Pohybujete se na Facebooku. Jste na počítači. Normálně pracujete, jak jste zvyklí. A najednou se vám objeví error. Nejde se vám vrátit zpátky, ani jít nikam kupředu. Co teď? Co se stalo? Jak se můžete odhlásit z Facebooku, když vám hlásí error? A jak se tato situace dá vyřešit?
Faktory, které ovlivňují náklady na reklamu na Instagramu
Nákladovost reklamy na jednotlivých sociálních sítích vstupuje jakožto významný faktor do celkové koncepce rozpočtu na marketing. Co všechno může ovlivnit výši nákladů konkrétně u reklamy na Instagramu a jakým způsobem? Pojďme se na to podívat.
Nákladovost reklamy na Instagramu
Nákladovost reklamy může ovlivnit celá řada faktorů. Primárně se jedná především o:
typ reklamy
model nabídky
cíle kampaně
skóre relevance reklamy
cílené publikum (demografické údaje)
velikost publika
odhadovaná míra akce
den v týdnu
příležitost (svátky a další významné dny)
trh
Typ reklamy
Na Instagramu se mohou objevit celkem čtyři typy reklam. Nejznámější je jednoznačně běžná fotografie ve feedu. Dále se jedná o video reklamu a takzvanou karouselovou reklamu, případně ještě o reklamy v Příbězích (Stories).
Reklamy obsahující pouze jediný obrázek jsou levnější a efektivnější. Oproti tomu při inzerování na Instagramu fungují karouselové reklamy a reklamy s více obrázky mnohem hůře. Akviziční náklady jsou u nich znatelně vyšší. Skvěle ovšem fungují také video reklamy nebo reklamy ve Stories.
Model nabídky
Model nabídky určuje, jak vysoké budou náklady za reklamu na Instagramu za jedno kliknutí. Řídí se tím, jak vysokou částku jste ochotni zaplatit za získání svých potenciálních zákazníků.
Pozor, na Instagramu jsou vyšší částky nabídek, takže pokud chcete získat více kliknutí a zobrazení, zamyslete se nad tímto bodem.
Každá značka si přirozeně přeje platit za jedno kliknutí co nejnižší částku, nicméně nižší částky nabídek někdy nemusejí být vhodnou volnou. Platí to zejména pro vysoce konkurenční trhy. Pro zjednodušení poskytuje Instagram funkci, která umožňuje upravit výši nabídky podle konkrétních faktorů.
Cíle kampaně
Instagram nabízí až 18 možných tlačítek call-to-action, které vyhovují různým cílům kampaně. Stejně jako Facebook i Instagram využívá cíle kampaně k tomu, aby vám pomohl se zorientovat na správné publikum.
Pakliže je cíl kampaně nastaven správně, máte možnost reklamu více přizpůsobit publiku, což pomáhá snížit náklady na kliknutí na reklamu Instagram.
Skóre relevance reklamy
Instagram se snaží svým uživatelům přinášet relevantní obsah bez ohledu na to, zda se jedná o reklamy nebo příspěvky ve feedu.
Prostřednictvím skóre relevance reklamy síť určuje jednak, kdo vaši reklamu uvidí, ale i to, jaká je pravděpodobnost, že se do ní publikum zapojí.
Pakliže cílové publikum zahájí interakci vůči vaší reklamě tím, že ji bude lajkovat, komentovat, sdílet nebo na ni klikat, zlepší se postupně její skóre relevance, což pomůže snížit průměrnou cenu za kliknutí (CPC).
Cílené publikum (demografické údaje)
Cílení na nesprávné publikum znamená nižší nebo žádné zapojení, což v konečném důsledku vede k vyšším nákladům.
Například, pokud chcete zacílit na zákazníky z oblasti B2B, může být provozování reklamních kampaní dražší, protože na Instagramu figuruje prozatím méně podniků, které se zapojují do komunikace s dalšími takovými subjekty.
Jestliže se zaměříte na demografické údaje, můžete rovněž dojít k zajímavému poznatku, že nákladnější je inzerovat na Instagramu pouze pro ženské publikum, protože ženy se častěji zapojují do reklam na Instagramu a je zde tedy větší konkurence.
Velikost publika
Pokud se budete orientovat na širší publikum, obvykle se to na nákladech projeví příznivěji, protože je méně výrazná i konkurence. Jakmile své publikum naopak zúžíte, a to například třeba prostřednictvím cílení skrze lokalitu nebo věkovou skupinu, povede to i k nárůstu nákladů, protože konkurence pro určité skupiny je obvykle vyšší.
Vyřazení věkové skupiny, která vás stojí více, však může také pomoci snížit nákladovost. V tomto případě byste tedy měli zahájit kampaň na Instagramu s vybraným publikem a pak ji přizpůsobit podle toho, zda náklady na kliknutí rostou, nebo naopak klesají.
Odhadovaná míra akce
Vyšší odhadovaná míra akce znamená, jednoduše řečeno, také vyšší pravděpodobnost dosažení požadovaných výsledků.
Samotný Instagram usiluje o to, abyste spouštěli ty reklamy, které nutí publikum k zapojení a k interakci. Pokud naopak síť zjistí, že odhadovaná míra akce vašich reklam je vyšší, bude ochotna vaši reklamu umístit ke svým uživatelům jako první.
Den v týdnu
Byť si řada lidí myslí opak, engagement na Instagramu charakteristicky klesá o víkendu. Vyrovnanost je v tomto směru naopak patrná v době od pondělí do pátku. A míra aktivity vašich sledujících je zřetelně nižší každý den před 6. hodinou a po 21. hodině.
Zatímco nejlepším dnem pro spuštění reklamy na Instagramu je dle statistik středa, vůbec nejhorší dobu z tohoto hlediska naopak představuje neděle. Pokud tedy spouštíte reklamy během všedních dnů, zejména ve středu, počítejte i s vyššími platbami.
Příležitost (svátky a další významné události)
Reklamy na Instagramu zaměřené na zvláštní příležitosti jsou často nákladné, protože téměř každá firma se během těchto atraktivních událostí snaží oslovit své publikum nabídkou lukrativních nabídek a speciálních slev.
Valentýn, Velikonoce, Mezinárodní den žen, Halloween, Black Friday, Vánoce. To jsou všechno dny, svátky a významné události, kterých chce marketingově využít prakticky každá firma.
Vzhledem k tomu, že konkurence bude v takto exponovaném období vysoká, rychle se zvýší CPC. Je tedy třeba rozumně sestavit rozpočet pro oblíbené příležitosti.
Trh
Náklady na reklamu na Instagramu jsou také ovlivněny trhem. Na některých trzích vládne totiž typicky vždy výraznější konkurence. Týká se to například oblasti oděvů, doplňků stravy, elektroniky a kosmetiky.
V důsledku toho je CPC pro reklamy na určitých trzích obvykle vyšší než na jiných trzích s primárně nižší konkurencí.
Závěr
Náklady na reklamu na Instagramu tedy můžete velmi dobře optimalizovat. Tím je možné účinně nastavit marketing na sociálních sítích tak, aby s přihlédnutím k zisku byla jeho výkonnost adekvátní. Musíte si však být vědomi důležitých určujících faktorů.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Nastavujete si několikátou placenou reklamu v METĚ. Procházíte si celým nastavením krok po kroku. A najednou si všimnete podivné části "Speciální kategorie reklam". Říkáte si: "To se mě netýká..." a jdete dál... Ovšem i přesto vám to šrotuje hlavou. Co to vlastně je? K čemu to tam je? Koho se to teda týká, když vás ne? ...
Jak zakázat inzerci v aplikaci Instagram?
Spouštíte novou kampaň v prostředí METY. Dlouho jste na ní pracovali. Vytvořili jste si celou komunikační strategii. Máte to promyšlené do posledního detailu. Ale nechcete, aby se vám reklama zobrazovala na Instagramu (nebo třeba na Messengeru, nebo třeba v Audience Network). Jak to zde tedy nastavíte? Pojďme se na to podívat.
Máte tisíce e-mailových kontaktů? Posíláte na ně pravidelně newslettery? A chtěli byste je ještě nějak dále využít? A věděli jste, že na ně můžete nastavit facebookovou reklamu? Pojďme si ukázat, jak na to.
Správce sociálních sítí X Facebooková podpora. Často se na mě lidé obrací s tím, ať jim odblokuji jejich profil na soc. sítích. Nebo ať jim prozradím jejich přístupové heslo. Nebo ať jim něco na soc. sítích nastavím. Jenže... Já nejsem facebooková, instagramová nebo třeba LinkedIn podpora. Kdo teda jsem a co teda na těch sítích dělám?!...
Tomuto tématu jsem už kdysi věnovala na mém blogu jeden článek. Ovšem přijde mi důležité toto téma zopakovat a hlavně ukázat, co je v této oblasti nového. Stále totiž můžete pozívat úplně nové a neznámé lidi ke sledování vašeho firemního profilu. Věděli jste to? Jak na to? Pojďme se na to společně podívat.