Kdy postovat na Instagram

19.01.2023

Přidávání příspěvků na Instagram má svá pravidla. A to nejen z hlediska obsahu, ale i při výběru konkrétního času. Kdy nastává ten nejlepší moment pro přidání dalšího postu?

Postujte na Instagramu s rozmyslem

Pojmout samozřejmě můžete postování na Instagram zcela volně. Nicméně je to poměrně neefektivní, můžete tak ztratit budováním svého profilu nespočet hodin, ale neuvidíte žádný výsledek.

Aktivita lidí na sociálních sítích není konzistentní. Liší se napříč jednotlivými dny i konkrétními časy. Tomu musíte plánování příspěvků přizpůsobit. Jak to bude v roce 2023?

Které jsou nejlepší časy pro Instagram v týdnu

V pondělí je tak například nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu od 11:00 do 13:00 hodin. Engagement vašich fanoušků obvykle v tento začíná ráno v 8 hodin a trvá do 20. hodiny večerní. Poté využití Instagramu postupně klesá a nejnižší míra aktivity je pozorována od 23:00 do 6:00 hodin.

Naproti tomu v úterý je nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků od 10. do 17. hodiny. Značná míra zapojení stále převládá až do 22. hodiny večerní, poté se začíná pomalu snižovat.

Středa je podobná pondělku. Nejlepší čas, kdy byste se měli svým sítím v tento den věnovat, proto je podle průzkumů mezi 11:00 a 13:00 hodin. Engagement je také v tento den dlouhý, konkrétně vůbec nejdelší z celého týdne, trvá od 6. hodiny ráno až do 23. hodiny večerní.

Čtvrtek naproti tomu "velí" využít čas od 11:00 do 12:00 hodin. Poměrně vysoká angažovanost zůstává přes den od 10:00 do 16:00 hodin, poté postupně klesá a nejnižšího bodu dosahuje v čase po půlnoci až do 4. hodiny ráno.

Když na Instagramu začíná víkend

V pátek rovněž zůstává na sítích nejvíc atraktivním časem doba mezi 11. a 13. hodinou. Míra zapojení začíná v pátek brzy ráno už v 7:00 hodin a klesá taktéž poměrně brzy, a to v 17:00 hodin. V noci z pátku na sobotu se pozoruje nejnižší zapojení od 22:00 hodin až do 7. hodiny ráno.

Víkend se od pracovního týdne neliší tak zásadně, jak by bylo možné očekávat. Alespoň co se týče času. Pro Instagram přichází čas od 10:00 do 13:00 hodin. Jinak je ale sobota po neděli hned druhým nejhorším dnem pro zveřejňování příspěvků na Instagramu, protože i v době špičky je pozorována nízká míra zapojení ve srovnání s ostatními pracovními dny. Nejnižší je konkrétně pozorována od 16:00 do 8:00 hodin.

V neděli startuje vhodná doba pro instagramové příspěvky od 9:00 a trvá do 16:00 hodin. Míra zapojení pozorovaná v neděli je však ve srovnání s ostatními pracovními dny nejnižší. Což tedy z neděle zároveň dělá vůbec nejhorší den pro postování na Instagram. Nejméně vhodný čas v tento den pak nastává od 18:00 do 8:00 hodin.

Zveřejňování příspěvků není jen o čase

Do zveřejňování příspěvků na Instagramu však promlouvá i konkrétní odvětví. Například pro IT obory je nejlepší čas mimo jiné v pondělí mezi 11:00 až 12:00 hodin, zatímco pro značky z oboru zábavy a multimédií je to v úterý mezi 13:00 až 17:00 hodin.

Nebo ještě můj příklad z praxe - spravuji profily jedné nejmenované střední škole a tam je největší míra zapojení a aktivity na Instagramu v neděli večer. Proto se na tento večer v naší strategii zaměřujeme a zveřejňujeme zde nejvíce příspěvků.

Měli byste tyto časy využít beze zbytku? Lze říci, že ano, vzhledem k tomu, že Instagram nabízí různé podoby příspěvků. Obecně se traduje, že publikovat byste měli nejméně 2 až 3 klasické příspěvky týdně, alespoň 1 Stories dokonce denně a nejméně 1 Reels týdně.

Pár slov závěrem aneb vše má svůj čas

Najít ideální čas je jedním z klíčových faktorů úspěchů na Instagramu. Využijte tedy mé tipy pro budování své silné strategie na sociálních sítích. A nezapomínejte, klíčová je soc. sítích pravidelnost zveřejňování.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.

Business Manager, Meta Business Suite, Ads Manager, Facebook Page... Pojmů souvisejících se správou vašeho firemního profilu na soc. sítí je nespočet. A čím víc jich je a čím jsou si podobnější, tím rychleji se v nich můžete ztratit. Pojďme si proto jednou provždy vysvětlit, co to vlastně je ten podivný Business Manager, co má společného s Meta...

Máte firemní profil na Facebooku a chcete si jej propojit s firemním profilem na Instagramu? Pak jste tady naprosto správně! V tomto článku půjdeme rovnou k jádru pudla. Žádná teorie, žádná omáčka. Jen praktický návod. Tak pojďme na to!

Prodeje. Asi jedna z prvních věcí, která vás napadne na otázku - Proč je dobré mít reklamu na Facebooku? Jenže to není jediný důvod, proč byste zde (a potažmo na různých soc. sítích) měli reklamu mít. V tomto článku jsem se o tom rozepsala více. Pojďte odhalit dalších 5 klíčových důvodů, proč je dobré inzerovat na Facebooku.

Možná jste už o tom někdy slyšeli - když zasáhnete do nastavení reklamy na Facebooku, vyresetuje to její dosavadní výsledky a vrátí jí to do fáze učení. Co konkrétně ale resetuje fázi učení? To bude mým dnešním tématem.