Audience network - co to je?

10.05.2023

Audience Network je důležitou funkcionalitou z dílny společnosti Meta. K čemu slouží? Jak ji můžete využít? A proč by vás vůbec měla zajímat? Přináším vám odpovědi na vaše otázky.

K čemu slouží Audience Network

Služba Audience Network byla spuštěna v roce 2014

Slouží primárně coby síť partnerských webů, her a dalších aplikací třetích stran, v nichž se zobrazuje vaše facebooková reklama. Jak přímo konstatuje Facebook, primárně se jedná o herní aplikace, kde jsou hráči výrazně aktivní.

Audience Network = místo, kde se zobrazuje vaše reklama

Celý koncept tedy můžu definovat jako obsahovou síť. Zároveň je užitečným reklamním nástrojem. 

Přirovnat ji můžu k jakési obdobě oblíbené služby Google AdSense. Pakliže ji chcete začít využívat, můžete si toto reklamní umístění navolit v sadě reklam při vytváření reklamních kampaní.

Věděli jste, že se reklamy z Facebooku můžou zobrazit i mimo samotný Facebook?

Jak avizuje samotný Facebook, platforma je určena k tomu, aby se inzerce u společnosti Meta rozšířila i mimo aplikaci Facebook.

Na straně vydavatelů pak slouží k tomu, aby tyto subjekty mohly začít vydělávat peníze na zobrazování reklam inzerentů z Meta platforem ve svých aplikacích. Chcete-li spravovat monetizaci v Audience Network, musíte si nastavit Správce monetizace.

Co můžete zobrazit v rámci Audience Network?

Podporuje různé formáty, ať už se jedná o nativní příspěvek, případně může reklama nabývat i podobu banneru či tzv. vsunuté reklamy, eventuálně také videoreklamy s odměnou za zhlédnutí. Zde umístěné reklamy využívají stejný systém cílení, aukcí, doručování a měření jako ty na Facebooku.

Momentálně podporují tyto účely:

  • Povědomí o značce (jen pro video)

  • Dosah (jen pro video)

  • Návštěvnost

  • Projevený zájem (jen pro video)

  • Instalace aplikace

  • Zhlédnutí videa (jen pro video)

  • Konverze

  • Prodej z katalogu

Jaké má Audience Network nevýhody?

Hlavní nevýhodou celého systému bylo dlouhou dobu to, že inzerenti nedokázali zjistit, kde se jejich reklama bude zobrazovat. To se změnilo teprve v roce 2018, když byl zveřejněn seznam těchto projektů, který si můžete stáhnout.

I vy sami se můžete podívat, kde všude se reálně vaše reklama zobrazila. Požadovaná data si máte možnost stáhnout v Business Manageru, konkrétně v sekci Bezpečnost značky, nedozvíte se je ale bohužel přímo ve Správci reklam.

Hlavním důvodem, proč je potřeba zobrazování reklamy pečlivě sledovat, je především to, že zobrazené příspěvky by měly být kontextově relevantní. Jinak hrozí, že náklady na kampaň budou investovány zbytečně, neboť se je nepodaří přetavit v požadovanou konverzi.

Navíc je potřeba počítat s tím, že uživatel může například v aplikaci kliknout na reklamu pouze omylem. Požadovaná interakce je ale z pohledu Facebooku tímto krokem splněna, proto hrozí, že bude zobrazovat podobné umístění nakonec stále častěji, ačkoli reálné výsledky taková reklama nepřináší.

Audience Network - Ano nebo ne?

Audience Network může být vhodným reklamním nástrojem pro Facebook, který vám může pomoci oslovit vyšší počet lidí. Je však nutné pochopit jeho princip a naučit se s ním adekvátně pracovat. A nezapomínejte ani na kontrolu, kde všude se vaše reklama zobrazila. Ne vždy to totiž může být relevantní.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?

Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...

V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...

Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se...

Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...