Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...
Chyby během A/B testování na soc. sítích, aneb jak to dělat správně
A/B testování představuje velmi účinnou metodu používanou v marketingu. V čem může být užitečné a jak se správně používá na Facebooku? Nad tím jsem se nedávno zamýšlela s jedním klientem, a proto jsem se rozhodla toto téma zpracovat i do článku.

Co je metoda A/B?
Metoda A/B je určena ke zvýšení konverze či konverzních poměrů projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
Obecně ji lze popsat poměrně jednoduše: Vytvoří se několik testovacích variant, přičemž původní variantu označujeme jako A. Varianta B je nová.
Cílové publikum se rozdělí na polovinu a vždy se jedné polovině lidí zobrazí varianta A, zatímco druhé polovině je předložena varianta B. Je-li publikum dostatečně obsáhlé a pestré, testování skutečně přináší relevantní výsledek ohledně toho, která verze je úspěšnější.
Přihlédnout se však musí k některým dalším faktorům ohledně vstupních podmínek, typicky se například jedná o druh přístupu.
Proč byste měli používat A/B testování na Facebooku?
Facebook je velmi účinným komunikačním kanálem, který lze využít k propagaci firem. Panuje na něm však značná konkurence.
Aby vám sociální síť dokázala skutečně generovat požadovaný objem návštěvnosti a konverze, je potřeba mít reklamu nejen nastavenou, ale mít ji nastavenou efektivně. Tuto efektivitu je navíc zásadní prověřovat v čase. Účinnost kampaně pak dokáže velmi rychle odhalit A/B testování.
Zároveň vám A/B testování umožní rovněž efektivně optimalizovat rozpočet na reklamu a dosáhnout eventuálně i snížení výdajů.
Testování je velmi snadno aplikovatelné, podobně jednoduše vyhodnotitelné a podstatnou výhodou metody A/B je rovněž vysoká návratnost investic.
Jak pracovat s metodou A/B na Facebooku?
Uplatnit metodu A/B můžete na sociálních sítích včetně Facebooku. A/B testování na Facebooku dovoluje porovnat jednotlivé verze reklam.
Díky tomu snadno zjistíte, která z nich funguje nejlépe a umožní vám to tak zefektivnit budoucí kampaně. A to ať už patříte přímo k majitelům značek nebo jste profesionálním marketérem spravujícím sociální sítě.
Vytvořit můžete toto testování přímo ve Správci reklam, případně též v nástroji Experimenty. Používejte vždy minimálně dvě reklamy v rámci advert setu. Advert setů můžete vytvořit libovolný počet. Oddělte od sebe taktéž news feedovou reklamu na desktop a do mobilu.
Poté si vyberte proměnnou, na jejímž základě se bude testovat. Těch existuje řádově několik desítek. Vyberte si pouze jedinou proměnnou, díky tomu získáte jednoznačnější výsledky. Jinak totiž nemáte šanci poznat, co vlastně odlišnou výkonnost vaší reklamy vyvolalo.
Efektivita jednotlivých strategií se následně bude hodnotit podle ceny za výsledek, případně na základě ceny za nárůst konverzí. Zcela zásadní je definovaný cíl, kterého chcete svou reklamou dosáhnout, tedy například vyšší návštěvnost nebo vyšší počet zhlédnutí.
Kdy používat A/B testování na Facebooku
Samotný Facebook doporučuje tento typ testování realizovat za předpokladu, že je vaším cílem změřit efekt změn v reklamách nebo rychle porovnat dvě strategie.
Praktickým důsledkem spuštění tohoto testování je spíše objevování možností nových strategií, vysvětlují dále samotní zástupci Facebooku. Naopak se nehodí k neformálnímu testování, během kterého ručně zapnete nebo vypnete některé sady reklam nebo kampaně.
To by totiž mohlo vést k neefektivnímu doručování a nespolehlivým výsledkům, jak dále Facebook varuje.
Na co si dát pozor?
A pozor! Testování metodou A/B je jednoznačně vhodné periodicky opakovat. Preference uživatelů na Facebooku se v čase mění, proto reklama, která byla účinná v minulosti, po čase stejné výsledky vykazovat nemusí.
Závěr aneb nebojte se A/B testování
A/B testování je velmi účinnou metodou, která je vhodná pro použití na sociálních sítích. Pomůže vám upravit výkonnost vaší kampaně i optimalizovat váš rozpočet pro internetový marketing. A nemusíte do ní mít statisícové rozpočty! Stačí vám už 25 Kč/den!
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Založili jste si Reklamní účet v METĚ. Nebo přebíráte přístupy od někoho jiného. Každopádně jste si všimli, že je zde špatně nastaveno časové pásmo. Řeknete si: "No big deal. Tak to změním. No booože. Však o nic nejde..." Jenže ono vás to nepustí. Co teď s tím?
Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!
Co rozhodně NEDĚLAT, když spravujete nebo budete spravovat placené kampaně na soc. sítích?
Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...
Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?
Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...