Další otázky: Zodpovědnost za firemní stránku a napojení na osobní profil

11.01.2018

Tento článek opět věnuji dalším z mnoha dotazů, se kterými se na mě obracíte, a to napojení firemní stránky na osobní profil a zodpovědnosti za firemní stránku. Pokud už máte založenou firemní stránku na Facebooku, víte, že jste ji museli zakládat prostřednictvím svého osobního profilu. Jinak to nešlo. Ve správě profilu vidíte, že je stránka na váš osobní profil napojená. Jakmile někomu přidělíte správcovství bude stránka napojená i na jeho osobní profil. Kdo tedy zodpovídá za firemní stránku? A vidí fanoušci, na koho je stránka napojená? Na to si zde odpovíme.

Napojení na osobní profil - Problém nebo ne?

"Je běžné že jsou firemní stránky přímo napojeny na osobní profil? Nebo je lepší vytvořit nějaký "osobní firemní profil" (pokud to lze) a propojit stránku přes něj?" Tak zněl jeden z mnoha dotazů, se kterými se na mě obracíte.

Odpověď je jednoduchá, je to zcela normální. Firemní stránku bez soukromého profilu nevytvoříte. Na druhou stranu nikdo, kromě vás a ostatních správců firemní stránky, neví, že právě vy jste správcem dané stránky. Jinak řečeno se nemusíte bát, že by vaši fanoušci "prokoukli", že právě Jan Novák je správcem profilu XYZ.

Vytvoření falešného profilu?

Pokud vám toto napojení firemní stránky na váš osobní profil dělá vrásky na čele, mohli jste ještě do nedávna velice snadno vytvořit falešný facebookový účet, na který jste stránku mohli napojit. Bohužel tomu už je konec. Facebook neustále zpřísňuje podmínky pro založení profilů, a tak tuto možnost ani nedoporučuji.

Je to ale přece vaše firma...

Na druhou stranu nechápu onu přílišnou odtažitost od firemních stránek. Jedná se přece jen o vaši firmu, kterou jste pracně vybudovali, tak proč se tolik klientů obává odhalení, kdo stránky na Facebooku spravuje? Navíc musím ještě jednou zdůraznit, že to kromě vás a ostatních správců firemního profilu nikdo nikdy nezjistí. Fanoušci se k této informaci nemají jak dostat, pokud jim to sami neprozradíte.

Kdo je za firemní stránky zodpovědný?

A na závěr k oné zodpovědnosti. Zodpovědnost za firemní stránky může být dvojí - za publikovaný obsah a za samotné stránky.

Za obsah zodpovídá samozřejmě ten, kdo jej tvoří, takže například kreativec, správce sociálních sítí či markeťák. Za samotné firemní stránky však může zodpovídat buď majitel firmy nebo zakladatel stránek. Tyto dvě osoby nemusí být totožné. Založit profil se jménem vaší firmy totiž může na Facebooku kdokoliv, a to i nezainteresovaná osoba.

Ovšem z etického hlediska si myslím, že přesto, že stránky může založit kdokoliv, by o jejich existenci měl rozhodovat pouze a jen majitel firmy.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Abyste mohli plně využívat možností Facebook Business Manageru a prostřednictvím placené reklamy zde oslovovat své potencionální zákazníky, je třeba mít fungující reklamní účet. To je naprostý základ. Často se ovšem stává, že facebookoví administrátoři reklamní účet zablokují. A věřte mi, že stát se to může i vám. V takové chvíli ale není potřeba...

Jste v situaci, kdy potřebujete sehnat nové zaměstnance a chcete využít sílu Facebooku? Facebook je sociální síť, kterou tvoří více než dvě miliardy uživatelů. Mimo komunikaci a sdílení příspěvků ovšem může sloužit také jako tržiště či burza práce.

V dnešním článku se opět vrátím do oblasti placené reklamy na Facebooku. Je to totiž jeden z nejúčinnějších a nejvyužívanějších nástrojů většiny českých firem. Ať už využíváte propagace příspěvků, sponzoringu facebookového profilu, podpory svých produktů, anebo propagace svých webových stránek.