Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?
"Zaručené" postupy na soc. sítích, které až tak zaručené nejsou
"Opatrně na tečky a další podobné znamínka v příspěvcích, jako jsou například: ".,?!'-/" - Algoritmus to v popisku dost špatně bere. Paradoxně to může dost ovlivnit dosah příspěvku. To samé emoji "💪🏼😁🤝🏆", když je jich dva a více, pak to může negativně ovlivnit dosah příspěvku."
"Hashtagy dávat maximálně 5 na příspěvek. 2 více konkrétní s tématem v příspěvku, 3 více všeobecné pro oslovení širšího publika."
"Využívejte vždy co nejvíce hashtagů. Tedy klidně třeba celých 30 na příspěvek."
"Využívejte co nejvíce carousely. Videa už jsou na Instagramu mrtvá."
"Napište u každého příspěvku vždy alespoň krátký popisek."
...

"Zaručených" rad, tipů a doporučení jsem za posledních 10 let, kdy se aktivně pohybuji ve světě marketingu a hlavně sociálních sítí, slyšela tolik, že bych z nich mohla sepsat pořádnou bichli. Všechny mají vždy 3 věci společné:
- Myslí to s vámi dobře.
- Hledají zkratku nebo okliku k úspěchu.
- A hlavně - nefungují.
Teda tak... Ony fungují, ale ne čistě samy o sobě, černo-bíle.
Hned vám to vysvětlím, jak to myslím.
Vše začíná a končí testováním
Úspěšná marketingová strategie není úspěšná proto, že by někdo objevil tajnou díru v systému, anebo zkratku k úspěchu. Úspěšná marketingová strategie je úspěšná proto, že si ji někdo několikrát otestoval.
Ne jednou, ne dvakrát, ale několikrát. A hlavně, třeba u několika klientů.
Miluju, ale nenávidím!
Já mám s podobnými radami takový love-hate relationship.
Na jednu stranu je strašně ráda vyhledávám a testuji, ale na stranu druhou je nerada u mých klientů vidím, protože tuším, odkud vítr vane.
Hledají snadnou cestu k úspěchu. Hledají nějakou tajnou cestičku, o které si myslí, že ji nikdo jiný předtím nezkusil a neobjevil. Hledají jednoduchou cestu k výhře.
Jenže...
V posilovně taky necvičíte jen biceps, abyste vymakali celé tělo.
Ve škole taky nepřečtete jen jednu knížku, abyste se naučili všechno.
Na mobilu taky nepoužíváte jen jednu aplikaci, abyste komunikovali se všemi.
Doma taky nepoužíváte jen jednu hadru, abyste umyli nádobí, okna a záchod.
...
Asi chápete kam tím mířím.
Dobrá rada nad zlato
Ono ty rady nejsou v zásadě špatné. Špatné je pak to, jak k nim přistoupíme.
Zda je vezmeme doslova a do písmene, dáme si klapky na oči a vydáme se proti zdi.
Anebo se z nich poučíme, vyzkoušíme je, otestujeme si je v celé mozaice marketingových činností, které děláme a až na základně toho vyhodnotíme, zda pro nás mají význam či nikoliv.
Svět totiž není jen černo-bílý. Je pestrý, má nespočet barev a odstínů.
A kdyby skutečně existovala jen jediná rada, která by vás v online světě vystřelila do vesmíru, už by se o ní vědělo a dělali by ji všichni.
Jenže...
Když by to dělali všichni a všichni by tedy byli nejlepší, neznamenalo by to potom, že vlastně všichni jsou na stejné úrovni?! Tedy, že jsou všichni průměrní?! Tedy, že nikdo není nejlepší?! A že vlastně zase žádná jediná opravdová rada na úspěch neexistuje?!
Důvěřuj, ale prověřuj
Dívejte, neříkám, že nemáte poslouchat nikoho, kdo se vám snaží pomoci. Právě naopak. Poslouchejte všechny okolo, vnímejte, co říkají, ukládejte si jejich rady, tipy a náměty. Je to super.
Avšak vždy si to otestujte u sebe.
Podle mě totiž žádná jedna instantní rada na úspěch neexistuje. Podle mě je to souhra spousty faktorů a jednotlivých dílků.
Zkoušejte proto všechny dílky zvlášť a vytvořte si z nich svou vlastní marketingovou mozaiku, která vám a jen vám bude fungovat.
A nezapomeňte při tom všem zkoušení, promýšlení a testování na selský rozum. Někdy na něj totiž zapomínáme...
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...
V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...
Přemýšlíte nad externím správcem sociálních sítí? Jak se vám s ním bude nejlépe spolupracovat?
Je léto. Většina vašich kamarádů, kolegů nebo rodinných příslušníků míří někam k vodě, k moři nebo na dovolenou. Taky byste se k nim chtěli přidat. Ale nemůžete. Musíte vymýšlet obsah na vaše sociální sítě. Jednou jste přece podnikatel/ka, tak se musíte otáčet. Nebo ne?!
Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se...
Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...