Návod: Jak změnit název firemního profilu na Facebooku

24.09.2020

Název firemního profilu na Facebooku. Jedna z nejdůležitějších věcí v rámci firemního marketingu. Je to totiž právě název, který vidí vaši fanoušci jako první. Může odhalovat obsah vašeho profilu, přibližovat obor vašeho podnikání, anebo jednoduše odkazovat na vaši firmu. Někdy je to s názvem firemního profilu velice jednoduché - prostě to bude název firmy a hotovo. Jenže jindy to bývá trochu komplikovanější.

Název firemního profilu na Facebooku

Dostanete ode mě úkol ► Až budete mít volnou chvilku, zasurfujte si trochu na Facebooku. Jakmile to uděláte, zjistíte, že ne vždy je název firemního profilu totožný s názvem firmy

Například profil Krabičky shop patří společnosti PKM Trade & Services s.r.o., nebo profil Estetická medicína patří podnikatelce Ivaně Chudobové. 

Rozhodně to tedy neznamená, že by firemní profil na Facebooku vždy nesl stejné jméno jako je to firemní.

Změna názvu firemního profilu na Facebooku

O to to ale může být do budoucna komplikovanější. Nazvali jste kdysi nějak svůj firemní profil a teď chcete tento název změnit? Název firemního profilu už neodpovídá současným trendům, podobě vašeho podnikání, nebo názvu vaší firmy? 

Chcete název firemního profilu změnit, ale nevíte jak a zda je to vůbec vhodné?

Jak změnit název firemního profilu na Facebooku

Začneme nejprve s tím jak.

Změnit název firemního profilu je jednoduché jako facka:

  1. Vejděte na svůj firemní profil na Facebooku.
  2. Klikněte na Upravit informace o stránce.
  3. A hned v první kolonce upravte stávající název firemního profilu na vámi vymyšlený nový.

Pamatujte, že název vaší stránky by měl přesně odpovídat obsahu vaší stránky. Navíc veškeré změny názvů Facebook kontroluje a tak nedojde ke změně okamžitě.

Je změna názvu firemního profilu na Facebooku vhodná?

Posuneme se k další otázce, a to, zda je změna názvu firemního profilu na Facebooku vůbec vhodná.

Sto lidí, sto chutí. Každý vám řekne asi něco jiného. Někdo bude pro změnu všemi deseti. Někdo zase proti.

Já se vám pokusím dát všeobecně platné pravidlo - název vaší stránky by měl přesně odpovídat vámi zveřejňovanému obsahu, formě a oboru podnikání, případně názvu vaší firmy.

Pokud jste tedy například změnili název společnosti, pak je jasné, že se změní také název firemního profilu.
Pokud jste se vdala a podnikáte na volné noze, například jako já, pak je to opět jasné a název firemního profilu změníte.
Pokud jste se přeorientovali do úplně jiného oboru, pak bude opět naprosto logické, že změníte název svého firemního profilu.

Je jasné, že to zprvu bude pro vaše fanoušky matoucí. Možná vás dokonce někteří opustí, protože si váš nový název nespojí s vašim profilem a s vaší firmou. Ale pokud je k tomu skutečně dobrý důvod, popsaný výše, pak to pochopí a rozhodně to na vaše podnikání nebude mít zásadnější negativní dopad.

Kdy změna názvu firemního profilu na Facebooku není vhodná?

Jsou ovšem chvíle, kdy nemusí být změna názvu profilu tím nejrozumnějším krokem. A to v případech, kdy:

  • na tom chcete jenom vydělat,
  • chcete parazitovat na podobném názvu, jako má konkurence,
  • vám doposud váš marketing příliš nefungoval a myslíte si, že se to změnou jména zlepší,
  • k tomu není žádný důvod a již máte vybudovanou velkou základnu fanoušků, kterou byste tímto krokem pouze zmátli,
  • chcete přebrandovat společnost, protože jste někde četli, že to jiným firmám pomohlo, přitom to ale nepotřebujete,
  • apod.

Neříkám, že vám to rozhodně nepomůže. Osudy firem jsou různé a ten váš může být taktéž. Ale rozhodně bych se ke změně názvu firemního profilu uchylovala pouze tehdy, je-li to skutečně nezbytně nutné

Pokud to vnímáte jen jako mazaný tah, jak na zákazníky, pak to s největší pravděpodobností není ta nejlepší strategie.

Vezmu-li navíc v potaz fakt, že dlouhodobé budování důvěry se zákazníky je založeno právě na vybudovaném jméně, na dobré pověsti a pozitivní zkušenosti, nemusí být změna názvu firemního profilu, jen proto, protože proč ne, tím nejlepším podnikatelským rozhodnutím.

Jak správně pojmenovat firemní profil na Facebooku?

Stojíte před rozcestím, jak pojmenovat svůj firemní profil? Teprve si jej budete zakládat, a tak nechcete udělat chybu hned na začátku a chcete jej pojmenovat od první chvíle správně?

Pak se řiďte jedním z těchto třech pravidel:

  1. Jméno profilu by mělo zrcadlit obor, ve kterém podnikáte.
  2. Název vaší stránky by měl odpovídat názvu vaší firmy.
  3. Pojmenování vašeho profilu by mělo být shodné s obsahem vaší stránky.

Pravidlo č. 4 navíc:

A navíc obecně platným pravidlem je, aby název vaší stránky byl originální a dostatečně odlišný od vaší konkurence.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?