Business Suite není Business Manager! Jaký je mezi nimi rozdíl?

02.02.2023

Facebook poskytuje řadu nástrojů pro správu vašeho firemního/profesního účtu. Jedním z nich je i Meta Business Suite. O co se jedná a v čem se liší od Meta Business Manageru?

Co je Meta Business Suite

Meta Business Suite mohli uživatelé poprvé vyzkoušet v roce 2020. Jedná se o nástroj určený pro komfortní správu veškerých firemních aktivit na Facebooku a dalších součástech ekosystému Meta. Určen je primárně pro využití v oblasti reklamy a marketingu.

Tento nástroj vám umožní navazovat kontakt s vaším cílovým publikem a dosahovat tak lepších obchodních výsledků. Lze v něm vytvářet a plánovat příspěvky, příběhy a reklamy pro vaši značku. Stejně tak nabízí praktické přehledy, díky nimž můžete svou činnost kvalitně optimalizovat.

Jedná se o centralizovaný nástroj. To znamená, že všechny účty, které vlastníte nebo spravujete, můžete prostřednictvím tohoto produktu spravovat přehledně na jediné kartě s pomocí celé řady snadno použitelných funkcí.

Meta Business Suite také umožňuje plynulé přepínání mezi účty, takže můžete velmi pohodlně spravovat nejen Facebook, ale i Instagram a Messenger.

Co je Meta Business Manager

Meta Business Manager je nástroj, který plní obdobnou funkci. Na Facebooku je dostupný už od roku 2014.

Primárně je tento nástroj opět určen ke správě obsahu. A o konkrétně toho firemního, jako jsou stránky na Facebooku, účty na Instagramu a reklamní účty. Ty umožňuje spravovat odděleně od vašeho osobního profilu.

Ze služby Business Manager můžete přistupovat k Meta Business Settings, které umožňují nastavovat oprávnění příslušných uživatelů. To znamená, že získáváte kontrolu nad jednotlivými položkami v systému Meta a můžete tak účinně kontrolovat míru zabezpečení a soukromí.

Jak pracovat s Meta Business Suite

Začněte tím, že pozvete svůj tým, aby s vámi spolupracoval v sadě Business Suite. Chcete-li spravovat firemní stránku na Facebooku v sadě Business Suite, vyberte položku Business Assets tab. Poté zvolte volbu Facebook Page.

Můžete vytvořit zcela novou stránku pro svou firmu nebo přesunout stávající stránku do svého Meta business účtu. Stejně tak máte možnost požádat o sdílení facebookové stránky klienta, což vám a vašemu týmu umožní přístup, aniž byste ji zcela převzali.

Se sadou Business Suite můžete pro značku přehledně vypsat nabízené služby, přijímat žádosti o schůzku a rezervovat termíny i používat další aplikace jako Acuity nebo Fresha. Tento nástroj lze rovněž připojit k aplikacím, jako je Canva a Vimeo a v neposlední řadě umožňuje plánování, návrh a publikaci obsahu na sociálních sítích.

Jaké jsou klíčové rozdíly mezi Meta Business Suite a Meta Business Manager?

Ačkoli oba nástroje vypadají zdánlivě podobně, existují v nich některé rozdíly. V první řadě je to ten, Business Manager je přístupný pouze na počítači, zatímco Business Suite má možnost využití na počítači i v rámci mobilní aplikace.

Business Suite vám umožňuje spravovat všechny firemní účty na Facebooku a Instagramu, zatímco Business Manager se zaměřuje pouze na stránky na Facebooku a reklamní účty.

Novější Business Suite je koncipován jako náhrada za starší Meta Business Manager. Oba nástroje tedy nejsou určeny k používání současně. Obecně se tak doporučuje primárně využívat novější platformu, kterou je Meta Business Suite.

Pokud se však z jakéhokoli důvodu potřebujete vrátit do Business Manageru, Meta vám to nyní stále umožňuje, lze se do něj jednoduše přepnout. Hledejte volbu Help v dolní části levého menu. Možnost Switch to Business Manager vám následně umožní se snadno vrátit ke staršímu mechanismu.

Závěr aneb k čemu je Meta Business Suite

Meta Business Suite představuje komplexní nástroj pro správu profilů na sociálních sítích a jejich organických i placených kampaní. V současné fázi nahrazuje původní Meta Business Manager.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Dnes za vámi přicházím s upozorněním na nejnovější chybu ze strany METY, na kterou jsem sama nedávno narazila. Pokud nastavujete placené kampaně ve Správci reklam (reklamním účtu v METĚ), nejspíš je z důvodu úspory času a zjednodušení nastavení duplikujete. Jenže to může být problém. Proč? Vše vám v tomto článku vysvětlím.

Chcete získat nové kontakty? Nové e-mailové adresy, nová telefonní čísla, nebo rovnou lidi, kteří vás přímo kontaktují? To vše je v METĚ možné. Jenže, stejně jako vše ostatní, i toto má své háčky a není to úplně tak růžové, jak se může na první pohled zdát. Ale postupně. Na všechno se společně podíváme. Pojďme tedy na to!

Byl normální všední den. Všichni mířili do práce, do školy. Všichni se chystali někam běžet. Ale vám se zastavil svět. Jakoby vše najednou zamrzlo. Nedokážete se dostat na svůj účet na Facebooku. A na e-mailu vám do obličeje svítí obyčejný e-mail "Váš účet byl zablokován. Pokud jej chcete odblokovat, musíte se odvolat."

Založili jste si nový firemní facebookový profil? Anebo už jeden máte dlouhá léta? A až teď jste si u něj všimli, že se vám v URL adresním řádku nezobrazuje například "www.facebook.com/vase-skvela-firma", ale jen nějaké podivné znaky a čísla? A chtěli byste to napravit? Tak to jste tady správně! Právě tady si společně prakticky krok za krokem...

Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?

Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...