Vysvětlení některých pojmů z Facebooku

18.04.2019

Na Facebooku se během správy firemního profilu setkáte s mnohými pojmy, které běžně v normální mluvě nepoužíváme. Dosah, Akce na stránce, Zájem o příspěvek, To se mi líbí. To jsou jen některé z nich. Co si ale vlastně pod těmito pojmy představit? Co znamená, že má váš příspěvek dosah například 4 500? A co se znalostí těchto pojmů můžete udělat dále? Pojďme si to společně vysvětlit.

Co znamenají jednotlivé pojmy na Facebooku?

Nyní vám vysvětlím asi ty nejdůležitější pojmy, které na vás na Facebooku vyskakují:

  1. Dosah příspěvků - Jedná se o počet lidí, kterým se na displeji zobrazil váš příspěvek. Toto číslo v sobě zahrnuje celkový počet, tedy jak organická, tak i placená čísla. Pokud se chcete dozvědět o dosahu z placené reklamy zvlášť, najdete konkrétní statistiky buď ve Správci reklam, anebo v detailu statistiky u každého jednotlivého příspěvku.
  2. Akce na stránce - Představuje počet kliknutí na kontaktní údaje stránky nebo na tlačítko s výzvou k akci. Tlačítko například může být "Koupit", "Rezervovat", "Zaregistrovat se", apod.
  3. Zájem o příspěvek - Počet lidí, kteří reagovali na váš příspěvek prostřednictvím To se mi líbí, komentářů, sdílení, atd.
  4. Doporučení - Počet doporučení, které váš firemní profil získal.
  5. Zobrazení stránky - Kolikrát si přímo profil vaší stránky lidé zobrazili.
  6. To se mi líbí stránky - Jedná se o počet fanoušků stránky.
  7. To se mi líbí příspěvku - V tomto případě představuje tento údaj počet lidí, kteří olajkovali váš příspěvek.
  8. Náhled stránky - Kolikrát někdo najel kurzorem myši na název vaší stránky nebo profilový obrázek, aby se podíval na náhled obsahu vaší stránky.
  9. Kliknutí na odkaz - Počet lidí, kteří se proklikli přes vámi zadaný odkaz na vaše webové stránky nebo třeba na landing page.

Co znamená, že má váš příspěvek dosah například 4 500? 

Přejděme nyní od teorie k praxi. Co by tedy znamenalo, kdyby váš příspěvek měl dosah například 4 500? 

Nyní už víte, že to znamená, že se váš příspěvek zobrazil 4 500 lidem. Ti jej viděli na své zdi, prohlédli si jej a mohli udělat nějakou další akci. To už se však z tohoto čísla nedozvíte. Z tohoto čísla vyčtete pouze to, kolika lidem se daný příspěvek zobrazil na jejich zdi.

K čemu vám znalost těchto pojmů je?

Pokud se s Facebookem a s jeho pojmy řádně seznámíte, můžete pak velice jednoduše vyhodnocovat, jak si vaše aktivity na této sociální sítí stojí. Zda vaše příspěvky mají úspěch, zda jsou u vašich fanoušků oblíbené a zda zveřejňujete to, co vaše sledující zajímá. Díky tomu také velice jednoduše odhalíte, jakým tématům byste se měli raději vyhýbat, co vaše fanoušky vůbec nebaví a co je nezajímá. A to je vlastně srdcem celé komunikace s fanoušky na Facebooku. O tom to celé je.

Proto pojmy a statistiky na Facebooku nepřehlížejte. Jsou možná nudné a nezajímavé, ale dokáží vám o vašich fanoušcích toho spoustu prozradit. Ani nevíte, a právě pod těmito daty a čísly máte ukrytý zlatý poklad dokonalého obsahu na své sociální sítě. A ani nad tím nemusíte složitě přemýšlet.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Hashtag. Setkali jste se nyní s tímto pojmem poprvé v životě? Zaujalo vás to? Co to vlastně ten hashtag je? Jak se správně používá? A k čemu vám vůbec bude dobrý? To všechno se dozvíte právě zde.

V dnešní době by snad každý chtěl prorazit na sociálních sítích. Firmy, jednotlivci, influenceři, bloggeři, nebo třeba podnikatelé. Zdá se to totiž jako velice snadné. Zveřejníte pár příspěvků a je to! Možná se i vám zdá, že je to brnkačka, ale bohužel tomu tak vůbec není. Pokud chcete prorazit na sociálních sítích, čeká vás spousta práce. A...

Máte Instagram a rádi byste, aby byl jeho dosah co největší? Chtěli byste si zde vybudovat pořádnou fanouškovskou základnu, ale nevíte jak? Hledáte způsoby, jak zvýšit sledovanost na svém Instagramu? Pak jste tady naprosto správně! Není to zase až tak složité, jak by se mohlo na první pohled zdát. V tomto článku vám k tomu dám jednoduchý návod....