Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...
Cesta k fukční reklamě na Facebooku aneb na Vánoce je potřeba připravit se včas
Na vánoční sezónu je zapotřebí se začít připravovat včas. Tato část roku se výrazně propisuje taktéž do marketingu. Co to reálně znamená na sociálních sítích? Jak se to projeví na vašich budgetech? A na co byste se měli připravit?

Vánoční kampaně si žádají navýšení rozpočtu
Přestože podzim skýtá i některé důležité příležitosti, jako je například i u nás stále etablovanější Halloween nebo Black Friday, je zapotřebí nepodcenit ani přípravu na Vánoce. Marketéři tak mají napilno prakticky už od září.
Je nutné si uvědomit, že příprava vánoční kampaně i na sociálních sítích vyžaduje dostatek času. Důležitá je příprava komunikační strategie, její realizace, ale i dostatek prostoru na následné vyhodnocení.
Podstatným faktorem jsou pak samozřejmě i finance. Před obdobím Vánoc je zapotřebí počítat s výraznějším přetlakem reklamy. Výrazná konkurence panuje primárně v maloobchodě. Pro prodejce sortimentu, který se tradičně uplatňuje jako vánoční dárky, případně souvisí s přípravou Vánoc, nastává v tomto období vrchol obchodní sezóny. Typicky v tomto segmentu dominuje móda, elektronika, kosmetika nebo knihy.
Samotný Facebook doporučuje rozpočet na reklamu navýšit na poslední čtvrtinu roku o 25 %. Co se týče konkrétních sum, přímo Facebook doporučuje stanovit minimální denní budget do konverzních, tj. prodejních reklam na hodnotu 500 Kč.
Správě dimenzovaná kampaň přináší výsledky
Díky tomu se následně vaše kampaně mohou zobrazovat požadovanému počtu lidí a vložená investice se přetaví v žádoucí výsledky.
V sociálních sítích se v tomto období ukrývá nebývalý potenciál. Až 71 % uživatelů Facebooku nebo Instagramu, kteří se v roce 2018 účastnili celosvětového průzkumu, uvedlo, že tyto platformy považují za prvek, který je ovlivňuje při rozhodování o vánočních nákupech.
Ideální metodou, jak na oblíbené sociální síti v současné době oslovit široké publikum, je především DABA neboli Dynamic Ads for Broad Audience. To je samotným Facebookem nově doporučené cílení na širší publikum s vyloučením pouze vašich stávajících zákazníků.
Nezapomeňte na optimalizaci pro mobilní prohlížeče
A pozor, nezapomeňte dostatečně optimalizovat i svůj web. Podle webu Statista, německého portálu specializovaného na data o trhu a spotřebitelích, až 98,5 % uživatelů Facebooku přistupuje na Facebook přes mobilní zařízení. Vaše stránky by proto měly být dostatečně přehledné, jednoduché a zároveň i v tomto módu plně funkční.
Nezbytné je ještě jedno upozornění: Ačkoli reklama představuje důležitou součást činnosti ve vaší firmě před svátky, jednoznačně se pouze na placený obsah nespoléhejte. Nezapomínejte ani na ten organický!
Pro stávající publikum se jedná o připomenutí vaší značky. Nové publikum se zase díky těmto příspěvkům bude moci s vaší službou nebo zbožím lépe seznámit.
Vánoce na Facebooku
Vánoční svátky představují vynikající příležitost, neboť konverzní poměr je přirozeně vyšší než jindy. Zákazník jen málokdy odchází s prázdnou, navíc je limitován časem. Reklama na sociálních sítích představuje ideální způsob, jak upoutat jeho pozornost. Je však nutné ji navrhnout s rozmyslem a pečlivě zároveň zvážit rozpočet.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Založili jste si Reklamní účet v METĚ. Nebo přebíráte přístupy od někoho jiného. Každopádně jste si všimli, že je zde špatně nastaveno časové pásmo. Řeknete si: "No big deal. Tak to změním. No booože. Však o nic nejde..." Jenže ono vás to nepustí. Co teď s tím?
Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!
Co rozhodně NEDĚLAT, když spravujete nebo budete spravovat placené kampaně na soc. sítích?
Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...
Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?
Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...