Proč nedoporučuji používat stejné cílové skupiny ve více reklamách na Facebooku?

20.01.2022

Všichni to znají. Definování cílových skupin je pro úspěch reklamní kampaně na Facebooku naprosto klíčové. JENŽE... Neměli byste používat stejné cílovky pro přehršel reklam a kampaní. Proč? Proč nedoporučuji používat stejné cílové skupiny ve více reklamách na Facebooku? Pojďme se na to podívat!

Vyhněte se definování stejných detailních cílových skupin

V počátcích jakéhokoli podnikání je nutné si definovat potenciální okruh všech vašich zákazníků. Každý obsah by tak měl následně najít svou přesnou cílovou skupinu, kterou má oslovit a kterému je potřeba také přizpůsobit tón komunikace.

Sociální sítě v tomto směru nejsou výjimkou, a stejně tak to platí i pro reklamu. Při hledání pro vás užitečné cílové skupiny je vždy nutné testovat celou řadu publik. Jen tak můžete dojít k jednoznačnému závěru o tom, která vám budou generovat ty nejlepší výsledky.

To je jasné jako facka. To už většina z vás ví. JENŽE...

Zásadní chyba, kterou dělají i markeťáci

Řada uživatelů však v tomto směru dělá jednu zásadní chybu. Marketéři, majitelé firem či inzerenti. Ti mnohdy používají v reklamách na Facebooku stejné detailní cílové skupiny u více kampaní najednou

Proč je to problém? Proč by to neměli dělat? A proč byste si okamžitě měli i vy zkontrolovat své reklamy, zda v nich neděláte tu samou chybu?

Důvodem je to, že si při takovémto nastavení reklamy navzájem konkurují a zbytečně si takto navzájem zhoršují výsledky.

Každou reklamou je proto lepší oslovit trochu někoho jiného, ačkoli stále spadajícího do vaší cílové skupiny.

To znamená, že byste neměli nastavovat příliš mnoho kampaní se stejnou cílovou skupinou. Dojde tím ke kolizní situaci, kdy si navzájem tyto kampaně budou konkurovat.

Jak nastavit reklamy na Facebooku lépe

V některých případech může být navíc vhodnější nastavit reklamu s trochu obecněji definovanou cílovou skupinu

Rozšířit cílovou skupinu se vám může vyplatit, protože můžete nakonec oslovit širší skupinu zákazníků, než jste původně čekali. Cílová skupina není striktní limit, vyobrazuje pouze určitou prioritu, ale neznamená to, že si nikdo jiný váš produkt nebo službu nekoupí.

Navíc ani firma s poměrně detailně určenou cílovou skupinou nemusí používat stále dokola jen ten jeden okruh uživatelů na Facebooku, který si vytvořila před lety.

Na koho všeho můžete zacílit své kampaně?

I taková společnost se specifickým produktem či službou má možnost použít cílení na fanoušky své stránky, případně i na jejich přátele, dále může zacílit reklamy na své e-mailové kontakty, dokáže také remarketovat návštěvníky z vlastního webu

Jen na tomto jednoduchém příkladu je patrné, že z původní detailně definované skupiny vám vznikly najednou už tři další okruhy uživatelů, na které můžete zacílit své reklamy.

Vyhněte se přílišnému konkretizování

A i samotný Facebook upozorňuje na to, že není vhodné nadměrně zužovat váš okruh uživatelů. Mohlo by totiž dojít k tomu, že pro vás bude daný okruh jen málo efektivní.

Sociální síť se podle vlastních algoritmů snaží vždy najít takové publikum, které vám podle všeho přinese výsledek, na jaký jste při vytváření sady nastavili optimalizaci. Nadměrné zpřesňování proto není nezbytné.

Pozor na zastaralé okruhy uživatelů

A pozor si dejte také na zastaralé okruhy uživatelů.  

Od 19. ledna 2022 totiž Facebook odstraňuje některé možnosti cílení na okruhy uživatelů, které se používají zřídka nebo souvisí s tématy, která mohou lidé vnímat jako citlivá.

Jde například o zdraví, rasu nebo etnickou a politickou příslušnost, náboženství nebo sexuální orientaci. Od 19. ledna 2022 tak už nebudete moci tyto možnosti v nových kampaních používat.

Aktivní kampaně, které stále tyto možnosti zacílení používají, budou 17. března 2022 buď pozastaveny, anebo se příslušné segmenty automaticky odstraní. Abyste tak měli jistotu, že i po 17. březnu 2022 budou tyto kampaně stále fungovat, budete je muset aktualizovat a změny pak zveřejnit.

Závěr aneb o cílení reklam na Facebooku

Cílení reklam je nutnou součástí efektivního využívání sociálních sítí. Měli byste však mít na paměti, že všeho moc škodí, a to i přílišné segmentace a detailního cílení.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Dynamický remarketing je jedna z účinných forem marketingu na Facebooku. Jaký je jeho princip? Jaké jsou jeho přednosti? A jak si jej můžete nastavit přímo na Facebooku? Pokud vás zajímá právě toto, pak jste tady správně.

Pokud se rozhodnete pro svůj projekt angažovat externího marketingového odborníka, měli byste vědět, jak si účinně spolupráci nastavit. Na co nezapomenout? Co by domluva rozhodně měla obsahovat? A které body můžete naopak s klidem vypustit?

Na sociálních sítích platí za hojně skloňovaný termín mezi marketéry i běžnou veřejností takzvaný dosah příspěvků. Ten je sice důležitý, ale mnohdy i přeceňovaný. Proč?

Nákladovost reklamy na jednotlivých sociálních sítích vstupuje jakožto významný faktor do celkové koncepce rozpočtu na marketing. Co všechno může ovlivnit výši nákladů konkrétně u reklamy na Instagramu a jakým způsobem? Pojďme se na to podívat.

Atribuční okno. Jedna z nejdůležitějších věcí při vyhodnocování vaší reklamy na Facebooku. Právě atribuční okno může být pomyslným předělem mezi reálnými a zkreslenými výsledky z vašich kampaní. Co to tedy je? Jak si jej správně nastavíte? A jak následně reklamy správně vyhodnotíte?