Praktický návod: Jak nastavit platby na Facebooku?

13.01.2022

Na Facebooku je potřeba si mimo jiného i správně nastavit platby. Jak na to? Jak si správně nastavit platby za reklamy na Facebooku? A proč je to vlastně nezbytné? Čtěte dále a vše se dozvíte.

Proč je potřeba si platby na Facebooku nastavit správně

Nastavení plateb je na Facebooku mimořádně důležité zejména kvůli placení firemní inzerce. Neúspěšná platba totiž může vyvolat pozastavení reklamy a v konečném důsledku také zhoršení výsledků. Reklama jednoduše přestane fungovat, dokud se vám nepodaří váš problém vyřešit.

Proč se reklamy na Facebooku nezaplatily?

Obvyklým důvodem, proč se vám reklamy na Facebooku nezaplatí, je limit na některých kreditních kartách. Částku je potřeba změnit, aby odpovídala výši sumy, která se bude účtovat za jednu transakci. Při snížení se změna projeví okamžitě, u zvýšení může změna trvat.

Důvodem pro selhání platby za vaši facebookovou reklamu však může být kromě nevhodně nastavených limitů také nedostatek finančních prostředků na vaší kreditní nebo debetní kartě či problém se zpracováním nebo ověřením karty. 

Příčinou potíží dále mohou být i nesprávné údaje o bankovním účtu.

Jak na optimální nastavení plateb na Facebooku

  • Vstupte do Business Manageru/Správce reklam.

  • Klikněte nahoře v levé části na symbol tří čárek.

  • V menu zvolte možnost Vyúčtování.

  • Na nové stránce klikněte nahoře v pravé části na položku "Nastavení plateb".

  • V této části je možné libovolně upravovat, jakým způsobem vám Facebook bude vyúčtovávat peníze.
    V prvé řadě je zde možné zadat, kdy bude síť prostředky strhávat. Nastavit si můžete několik možností, například každý poslední den v měsíci, případně po dosažení částky 5 000 Kč.
    Dále je zde možné definovat, z jaké platební karty se budou peníze strhávat či které fakturační údaje budou na faktuře od Facebooku.

Pár slov závěrem

Správné nastavení plateb vám významně ovlivní výkonnost vašich reklam na Facebooku, a tím v konečném důsledku i úspěšnost vašeho podnikání. Vždy si proto ověřte, že je máte nastavené tak, jak potřebujete. Hlavně si pohlídejte dostatek prostředků na platební kartě a nastavené limity na kartě.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Stojíte před klíčovou otázkou: Dosáhli jsme 20% PNO na Facebooku - je to málo, nebo strašně hodně a musíme s tím začít něco dělat? Jaké PNO je na Facebooku vlastně "to správné"? A co když se na Facebooku nedokážete dostat pod 30% PNO? O tom všem se dočtete v tomto článku.

Nabízíte své produkty a služby pro Čechy, Slováky, ale i zákazníky z dalších zemí? Na webu to máte jednoduše vyřešené jazykovými mutacemi a různými měnami. Jenže, jak to vyřešit na soc. sítích?!

Facebook obsahuje celou řadu užitečných nástrojů pro inzerenty. Mnohé z nich možná ani neznáte. Jedním takovým je Facebook Ad Library, neboli Knihovna reklam. O co se jedná? K čemu slouží? A proč si ji zamilujete na první kliknutí? To vám prozradím právě zde. Pohodlně se tedy usaďte, začínám.

Příběhy neboli Stories na Instagramu mohou přinášet inspiraci, propagaci, ale i prodej. Jak na tento typ postů na sociálních sítích? Co stojí za úspěchem těch nejlepších značek? Jak na úspěšné Stories? I to mě dnes bude zajímat.

GDPR. Nic nového pod sluncem. Ovlivnilo už řadu oblastí a reklama na Facebooku není výjimkou. Na které důležité zásady byste v této souvislosti měli dbát?