Jak často zveřejňovat příspěvky na Facebooku?

27.09.2017

Titulek tohoto článku je zároveň i velmi častou a tíživou otázkou nejedné firmy nebo podnikatele. Jak často zveřejňovat příspěvky na Facebooku? Co myslíte? Zkuste se nad tím zamyslet a sami si zkusit odpovědět.

Podívejte se na to očima vašich fanoušků

Pokuste se také na celou záležitost podívat očima vašich fanoušků a jejich přátel. Jak často byste zvládli sledovat podobný či stejný reklamní obsah na svém profilu? Za jak dlouho by vás to začalo obtěžovat či dokonce iritovat? Kdy už by toho bylo příliš?

Žádné konkrétní číslo neexistuje

A to je přesně to vodítko, které vás k četnosti příspěvků dovede. Samozřejmě žádné jedno správné číslo neexistuje. U každého profilu to bude různé. Fanoušci televizních kanálů či rozhlasových stanic klidně snesou několik příspěvků denně. V tomto odvětví je totiž spousta novinek ke sdílení - aktuální program, zprávy, akce, soutěže, zajímavosti, informace. Zářným příkladem je například Prima Cool, která své fanoušky zahrnuje několika příspěvky denně a nic to nemění na počtu jejích sledujících 923 372 lidí.

Naopak nebudou fanoušci tak tolerantní k firmě, která například prodává pneumatiky. Pokud na Facebooku nebude zveřejňovat vtipy a zajímavosti, brzy jí fanoušci začnou opouštět.

Kolik příspěvků týdně byste měli zveřejňovat?

Jaká je tedy optimální četnost příspěvků, pokud jste normální firma? Já vždy svým klientům doporučuji jeden příspěvek za 2 - 4 dny. To je optimální rozmezí, kterým vaše fanoušky nezahltíte, ale zároveň stále zůstanete aktivní. Četnost příspěvků pod jeden příspěvek za 2 týdny je už podle mě riziková, protože může fanouškům připomínat neaktivitu. Naopak četnost několik příspěvků denně může vaše fanoušky začít iritovat.

Proč je důležité zůstat na Facebooku aktivní?

A proč je vlastně důležité přispívat na Facebooku pravidelně? Představte si, že každý den se na Facebooku zveřejní tisíce příspěvků. Vaši fanoušci mají "olajkované" stovky, ne-li tisíce stránek. Na svých zdech proto každou sekundu vidí nespočet nejrůznějších příspěvků. A aby si všimli i toho vašeho, musíte být aktivní. Nezapomínejte také na to, že Facebook zobrazuje vaše příspěvky (bez placené reklamy) pouze necelým 10 % a méně vašich fanoušků. A neustále tento poměr snižuje. Proto je potřeba zveřejňovat pravidelně velmi kvalitní obsah, aby si jej lidé všimli a zareagovali na něj.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.

Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...