Cesta k fukční reklamě na Facebooku aneb na Vánoce je potřeba připravit se včas

13.10.2022

Na vánoční sezónu je zapotřebí se začít připravovat včas. Tato část roku se výrazně propisuje taktéž do marketingu. Co to reálně znamená na sociálních sítích? Jak se to projeví na vašich budgetech? A na co byste se měli připravit?

Vánoční kampaně si žádají navýšení rozpočtu

Přestože podzim skýtá i některé důležité příležitosti, jako je například i u nás stále etablovanější Halloween nebo Black Friday, je zapotřebí nepodcenit ani přípravu na Vánoce. Marketéři tak mají napilno prakticky už od září.

Je nutné si uvědomit, že příprava vánoční kampaně i na sociálních sítích vyžaduje dostatek času. Důležitá je příprava komunikační strategie, její realizace, ale i dostatek prostoru na následné vyhodnocení.

Podstatným faktorem jsou pak samozřejmě i finance. Před obdobím Vánoc je zapotřebí počítat s výraznějším přetlakem reklamy. Výrazná konkurence panuje primárně v maloobchodě. Pro prodejce sortimentu, který se tradičně uplatňuje jako vánoční dárky, případně souvisí s přípravou Vánoc, nastává v tomto období vrchol obchodní sezóny. Typicky v tomto segmentu dominuje móda, elektronika, kosmetika nebo knihy.

Samotný Facebook doporučuje rozpočet na reklamu navýšit na poslední čtvrtinu roku o 25 %. Co se týče konkrétních sum, přímo Facebook doporučuje stanovit minimální denní budget do konverzních, tj. prodejních reklam na hodnotu 500 Kč.

Správě dimenzovaná kampaň přináší výsledky

Díky tomu se následně vaše kampaně mohou zobrazovat požadovanému počtu lidí a vložená investice se přetaví v žádoucí výsledky.

V sociálních sítích se v tomto období ukrývá nebývalý potenciál. Až 71 % uživatelů Facebooku nebo Instagramu, kteří se v roce 2018 účastnili celosvětového průzkumu, uvedlo, že tyto platformy považují za prvek, který je ovlivňuje při rozhodování o vánočních nákupech.

Ideální metodou, jak na oblíbené sociální síti v současné době oslovit široké publikum, je především DABA neboli Dynamic Ads for Broad Audience. To je samotným Facebookem nově doporučené cílení na širší publikum s vyloučením pouze vašich stávajících zákazníků.

Nezapomeňte na optimalizaci pro mobilní prohlížeče

A pozor, nezapomeňte dostatečně optimalizovat i svůj web. Podle webu Statista, německého portálu specializovaného na data o trhu a spotřebitelích, až 98,5 % uživatelů Facebooku přistupuje na Facebook přes mobilní zařízení. Vaše stránky by proto měly být dostatečně přehledné, jednoduché a zároveň i v tomto módu plně funkční.

Nezbytné je ještě jedno upozornění: Ačkoli reklama představuje důležitou součást činnosti ve vaší firmě před svátky, jednoznačně se pouze na placený obsah nespoléhejte. Nezapomínejte ani na ten organický! 

Pro stávající publikum se jedná o připomenutí vaší značky. Nové publikum se zase díky těmto příspěvkům bude moci s vaší službou nebo zbožím lépe seznámit.

Vánoce na Facebooku

Vánoční svátky představují vynikající příležitost, neboť konverzní poměr je přirozeně vyšší než jindy. Zákazník jen málokdy odchází s prázdnou, navíc je limitován časem. Reklama na sociálních sítích představuje ideální způsob, jak upoutat jeho pozornost. Je však nutné ji navrhnout s rozmyslem a pečlivě zároveň zvážit rozpočet.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?

Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...

V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...

Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se...

Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...