Business Suite není Business Manager! Jaký je mezi nimi rozdíl?

02.02.2023

Facebook poskytuje řadu nástrojů pro správu vašeho firemního/profesního účtu. Jedním z nich je i Meta Business Suite. O co se jedná a v čem se liší od Meta Business Manageru?

Co je Meta Business Suite

Meta Business Suite mohli uživatelé poprvé vyzkoušet v roce 2020. Jedná se o nástroj určený pro komfortní správu veškerých firemních aktivit na Facebooku a dalších součástech ekosystému Meta. Určen je primárně pro využití v oblasti reklamy a marketingu.

Tento nástroj vám umožní navazovat kontakt s vaším cílovým publikem a dosahovat tak lepších obchodních výsledků. Lze v něm vytvářet a plánovat příspěvky, příběhy a reklamy pro vaši značku. Stejně tak nabízí praktické přehledy, díky nimž můžete svou činnost kvalitně optimalizovat.

Jedná se o centralizovaný nástroj. To znamená, že všechny účty, které vlastníte nebo spravujete, můžete prostřednictvím tohoto produktu spravovat přehledně na jediné kartě s pomocí celé řady snadno použitelných funkcí.

Meta Business Suite také umožňuje plynulé přepínání mezi účty, takže můžete velmi pohodlně spravovat nejen Facebook, ale i Instagram a Messenger.

Co je Meta Business Manager

Meta Business Manager je nástroj, který plní obdobnou funkci. Na Facebooku je dostupný už od roku 2014.

Primárně je tento nástroj opět určen ke správě obsahu. A o konkrétně toho firemního, jako jsou stránky na Facebooku, účty na Instagramu a reklamní účty. Ty umožňuje spravovat odděleně od vašeho osobního profilu.

Ze služby Business Manager můžete přistupovat k Meta Business Settings, které umožňují nastavovat oprávnění příslušných uživatelů. To znamená, že získáváte kontrolu nad jednotlivými položkami v systému Meta a můžete tak účinně kontrolovat míru zabezpečení a soukromí.

Jak pracovat s Meta Business Suite

Začněte tím, že pozvete svůj tým, aby s vámi spolupracoval v sadě Business Suite. Chcete-li spravovat firemní stránku na Facebooku v sadě Business Suite, vyberte položku Business Assets tab. Poté zvolte volbu Facebook Page.

Můžete vytvořit zcela novou stránku pro svou firmu nebo přesunout stávající stránku do svého Meta business účtu. Stejně tak máte možnost požádat o sdílení facebookové stránky klienta, což vám a vašemu týmu umožní přístup, aniž byste ji zcela převzali.

Se sadou Business Suite můžete pro značku přehledně vypsat nabízené služby, přijímat žádosti o schůzku a rezervovat termíny i používat další aplikace jako Acuity nebo Fresha. Tento nástroj lze rovněž připojit k aplikacím, jako je Canva a Vimeo a v neposlední řadě umožňuje plánování, návrh a publikaci obsahu na sociálních sítích.

Jaké jsou klíčové rozdíly mezi Meta Business Suite a Meta Business Manager?

Ačkoli oba nástroje vypadají zdánlivě podobně, existují v nich některé rozdíly. V první řadě je to ten, Business Manager je přístupný pouze na počítači, zatímco Business Suite má možnost využití na počítači i v rámci mobilní aplikace.

Business Suite vám umožňuje spravovat všechny firemní účty na Facebooku a Instagramu, zatímco Business Manager se zaměřuje pouze na stránky na Facebooku a reklamní účty.

Novější Business Suite je koncipován jako náhrada za starší Meta Business Manager. Oba nástroje tedy nejsou určeny k používání současně. Obecně se tak doporučuje primárně využívat novější platformu, kterou je Meta Business Suite.

Pokud se však z jakéhokoli důvodu potřebujete vrátit do Business Manageru, Meta vám to nyní stále umožňuje, lze se do něj jednoduše přepnout. Hledejte volbu Help v dolní části levého menu. Možnost Switch to Business Manager vám následně umožní se snadno vrátit ke staršímu mechanismu.

Závěr aneb k čemu je Meta Business Suite

Meta Business Suite představuje komplexní nástroj pro správu profilů na sociálních sítích a jejich organických i placených kampaní. V současné fázi nahrazuje původní Meta Business Manager.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Nedávno mě jeden můj klient přivedl na zajímavou myšlenku: Lze placenými reklamami na soc. sítích dosahovat jak velmi odvážných a ambiciózních cílů, tak i extrémně vysoké kvality zacílení? Tedy, že jinými slovy budete cílit jen a pouze skutečně na ty nejlepší, nejefektivnější a zkrátka na ty nej. lidi a na nikoho jiného? A cena za výsledek...

Facebook vás zablokoval. Nefunguje vám dvoufázové ověření. Zabránil vám zkrátka přístup do vašeho osobního účtu. Jenže vaše placené kampaně pod vaším firemním účtem vám stále běží. Máte je naplánované na neurčito. Vy je ale potřebujete ihned zastavit. Jak to tedy můžete udělat i bez toho, aniž byste se dostali do svého Reklamního účtu?

Je den jako každý jiný. Kontrolujete si svůj Reklamní účet. Chcete se podívat na výsledky svých kampaní. Na vašem profilu vše běží v pořádku. Ovšem když vejdete do svého Reklamního účtu na Facebooku (Ads Manageru / Správce reklam), nevidíte žádné výsledky jako obvykle, ale jen informaci "Máme problém načíst všechna požadovaná data.". Co s tím? Jak...

Nástěnka fotek ve čtvercovém formátu – to je Instagram. Instagram aktuálně oslovuje především mladší publikum. Intuitivně by tak velké B2B společnosti nemusely takové médium upřednostňovat. Existuje však mnoho důvodů, proč by využití Instagramu mohlo být pro vás přínosné. Jak můžete efektivně oslovit svou B2B komunitu i na Instagramu?

Pro všechny ostatní to bylo úterý… Pro mě začátek mé 40,5 hodin dlouhé noční můry, kterou bych nikomu nepřála. Dvoufázové ověření na Facebooku nefungovalo a nechtělo mě pustit do mého účtu. Do účtu, ze kterého spravuji účty a kampaně všem mým klientům. Jak to nakonec dopadlo? Jak jsem to vyřešila? Vše vám dopodrobna rozepíšu v tomto článku.

Měli jste spuštěnou reklamu na Facebooku? A teď na vás tlačí vaše účetní, že jí musíte přeposlat své faktury z Facebooku? Jenže je nikde nevidíte, ani nedokážete najít?! Díky tomuto článku je lehce najdete.