Ujasněte si, k čemu vám outsourcing pomůže
Outsourcing v marketingu prakticky nijak nevybočuje z obecné definice outsourcingu jako takového. Proto není dosud úzce definováno, jakým způsobem konkrétně v této oblasti probíhá a které metody využívá.
V tvorbě obsahu je však zcela bezpochyby definovatelný, měřitelný a kvantifikovatelný. Využívá ale také značně širokou paletu strategií, což mnohým uživatelům brání v tom mu účinně porozumět.
Prakticky lze říci, že externí marketing vám dokáže zajistit odborné znalosti, nástroje a taktiky tam, kde zatím vaše společnost nepřikročila k tomu vybudovat plnohodnotné interní personální zajištění.
Nastavte si JASNÉ podmínky spolupráce
Dohodnout je zapotřebí formu výše odměny pro vašeho externího partnera. Uvažovat můžete hodinovou sazbu, man-day, projektovou cenu, měsíční paušál atd. S tím souvisí i požadovaný rozsah činností, které vyžadujete a to, zda budete potřebovat například činnost na poloviční úvazek nebo méně.
Tato konkrétní dohoda vyústí v sepsání smlouvy. V takovém případě můžete uvažovat i o sepsání NDA, tedy dohody o mlčenlivosti. Zajistíte tím ochranu svého know-how, které nemůže být sdíleno se třetí stranou.
Vhodné je taktéž vymezit, co se bude dít v případě ukončení spolupráce. Tedy zejména to, jak rychle může být spolupráce ukončená a kdo ji může ukončit. Případně zahrňte rovněž možnost konkurenční doložky.
Vhodné je dále exaktněji vymezit, co bude součástí spolupráce a kam už si nepřejete, aby kompetence vašeho marketingového partnera zasahovaly. Dopředu se rovněž zaměřte na to, zda jsou možné vícepráce.