Proč není prodej na sociálních sítích tak jednoduchý?

22.03.2018

Všude vám slibují, že stačí mít vymazlený obsah, skvělé fotografie a videa, promyšlenou strategii a půjde vám prodej na sociálních sítích sám od sebe. Tak tomu věnujete čas a energii (v mnohých případech také nemálo peněz) a čekáte zázraky, jenže kde nic, tu nic. Nic se neděje. Prodej nestoupá, tržby jsou pořád stejné, a co hůř sociální sítě přináší dokonce méně návštěvníků, než v době, kdy jste to flákali. V čem je tedy problém? Jak to, že ty sliby nefungují?

Prodej na sociálních sítích není jednoduchý

Prozradím vám to - prodej na sociálních sítích není tak jednoduchý, jak všichni slibují. Ano, tak trochu jste naletěli na pěkné řeči a onen promyšlený marketing. Jako není to tak, že byste na sociálních sítích nikdy nic neprodali, to ne. Někdy se vám určitě poštěstí a něco málo se vám podaří prodat, ale určitě to není tak, jak to všichni prezentují. Nestačí mít vymazlené příspěvky a očekávat zázraky. Kdyby to bylo tak jednoduché, tak už jsou všichni miliardáři. Ale kolik osobně znáte miliardářů? Já třeba žádného. Tak v čem je zakopaný pes?

Nalijme si čistého vína - je to dřina!

Je to jednoduché - žádný instantní návod na rychlé zbohatnutí neexistuje. Ano, pár lidem se to může poštěstit, ale ti ostatní prostě a jednoduše musí dřít, aby dosáhli úspěchu. A stejně tak to je i na sociálních sítích. Je potřeba se jim dlouhodobě věnovat, pravidelně zde přidávat příspěvky, zlepšovat se každým dnem, soustředit se na svůj cíl a hlavně nepolevit. To je jediný zaručený recept na úspěch.

Jak dlouho byste se měli věnovat sociálním sítím?

Chce to spoustu trpělivost, než se vám začne skutečně dařit. Mnohé teď napadne - kdy už to ale bude? To nikdo neví. Určitě nečekejte zázraky za týden. Chce to čas. Nevzdávejte se předčasně. Pomáhala jsem spoustě perspektivním firmám, které mohly být velmi úspěšné, ale bohužel jejich majitel nebyl dostatečně trpělivý a nedokázal si na úspěch počkat, a tak to vzdal. Přitom stačilo počkat ještě pár týdnů a úspěch by se dostavil. Nedělejte proto stejnou chybu a nevzdávejte se předčasně!

Sociální sítě nejsou samospásné!

A nezapomeňte také na to, že ani se samotnými sociálními sítěmi to není tak žhavé, jak to vypadá. Nejsou totiž samospásné! Pokud chcete skutečně uspět, je potřeba vsadit na více kanálů, než jen třeba na Facebook. Představte si sociální sítě jako špičku ledovce. To nejdůležitější se ale nachází pod povrchem. Bez fungujícího e-shopu nejspíš těžko něco prodáte. Stejně tak bez kvalitního obsahu na webu dobře neodprezentujete své produkty. A stejně tak například bez výsledků ve vyhledávačích se o vás těžko někdo dozví.

Sečteno, podtrženo - sociální sítě jsou skvělé. Každý den se na nich pohybuje mnoho lidí, ale nejsou samospásné. Neočekávejte, že když se budete prezentovat jen na nich, že se vše vyřeší. Je potřeba se zaměřit i další kanály. Sociální sítě by měly být jen střípkem z celé mozaiky. A buďte trpěliví - úspěch se dostaví, jen to chce čas.


Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Abyste mohli plně využívat možností Facebook Business Manageru a prostřednictvím placené reklamy zde oslovovat své potencionální zákazníky, je třeba mít fungující reklamní účet. To je naprostý základ. Často se ovšem stává, že facebookoví administrátoři reklamní účet zablokují. A věřte mi, že stát se to může i vám. V takové chvíli ale není potřeba...

Jste v situaci, kdy potřebujete sehnat nové zaměstnance a chcete využít sílu Facebooku? Facebook je sociální síť, kterou tvoří více než dvě miliardy uživatelů. Mimo komunikaci a sdílení příspěvků ovšem může sloužit také jako tržiště či burza práce.

V dnešním článku se opět vrátím do oblasti placené reklamy na Facebooku. Je to totiž jeden z nejúčinnějších a nejvyužívanějších nástrojů většiny českých firem. Ať už využíváte propagace příspěvků, sponzoringu facebookového profilu, podpory svých produktů, anebo propagace svých webových stránek.