, že se jedná o postup vhodný pro méně zkušené inzerenty, kteří ve Správci reklam jednoduše přednastavené hodnoty nebudou upravovat a spolehnou se na základní možnost. Tato osvědčená schémata by měla vést k adekvátně lepším výsledkům.

Advantage+ = Boost?

V principu je tedy celý mechanismus značně podobný již známé volbě Boost. Boost je taktéž snahou Facebooku co nejvíce zjednodušit tvorbu jedné kampaně, reklamní sady a reklamy. Přesně totéž můžete udělat v rámci Správce reklam. Boost má ovšem méně možností přizpůsobení.

Advantage Plus je na tom velmi podobně. Správce reklam může být pro některé uživatele nepřehledný. Aby byl proces vytváření kampaní pro méně zkušeného inzerenta lákavější, Facebook jednoduše skrývá výchozí nastavení, takže jej sami nemůžete změnit.

Závěrem aneb má pro mě Advantage+ využití nebo ne?

V podstatě tak můžu říci, že Advantage+ může do určité míry fungovat jako ochrana inzerentů, s nadsázkou řečeno, před nimi samými, respektive před jejich chybami. Z tohoto pohledu se tak jedná o nástroj funkční, byť nikterak inovativní.

Pro zkušené inzerenty se však jedná naopak o nežádoucí omezení pokročilejších možností kampaní. Inzerent pod vlivem Advantage+ může ztratit kontrolu nad tím, co se vlastně pokouší optimalizovat.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?

Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.

Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...

Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.