Rozměry reklamy na Facebooku

11.02.2021

Facebook má velmi sofistikovaný reklamní systém. Ostatně patří i k nejužívanějším sociálním sítím. Jaké by měly být parametry textu a fotografie ve facebookové reklamě?

Fotografie a její parametry v rámci facebookové reklamy

Do reklamy na Facebooku je možné použít fotografii i video. Obrázkové reklamy prozatím dominují, neboť přidat fotku je pro inzerenta zpravidla jednodušší než vytvářet video. Právě obrazový doprovod zásadním způsobem rozhoduje o funkčnosti reklamy a již na první pohled upoutá pozornost.

Nejpoužívanější formát reklamy

Nejpoužívanějším formátem reklamy je v současnosti statický Single Ads. Doporučované rozlišení obrázku je v současnosti 1200 x 628 pixelů. Poměr je možné optimálně nastavit na 9:1616:9 (bez odkazu), případně 1,91 až 1:1, pokud je odkaz obsažen.

Požadovaný formát obrázku by měl být JPG nebo PNG. Animované obrázky ve formátu GIF jsou povoleny taktéž, ovšem měly by být nahrány na Facebook jako video. Maximální velikost souboru může činit 30 MB.

Text v banneru

V reklamním banneru bylo v dřívějších dobách povoleno maximálně 20 % textu. Dnes už toto pravidlo není nastaveno, nicméně stále platí, že vyšší podíl textu snižuje účinnost reklamy. Je proto na místě obrázek před použitím prostřednictvím online nástrojů zkontrolovat.

Nutné je dbát také na to, že Facebook použité fotografie limituje i z hlediska toho, co zobrazují. Omezení platí například pro alkoholické nápoje, před a po fotografie (typicky u hubnutí) či nahotu.

Důležité zásady pro práci s texty na Facebooku

Doporučení k textu má Facebook rovněž. Primární text by neměl být delší než 125 znaků. Titulek je na místě omezit na nejvýše 40 znaků a popisek na maximálně 30 znaků.

Aby reklama byla na sociálních sítích skutečně účinná, měla by být nejen technicky správně navolená, ale především nést v sobě konkrétní sdělení. To by mělo být formulováno zřetelně, jednoduše a stručně.

Textové sdělení v reklamě nemusí být pro dostatečný účinek delší než jedna věta. Rovněž by mělo obsahovat CTA, neboli call to action.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?

Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...

V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...