Jak přidat správcovství k facebookovému profilu

07.03.2019

Rozhodli jste se přidat ke svému firemnímu profilu nového správce? Kolegu, externistu, markeťáka, kamaráda? Ať už chcete k firemnímu facebookovému profilu přidat kohokoliv, postup bude vždy stejný. Krok po kroku vám jej popíšu v následujících řádcích.

Přiřazení správcovství k facebookovému profilu návod

  1. V prvé řadě je nutné, aby daný člověk měl na Facebooku svůj osobní profil, a zároveň musíte být na Facebooku "Přátelé". Bez toho jej jako správce k vašemu firemnímu profilu nemůžete přidat.
  2. Vejděte na svůj firemní profil.
  3. Klikněte nahoře vpravo na možnost "Nastavení".
  4. Vyberte v levém menu "Role u stránky".
  5. Do okna "Přiřaďte novou roli u stránky" napište jméno daného člověka, kterého chcete k profilu přidat.
  6. Vyberte roli, jakou danému člověku chcete přidělit. Na výběr máte "Správce", "Editora", "Moderátora", "Inzerenta" a "Analytika". Každá z těchto rolí má rozdílné kompetence. Nejvyšší je "Správce", který může na firemním profilu naprosto vše. Více o jednotlivých rolích se rozepíšu níže.
  7. A potvrďte tlačítkem "Přidat".

Takto jste přidali nového správce k vašemu firemnímu profilu.

Kompetence rolí na Facebooku

Nyní si stručně popíšeme, co všechno jednotlivé role u vašeho profilu mohou dělat.

  • Správce: Může spravovat všechny aspekty stránky. Může: posílat zprávy a zveřejňovat obsah jménem stránky, odpovídat na komentáře na stránce a odstraňovat je, vytvářet reklamy, zobrazit jméno správce, který vytvořil příspěvek nebo komentář, zobrazit přehledy, odpovídat na instagramové komentáře na stránce a odstraňovat je, upravovat podrobnosti o instagramovém účtu na stránce a přidělovat role na stránce.
  • Editor: Může posílat zprávy a zveřejňovat obsah jménem stránky, odpovídat na komentáře na stránce a odstraňovat je, vytvářet reklamy, zobrazit jméno správce, který vytvořil příspěvek nebo komentář, zobrazit přehledy, odpovídat na instagramové komentáře na stránce a odstraňovat je a upravovat podrobnosti o instagramovém účtu na stránce.
  • Moderátor: Může posílat zprávy jménem stránky, odpovídat na komentáře na stránce a odstraňovat je, vytvářet reklamy, zobrazit jméno správce, který vytvořil příspěvek nebo komentář, zobrazit přehledy a odpovídat na instagramové komentáře na stránce.
  • Inzerent: Vidí, který správce vytvořil příspěvek nebo přidal komentář, může vytvářet reklamy a prohlížet si přehledy.
  • Analytik: Vidí, který správce vytvořil příspěvek nebo přidal komentář, a může si prohlížet přehledy.

Na co je potřeba si dát pozor před přiřazením správcovství

Než nějakému člověku přidělíte správcovství k vašemu facebookovému profilu, dobře si rozmyslete, o koho se jedná. Pokud je to váš business partner, klidně může vědět, co kdy plánujete a kolik peněz vkládáte do reklamy. Pokud je to ale pouze řádový zaměstnanec, u kterého chcete pouze, aby odpovídal na komentáře fanoušků, rozhodně mu nepřidávejte roli správce.

Zároveň nezapomeňte na to, že Správce může kdykoliv profil zrušit, proto nepřidávejte správcovství jen tak někomu. I já mám u mnohých klientů pouze roli Editora.

Mnoho lidí také zapomíná na to, že musí být s daným člověkem v "přátelství" a daný člověk musí mít založený profil na Facebooku. To mnoho lidí opomíjí a pak nastávají tahanice, na jaký profil správcovství tedy nastavit.

Na druhou stranu se nemusíte bát, že by vaši fanoušci kdy odhalili, kdo vlastně spravuje daný profil. Pokud jim to vyloženě neprozradíte, nikdy na to sami nepřijdou. Tato informace není veřejně viditelná.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.

Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...