"Tady máte mé ... [doplňte dítě, peníze nebo zdraví], starejte se o ně/něj, ale rozhodně mě s tím neotravujte..." neřekl nikdy nikdo při předávání svých dětí, zdraví nebo peněz do péče.
Tak proč to takto funguje u hlavních marketingových kanálů?! Proč se lidé dobrovolně vzdávají kontroly nad svými hlavními kanály, které jim generují zisky?! A...
Kdy postovat na Instagram
Přidávání příspěvků na Instagram má svá pravidla. A to nejen z hlediska obsahu, ale i při výběru konkrétního času. Kdy nastává ten nejlepší moment pro přidání dalšího postu?
Postujte na Instagramu s rozmyslem
Pojmout samozřejmě můžete postování na Instagram zcela volně. Nicméně je to poměrně neefektivní, můžete tak ztratit budováním svého profilu nespočet hodin, ale neuvidíte žádný výsledek.
Aktivita lidí na sociálních sítích není konzistentní. Liší se napříč jednotlivými dny i konkrétními časy. Tomu musíte plánování příspěvků přizpůsobit. Jak to bude v roce 2023?
Které jsou nejlepší časy pro Instagram v týdnu
V pondělí je tak například nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků na Instagramu od 11:00 do 13:00 hodin. Engagement vašich fanoušků obvykle v tento začíná ráno v 8 hodin a trvá do 20. hodiny večerní. Poté využití Instagramu postupně klesá a nejnižší míra aktivity je pozorována od 23:00 do 6:00 hodin.
Naproti tomu v úterý je nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků od 10. do 17. hodiny. Značná míra zapojení stále převládá až do 22. hodiny večerní, poté se začíná pomalu snižovat.
Středa je podobná pondělku. Nejlepší čas, kdy byste se měli svým sítím v tento den věnovat, proto je podle průzkumů mezi 11:00 a 13:00 hodin. Engagement je také v tento den dlouhý, konkrétně vůbec nejdelší z celého týdne, trvá od 6. hodiny ráno až do 23. hodiny večerní.
Čtvrtek naproti tomu "velí" využít čas od 11:00 do 12:00 hodin. Poměrně vysoká angažovanost zůstává přes den od 10:00 do 16:00 hodin, poté postupně klesá a nejnižšího bodu dosahuje v čase po půlnoci až do 4. hodiny ráno.
Když na Instagramu začíná víkend
V pátek rovněž zůstává na sítích nejvíc atraktivním časem doba mezi 11. a 13. hodinou. Míra zapojení začíná v pátek brzy ráno už v 7:00 hodin a klesá taktéž poměrně brzy, a to v 17:00 hodin. V noci z pátku na sobotu se pozoruje nejnižší zapojení od 22:00 hodin až do 7. hodiny ráno.
Víkend se od pracovního týdne neliší tak zásadně, jak by bylo možné očekávat. Alespoň co se týče času. Pro Instagram přichází čas od 10:00 do 13:00 hodin. Jinak je ale sobota po neděli hned druhým nejhorším dnem pro zveřejňování příspěvků na Instagramu, protože i v době špičky je pozorována nízká míra zapojení ve srovnání s ostatními pracovními dny. Nejnižší je konkrétně pozorována od 16:00 do 8:00 hodin.
V neděli startuje vhodná doba pro instagramové příspěvky od 9:00 a trvá do 16:00 hodin. Míra zapojení pozorovaná v neděli je však ve srovnání s ostatními pracovními dny nejnižší. Což tedy z neděle zároveň dělá vůbec nejhorší den pro postování na Instagram. Nejméně vhodný čas v tento den pak nastává od 18:00 do 8:00 hodin.
Zveřejňování příspěvků není jen o čase
Do zveřejňování příspěvků na Instagramu však promlouvá i konkrétní odvětví. Například pro IT obory je nejlepší čas mimo jiné v pondělí mezi 11:00 až 12:00 hodin, zatímco pro značky z oboru zábavy a multimédií je to v úterý mezi 13:00 až 17:00 hodin.
Nebo ještě můj příklad z praxe - spravuji profily jedné nejmenované střední škole a tam je největší míra zapojení a aktivity na Instagramu v neděli večer. Proto se na tento večer v naší strategii zaměřujeme a zveřejňujeme zde nejvíce příspěvků.
Měli byste tyto časy využít beze zbytku? Lze říci, že ano, vzhledem k tomu, že Instagram nabízí různé podoby příspěvků. Obecně se traduje, že publikovat byste měli nejméně 2 až 3 klasické příspěvky týdně, alespoň 1 Stories dokonce denně a nejméně 1 Reels týdně.
Pár slov závěrem aneb vše má svůj čas
Najít ideální čas je jedním z klíčových faktorů úspěchů na Instagramu. Využijte tedy mé tipy pro budování své silné strategie na sociálních sítích. A nezapomínejte, klíčová je soc. sítích pravidelnost zveřejňování.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Máte e-shop či web. Máte jej aktivní a každý den na něm přijímáte minimálně jednu objednávku. Takže jste si jistí, že je funkční. Ovšem, když se podíváte na své placené kampaně na soc. sítích, nevidíte žádné výsledky. A Facebook PIXEL se tváří, že na váš web nikdo nechodí jak je rok dlouhý. V čem by mohl být zakopaný pes?...
Je to teď úplně čerstvé. Přilítává mi to do e-mailu v posledních dnech. Nevím, co to přesně znamená. UPOZORNĚNÍ OD FACEBOOKU: (VašeStránka): Page nesplňuje požadavky pro doporučování. Co to je?! Je to skutečně od Facebooku, anebo to jsou zase nějací hackeři? Co to pro vás znamená? Není to jen nějaká chyba? Pojďme si to společně rozklíčovat.
O čem postovat v roce 2025?
Rok 2024 se s námi pomalu loučí a přinesl vám více či méně námětů na příspěvky na vaše sociální sítě. Rok 2025 v tomto ohledu nebude jiný a už teď nám nabízí několik zajímavých námětů na příspěvky. O čem tedy můžete postovat v roce 2025? Pojďme se na to podívat.
Sexuální výchova s METOU
Viděla jsem mnohé, leč toto mě vždy překvapí. Člověk si pak připadá jako největší sexuální zvrhlík, že v tom nevidí nic špatného. Aneb věci, které META vyhodnotila jako sexuální obsah a zablokovala kvůli tomu buď mě, anebo celý firemní účet.
Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně...