Umělá inteligence ovlivňuje (a do budoucna ještě ovlivní) celou řadu oborů. Mezi ně patří i marketing. Jak mohou nástroje jako ChatGPT pomoct v tomto oboru? Jak je můžete využít při správě svých sociálních sítí? A na co je potřeba si dát velký pozor?
Novinka: Příspěvky můžete měnit už i po zasponzorování. Jak na to?
Zveřejnili jste na Facebooku příspěvek, úspěšně jste jej zasponzorovali a nyní jste si všimli hrubky jako vrata? Chcete příspěvek upravit, ale najednou to už nejde? Facebook je v tomto ohledu nekompromisní - zasponzorované příspěvky nejde upravovat ani měnit. Tedy, nešlo to ještě donedávna. Nyní se objevila skulinka, díky které můžete toto pravidlo obejít. A já jsem tuto skulinku objevila! Čtěte dále a vše se dozvíte.

Úpravy sponzorovaného obsahu na Facebooku
Upravit sponzorovaný obsah na Facebooku byl donedávna obrovský problém. Jakmile jste totiž jednou příspěvek na vaší zdi zasponzorovali, už jej nikdy nebylo možné nijak upravit.
Jedinou možností bylo příspěvek ze zdi smazat a znovu jej nahrát s úpravou. Jenže tak jste zase přišli o veškeré reakce vašich fanoušků, tedy o všechny lajky, komentáře i sdílení.
Člověk si tedy musel hodně dobře rozmyslet, zda se do úpravy příspěvku pustí, anebo přivře oči a nechá příspěvek příspěvkem.
Dnes už můžete upravit i zasponzorovaný příspěvek
Dnes je naštěstí možné upravit už i sponzorované příspěvky. Ale nepředstavujte si, že kliknete na "Upravit příspěvek" a bude vymalováno. Tak jednoduché to bohužel není.
Jak na to?
Nejprve je nutné placenou propagaci příspěvku pozastavit. Vejděte tedy do Správce reklam a zde v sadách reklam klikněte na modré tlačítko u vaší propagace:

Tím vaši reklamu pozastavíte.
Následně se vraťte opět na zeď svého profilu a zde již normálně bez problémů můžete upravovat daný příspěvek.

Jakmile máte příspěvek upravený podle svých představ (doporučuji si jej ještě alespoň 3x přečíst a nechat jej zkontrolovat ještě někým jiným), opět se vraťte do Správce reklam a zde stejným způsobem, jako jste reklamu pozastavili, můžete reklamu znovu spustit.
U příspěvků není možné upravovat vše
Pokud jste se teď rozzářili, že můžete v budoucnu měnit příspěvky, jak se vám zlíbí a že už tedy nemusíte jejich kvalitu tolik řešit, asi vás teď zklamu. Bohužel je takto možné upravovat pouze text příspěvku a fotografii u příspěvku.
Video tímto způsobem není možné po jeho zveřejnění na Facebooku měnit nebo upravovat.
Pokud tedy chcete zveřejněné video vyměnit za nějaké jiné, není to možné.
U videa je tak či tak nutné jeho smazání a znovu nahrání na profil. Můžete ale k němu kdykoliv později přiložit titulky, opravit popisek či změnit jeho náhledovou fotografii. To možné je. Ale není možné jej zcela vyměnit za nějaké jiné. To Facebook bohužel neumožňuje.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Audience network - co to je?
Audience Network je důležitou funkcionalitou z dílny společnosti Meta. K čemu slouží? Jak ji můžete využít? A proč by vás vůbec měla zajímat? Přináším vám odpovědi na vaše otázky.
Facebook a Instagram vkládají svým uživatelům do rukou vynikající možnost, jak efektivně zasáhnout cílové publikum. Lze ovšem upravovat na těchto sítích placené kampaně po jejich spuštění? Můžete do reklam zasahovat? A jaká to má omezení?