Fakturace za reklamy na Facebooku: Kde to najdete?

15.02.2024

Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.

Kde jsou faktury za reklamy na Facebooku?

1. Jste na počítači.

2. Vstoupíte na www.facebook.com.

3. Překliknete se vpravo nahoře na svůj firemní (pracovní účet).

4. Vejdete na svůj firemní profil.

5. V levém menu kliknete na Centrum reklam. 

 6. V centru reklam zvolíte v levém menu možnost "Všechny reklamy".

7. A zde dole na stránce kliknete na odkaz "Zobrazit další podrobnosti ve Správci reklam"

8. Takto se dostanete do Správce reklam (Reklamního účtu), kde najdete veškeré své doposud nastavené placené kampaně, výsledky ze svých placených reklam, i spotřebované budgety, reporty, vyhodnocení, apod.

9. Zde kliknete vlevo v menu na tři čárky (Všechny nástroje)

10. Z menu si zvolíte položku "Fakturace a platby".

11. Zde se dostanete na stránku, kde budete mít uložené všechny faktury z Facebooku, které vám Meta za reklamy vystaví. Můžete si je jednoduše filtrovat s pomocí data nebo jiných specifik.

Jak si změníte fakturační údaje na faktuře?

Pokud si chcete změnit fakturační údaje na vystavené faktuře, zůstaňte tam, kam jste se teď dostali a pokračujte:

1. Klikněte nahoře vpravo na Nastavení plateb.

2. Zde úplně dole zde můžete změnit své fakturační údaje.

Jakmile máte správně vyplněné fakturační údaje, můžete si stáhnout své faktury z reklam na Facebooku a poslat je své účetní k založení. Tyto faktury už není potřeba dávat proplácet, už jsou zaplacené.

Co když zde žádné faktury nevidíme?

Došli jste až do sekce "Fakturace a platby", ale žádné faktury zde z Facebooku nevidíte? Pak jsou možné tři vysvětlení:

1. Zatím vám žádná faktura z Facebooku nebyla vystavena. V takovou chvíli počkejte.

2. Díváte se na špatné fakturační období. Stačí si zvolit jiné datum pro fakturační období.

3. Jste ve špatném účtu. Koukáte se do účtu, přes který vám neběží ani neběžely žádné reklamy. Stačí se tedy překliknout nahoře vpravo do správného účtu.


Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?

Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...

V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...

Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se...

Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...