Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?
Facebook Conversion Advantage Plus
V uplynulých měsících byl některým inzerentům na Facebooku zpřístupněn nástroj s názvem Advantage Plus nebo též Advantage+. O co se jedná a k čemu slouží? Mrkla jsem se tomuto novému nástroji na zoubek.

Co je Advantage+
Při nastavování vaší kampaně na Facebook Ads vás možná překvapila možnost nového nastavení. Objevil se zde nástroj známý pod označením Advantage+.
Prakticky se jedná o nový "zjednodušený" model na Facebook Ads pro konverzní kampaně. Podle Facebooku je tento nový typ vytváření kampaní je navržen tak, aby zjednodušil osvědčené procesy, a to na základě doporučených nastavení.
Konverzní kampaně raz dva
V podstatě se tak jedná o jednodušší způsob nastavení konverzních kampaní, který snižuje množství nezbytných ručních zásahů tím, že umožňuje Facebooku automaticky zvolit přednastavené volby.
Na rozdíl od tradičních konverzních kampaní ve Facebook Ads spojuje kampaň Advantage+ jednotlivé fáze tvorby kampaně, reklamní sady a reklamy do jedné sloučené etapy. Vše potřebné najdete pod záložkou Preset Settings v horní části obrazovky.
Novinka taktéž odstraňuje ruční zadávání nastavení, jako jsou strategie nabídky a metody optimalizace. Rovněž inzerenty směřuje k využívání dynamických reklam.
K čemu nástroj Advantage+ slouží
V této fázi však Advantage+ nelze považovat za plnohodnotnou alternativu původního ručního nastavení, své preference si stále můžete navolit i samostatně. Navíc není nástroj v současné době stále k dispozici všem inzerentům, byť se jejich okruh neustále rozšiřuje.
Nastavení však prakticky nepřináší žádné inovativní funkce. Nejedná se tedy o výkonnější způsob vytváření kampaní. Mohu prakticky tvrdit, že se jedná o postup vhodný pro méně zkušené inzerenty, kteří ve Správci reklam jednoduše přednastavené hodnoty nebudou upravovat a spolehnou se na základní možnost. Tato osvědčená schémata by měla vést k adekvátně lepším výsledkům.
Advantage+ = Boost?
V principu je tedy celý mechanismus značně podobný již známé volbě Boost. Boost je taktéž snahou Facebooku co nejvíce zjednodušit tvorbu jedné kampaně, reklamní sady a reklamy. Přesně totéž můžete udělat v rámci Správce reklam. Boost má ovšem méně možností přizpůsobení.
Advantage Plus je na tom velmi podobně. Správce reklam může být pro některé uživatele nepřehledný. Aby byl proces vytváření kampaní pro méně zkušeného inzerenta lákavější, Facebook jednoduše skrývá výchozí nastavení, takže jej sami nemůžete změnit.
Závěrem aneb má pro mě Advantage+ využití nebo ne?
V podstatě tak můžu říci, že Advantage+ může do určité míry fungovat jako ochrana inzerentů, s nadsázkou řečeno, před nimi samými, respektive před jejich chybami. Z tohoto pohledu se tak jedná o nástroj funkční, byť nikterak inovativní.
Pro zkušené inzerenty se však jedná naopak o nežádoucí omezení pokročilejších možností kampaní. Inzerent pod vlivem Advantage+ může ztratit kontrolu nad tím, co se vlastně pokouší optimalizovat.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Jak konečně nakopnout prodeje přes Facebook?
Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...
V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...
Přemýšlíte nad externím správcem sociálních sítí? Jak se vám s ním bude nejlépe spolupracovat?
Je léto. Většina vašich kamarádů, kolegů nebo rodinných příslušníků míří někam k vodě, k moři nebo na dovolenou. Taky byste se k nim chtěli přidat. Ale nemůžete. Musíte vymýšlet obsah na vaše sociální sítě. Jednou jste přece podnikatel/ka, tak se musíte otáčet. Nebo ne?!
Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se...
Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...