Nastavili jste si placené kampaně v METĚ. Očekávali jste, že si bude META strhávat nějaké peníze z vaší karty. Jenže teď je to mnohem více, než s čím jste prapůvodně počítali. V čem je problém? Co se stalo? A proč si META od vás stahuje mnohem více peněz, než jste si původně propočítali?
Sdílené příspěvky a jejich placená reklama
Zalíbil se vám na Facebooku příspěvek spřízněné firmy a chcete jej nejen sdílet na svém firemním profilu, ale také ještě navíc zasponzorovat? Pak vězte, že to nebude tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát. Sdílené příspěvky totiž propagovat na Facebooku nejde. Anebo jde?
Sdílení příspěvků na firemní profil
Samotné sdílení příspěvků na váš firemní profil bude jednoduché jako hračka. Vyhledáte si daný příspěvek, který chcete nasdílet, změníte si u něj vpravo dole svou osobu na svůj firemní profil a zvolíte možnost "Sdílet na stránce". Okamžitě se vám příspěvek nasdílí na vašem firemním profilu. A je to.

Sponzoring sdíleného příspěvku
Ovšem placené zasponzorování takového příspěvku je už poměrně oříšek. Pokud se totiž podíváte na svůj firemní profil, místo klasického modrého tlačítka "Propagovat příspěvek" (kterým můžete velice jednoduše zasponzorovat své příspěvky), u daného příspěvku najdete tlačítko "Propagace není k dispozici". Sdílené příspěvky totiž propagovat na Facebooku nejde. Co teď?
Podle samotného Facebooku máte několik možností:
1. Abyste zajistili, že všichni, kdo vidí váš obsah, ví, kdo ho původně zveřejnil, přejděte na původní příspěvek a propagujte přímo původní příspěvek.
2. Pokud chcete propagovat příspěvky se značkovým obsahem, použijte Nástroj pro značkový obsah. Nástroj pro značkový obsah umožňuje firmám zobrazovat přehledy v příspěvku, ve kterém jsou označeny. Dále jim umožňuje příspěvek propagovat nebo ho použít jako reklamu.
3. Pokud chcete zajistit transparentnost zveřejňování, zkuste místo sdílení a propagace facebookového příspěvku někoho cizího vytvořit svou vlastní originální reklamu s přímým odkazem na web či profil, na kterém byl příspěvek původně zveřejněn.
Veškeré informace jsem čerpala z Facebooku zde: https://business.facebook.com/business/help/244044399504197.
Moje doporučení
Já sama klientům doporučuji vždy zveřejnit originální vlastní příspěvek s odkazem na web či profil, na kterém byl příspěvek původně zveřejněn. Je to nejjednodušší varianta a ušetří vám spoustu času, než abyste se rozčilovali nad tím, že to nejde.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Nechodí mi kódy z Facebooku! Co s tím?
Nechodí vám kódy z Facebooku, Business Manageru či Meta Business Suite? Ať děláte co děláte, kód vám nikdy nechce dojít? Už jste si zkoušeli i odblokovat telefonní číslo, volat na svého operátora, nebo upravovat nastavení na e-mailu, ale pořád nic nepomáhá? Pak pro vás mám skvělou zprávu! Zjistila jsem, jak to vyřešit! A ne, nová SIM karta...
Dnes za vámi přicházím s upozorněním na nejnovější chybu ze strany METY, na kterou jsem sama nedávno narazila. Pokud nastavujete placené kampaně ve Správci reklam (reklamním účtu v METĚ), nejspíš je z důvodu úspory času a zjednodušení nastavení duplikujete. Jenže to může být problém. Proč? Vše vám v tomto článku vysvětlím.


