Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?
Marketingový rok 2024: Připravte se už teď
Cítíte to? To už nám rok 2024 dýchá na záda. Zdá se to jako naprosto neuvěřitelné, ale už za pouhých 52 dní je tady nový rok 2024. A stejně jako jakýkoliv jiný předcházející rok, tak i ten s číslovkou 2024 přinese spoustu marketingových akcí, událostí a aktivit. Pojďme se na ně tedy s předstihem podívat, abyste se na ně mohli už teď připravit.
Kdo je připraven, není překvapen
V marketingu se pohybuju už od roku 2016 a pokud bych měla zmínit jednu jedinou chybu, na kterou s klienty narážím od té doby každý rok, pak je to podcenění přípravy na marketingové aktivity a akce.
Valentýn, Velikonoce, MDŽ, Den matek, Back to school, Black Friday, Halloween, Vánoce. To jsou významné marketingové aktivity, které se opakují rok co rok a které chce téměř každá firma v Česku nějak využít.
Jenže! Téměř nikdo se na ně nepřipravuje s dostatečným časovým předstihem. Prakticky všechny firmy je začínají řešit příliš pozdě, na poslední chvíli a pak přichází o obrovský potenciál svých marketingových aktivit.
Marketingové akce se šijí horkou jehlou na poslední chvíli, nejsou promyšlené, mají chyby, anebo vůbec nejsou správně odkomunikované. Zcela zbytečně. Už jsem se tomu dokonce věnovala v mém článku z roku 2018 Vánoce - Jak dopadly?
Bohužel ani za těch 5 let, které od zveřejnění tohoto článku uběhly, se situace stále nezměnila a stále spousta firem nechává své marketingové aktivity na poslední chvíli.
Marketingová časová osa pro rok 2024
Abych vám to tedy co nejvíce usnadnila, připravila jsem si pro vás jednoduchou a přehlednou marketingovou časovou osu pro celý rok 2024.
V ní krásně vidíte, kdy byste měli začít pracovat na nějakých marketingových kampaních a kdy byste je následně měli ideálně spustit.
Pokud víte, že potřebujete na přípravu více času, klidně začněte na přípravě pracovat dříve. A také počítejte s tím, že čím více lidí na přípravě bude pracovat a čím více lidí pak konečné výstupy bude schvalovat, tím více času na přípravu budete potřebovat. Proto dobře plánujte.



Marketingovou osu pro rok 2024 si můžete také stáhnout ve formátu .PDF:
Pozor! Nezapomínejte na své interní akce!
A kromě těchto nejvýznamnějších akcí, dnů a aktivit samozřejmě nezapomínejte ani na své vlastní akce. Mezi ty se například řadí výročí založení vaší firmy, vaše tradiční akce a slevy, soutěže, nebo pokud jste například restaurace nebo nějaký prostor, pak třeba firemní večírky.
I tomuto všemu je potřeba věnovat čas, energii a dostatečnou přípravu. Není to o tom, za každou cenu nad tím sedět několik hodin. Je to o tom, promyslet jednotlivé aktivity do posledního detailu, vyhnout se zbytečným chybám a přešlapům, připravit si v klidu a beze stresu podklady a marketingové materiály a hlavně si stanovit reálné cíle.
A tím, že většina firem nechává tyto aktivity na poslední chvíli, pak vy, pokud se tomu začnete věnovat s dostatečným předstihem, budete mít obrovský náskok oproti své konkurenci.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...
V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...
Přemýšlíte nad externím správcem sociálních sítí? Jak se vám s ním bude nejlépe spolupracovat?
Je léto. Většina vašich kamarádů, kolegů nebo rodinných příslušníků míří někam k vodě, k moři nebo na dovolenou. Taky byste se k nim chtěli přidat. Ale nemůžete. Musíte vymýšlet obsah na vaše sociální sítě. Jednou jste přece podnikatel/ka, tak se musíte otáčet. Nebo ne?!
Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se...
Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...