Přidávání videí na Facebook

31.10.2019

Je to jedna z nejúspěšnějších forem příspěvků na Facebooku, přitom se mnohým nezdá jako zcela jednoduchá ke zveřejnění. Mám na mysli přidávání videí na Facebook. Někteří správci sociálních sítí s tím pořád mají nejrůznější potíže. Bojí se na něco kliknout, nebo neví, jak video na firemním profilu naplánovat. V tomto článku tedy najdete prakticky návod, jak na to.

Jak přidat video na Facebook?

Začneme úplně na začátku, na vašem firemním profilu. 

  1. Vstupte na svůj firemní profil. 
  2. Klikněte do kolonky "Napište příspěvek...".
  3. Ovšem místo klasického přidávání textu příspěvku, klikněte okamžitě na "Fotka nebo video".
  4. Otevře se vám více možností, vyberte hned tu první - "Nahrát fotky/video".
  5. Vyberte se svého počítače video, které chcete na Facebook nahrát.
  6. Otevře se vám editor videa.

Editor videa na Facebooku

V editoru už normálně vložíte název svého videa, popisek k videu a pro jeho lepší vyhledávání také tagy

Tagy u videí jsou něco jako kategorie či hashtag. Umožňují lidem vaše video lépe vyhledávat a Facebooku jej správně zařadit do vhodné kategorie.

Zároveň můžete u videa ještě nastavit svou polohu, kde se zrovna nacházíte, jak se zrovna cítíte, označit v příspěvku své produkty, nebo zacílit video na určitou skupinu sledujících. To je už úplně stejné, jako u klasických příspěvků.

Další možnosti u videa na Facebooku

Jakmile budete mít textovou část za sebou, můžete přejít k dalším možnostem nastavení. Facebook neustále tyto optimalizace vylepšuje, a tak zde máte například možnost přidat titulky k videu, anketu přímo do videa, štítky či vlastní náhled videa (= miniatury). 

Skvělou možností je také nástroj Režisér 360. V tomto případě má divák během přehrávání kontrolu nad směrem sledování jako u panoramatu. Video tak působí více plasticky a lépe diváka vtáhne do děje.

Plánování zveřejnění videa na Facebooku

Máte toto všechno nastaveno? Vložili jste veškeré potřebné informace a nyní chcete video zveřejnit nebo naplánovat?

  1. Klikněte na tlačítko "Další".
    Z toho mívají správci největší strach. Tedy, že když kliknou na "Další", video se okamžitě zveřejní, což ale třeba nechtějí.
  2. Nemusíte se však ničeho bát. Jakmile kliknete na "Další", máte ještě na výběr:
    Zveřejnit - dojde k okamžitému zveřejnění připraveného videa.
    Premiéra - jedná se o možnost, kdy nejen, že naplánujete zveřejnění daného videa do budoucna, ale také jej uvedete v daný čas jako živé vysílání s otevřeným chatem pro online fanoušky. Při zveřejnění takového videa tak budou lidé moct sledovat a chatovat o videu v reálném čase, ač je video předtočeno.
    Naplánovat - naplánujete zveřejnění videa někdy v budoucnu, na konkrétní den a čas.
    Antedatovat - zveřejníte video na svém profilu zpětně.
    Uložit jako koncept - pouze si video uložíte do konceptů. Ke konceptu se kdykoliv můžete vrátit, video či text poupravit a zveřejnit jej až s ním budete plně spokojeni.
  3. Vyberte si jednu z těchto možností.

Následující možnosti, jako kde se vaše video zobrazí, můžete nechat předvybrané facebookem. To nemusíte upravovat. 

Poslední krok

Pokud jste s tím takto spokojeni, můžete své nastavení potvrdit tlačítkem "Zveřejnit". Až po kliknutí na tlačítko "Zveřejnit" dojde ke zveřejnění, naplánování, antedatování nebo uložení videa. Do té doby video nikdo nevidí, nikdo neví, že něco na profilu připravujete, nikdo o videu netuší. 

Takže se nemusíte bát kliknout na tlačítko "Další". Dokud své nastavení nepotvrdíte tlačítkem "Zveřejnit", je vše pouze v rovině příprav.

Pár slov závěrem

Vidíte, že na vložení videa na Facebook není nic složitého. Nemusíte se ničeho bát. 

Pokud přece jen někde uděláte chybu, třeba v textu, dá se to jednoduše opravit pomocí "Upravit příspěvek". Pokud jste již své video zasponzorovali, pak postupujte podle návodu v článku "Novinka: Příspěvky můžete měnit už i po zasponzorování. Jak na to?". A pokud chcete změnit samotné video, můžete příspěvek jednoduše ze svého profilu smazat a znovu nahrát. Však vám za to hlavu nikdo neutrhne.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?

Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...

V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...