Další otázky: Zodpovědnost za firemní stránku a napojení na osobní profil

11.01.2018

Tento článek opět věnuji dalším z mnoha dotazů, se kterými se na mě obracíte, a to napojení firemní stránky na osobní profil a zodpovědnosti za firemní stránku. Pokud už máte založenou firemní stránku na Facebooku, víte, že jste ji museli zakládat prostřednictvím svého osobního profilu. Jinak to nešlo. Ve správě profilu vidíte, že je stránka na váš osobní profil napojená. Jakmile někomu přidělíte správcovství bude stránka napojená i na jeho osobní profil. Kdo tedy zodpovídá za firemní stránku? A vidí fanoušci, na koho je stránka napojená? Na to si zde odpovíme.

Napojení na osobní profil - Problém nebo ne?

"Je běžné že jsou firemní stránky přímo napojeny na osobní profil? Nebo je lepší vytvořit nějaký "osobní firemní profil" (pokud to lze) a propojit stránku přes něj?" Tak zněl jeden z mnoha dotazů, se kterými se na mě obracíte.

Odpověď je jednoduchá, je to zcela normální. Firemní stránku bez soukromého profilu nevytvoříte. Na druhou stranu nikdo, kromě vás a ostatních správců firemní stránky, neví, že právě vy jste správcem dané stránky. Jinak řečeno se nemusíte bát, že by vaši fanoušci "prokoukli", že právě Jan Novák je správcem profilu XYZ.

Vytvoření falešného profilu?

Pokud vám toto napojení firemní stránky na váš osobní profil dělá vrásky na čele, mohli jste ještě do nedávna velice snadno vytvořit falešný facebookový účet, na který jste stránku mohli napojit. Bohužel tomu už je konec. Facebook neustále zpřísňuje podmínky pro založení profilů, a tak tuto možnost ani nedoporučuji.

Je to ale přece vaše firma...

Na druhou stranu nechápu onu přílišnou odtažitost od firemních stránek. Jedná se přece jen o vaši firmu, kterou jste pracně vybudovali, tak proč se tolik klientů obává odhalení, kdo stránky na Facebooku spravuje? Navíc musím ještě jednou zdůraznit, že to kromě vás a ostatních správců firemního profilu nikdo nikdy nezjistí. Fanoušci se k této informaci nemají jak dostat, pokud jim to sami neprozradíte.

Kdo je za firemní stránky zodpovědný?

A na závěr k oné zodpovědnosti. Zodpovědnost za firemní stránky může být dvojí - za publikovaný obsah a za samotné stránky.

Za obsah zodpovídá samozřejmě ten, kdo jej tvoří, takže například kreativec, správce sociálních sítí či markeťák. Za samotné firemní stránky však může zodpovídat buď majitel firmy nebo zakladatel stránek. Tyto dvě osoby nemusí být totožné. Založit profil se jménem vaší firmy totiž může na Facebooku kdokoliv, a to i nezainteresovaná osoba.

Ovšem z etického hlediska si myslím, že přesto, že stránky může založit kdokoliv, by o jejich existenci měl rozhodovat pouze a jen majitel firmy.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?

Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...

V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...