Zjistěte, kdo se stal vaším fanouškem

20.04.2017

Ať už vyhlašujete soutěž, ve které je podmínkou lajknutí firemního profilu, nebo chcete jen zjistit, kdo jsou vaši fanoušci, musíte vědět, kde tuto informaci najdete. A vězte, že to na Facebooku je! Facebook totiž všem správcům firemních profilů poskytuje kompletní informace o jejich fanoušcích. Spolu si ukážeme, kde všechny tyto informace najdete.

1. Kompletní seznam všech fanoušků daného profilu

Nejprve si popíšeme situaci, kdy budete chtít zjistit, zda je ta či ona osoba fanouškem vašeho profilu.

  • Vstupte na svůj firemní profil.

  • Klikněte vpravo nahoře na tlačítko Nastavení.

  • V levém menu vyberte Lidé a další stránky.

Dostáváte se do kompletního seznamu vašich fanoušků. Ať už jich máte pár nebo několik tisíc, zde je všechny najdete. Hledat v nich můžete podle jména, podle toho, zda se jim vaše stránka líbí, zda vaši stránku sledují nebo jestli jste v minulosti daného fanouška nezablokovali.

Tento seznam je skvělým pomocníkem zejména pro vyhlašování soutěží, ve které je podmínkou, že pro vítězství musí daný člověk lajknout váš firemní profil. Zde si to jednoduše zkontrolujete.

2. Kdo jsou vaši fanoušci na Facebooku?

Zadruhé si ještě vysvětlíme, jak zjistíte, kdo je vašim fanouškem na Facebooku. Jinak řečeno, jaká je vaše cílová skupina.

V rámci svého businessu určitě máte předem stanovenou nějakou cílovou skupinu, kterou chcete oslovovat. Ovšem na Facebooku to může být úplně jinak. Strukturou příspěvků, obsahem a zacílením totiž můžete oslovovat úplně někoho jiného a nedosahujete proto dostatečných výsledků. Jak to zjistíte?

  • Vstupte na svůj firemní profil.

  • Klikněte uprostřed nahoře na tlačítko Přehledy.

  • V levém menu vyberte Lidé.

Zde přesně vidíte, jaká je vaše cílová skupina. Samotný Facebook nedoporučuje cílit reklamy a příspěvky na publikum, které je zastoupeno v menším množství než alespoň 12 %.

Pokud je tedy vámi stanovená cílová skupina zastoupena na Facebooku v menším množství než alespoň 12%, nejspíše děláte něco špatně a správně svou cílovou skupinu neoslovujete. Nebo se na Facebooku tato skupina vůbec nenachází, a bylo by proto vhodnější zaměřit se na nějaký jiný komunikační kanál.

To už je ale jiné téma...

V těchto přehledech můžete najít velmi zajímavé informace, které vás navedou, jaký obsah bude fungovat nejlépe.

Máte nejvíce slovenských fanoušků? Zveřejňujte příspěvky ve slovenštině.

Máte nejvíce fanoušků z Brna? Vkládejte příspěvky zaměřené hlavně na Brňáky.

Jsou vašimi fanoušky hlavně muži? Zaměřte se na technické příspěvky, které právě muže nejvíce osloví.

Projděte si v Přehledech nejen kategorii Lidé, ale také všechny ostatní kategorie. Právě zde totiž najdete odpověď na otázku - Jaký obsah bych měl/a zveřejňovat, aby mé fanoušky maximálně oslovil a bavil?


Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Vypínání a zapínání reklamy představuje základní dovednost při spouštění reklamních kampaní. Teprve po zapnutí můžete s reklamou pracovat dále. Kde se tato možnost nachází pro Instagram?

Vyhodnocování reklam na sociálních sítích potřebuje čas. Nejde to dělat hned po první minutě, ani třeba po jednom dni. Kdy je tedy vhodné k němu přikročit? Po týdnu? Po dvou týdnech? Po měsíci? A kdo nebo co o tom rozhoduje?