Základní pravidla optimalizace pro vyhledávače

04.08.2017

Jelikož se nevěnuji pouze správě sociálních sítí, pojala jsem tento článek trochu jinak. V následujících řádcích vám detailně popíšu, jak optimalizovat své stránky, co se obsahu a textu týče, pro vyhledávače. A začneme trochou teorie.

Optimalizace pro vyhledávače, zkráceně SEO, je jednou z nejpoužívanějších praktik, jak na své webové stránky dostat nové návštěvníky. Návštěvnost z vyhledávačů patří k těm kvalitnějším, jež dobře konverzuje a je tématicky zaměřená. Návštěvnost z vyhledávačů je také dlouhodobá a nejedná se o nárazovou návštěvnost. Je tedy patrné, že se SEO dlouhodobě vyplácí a není dobré ji podceňovat. V tomhle článku se podíváme na základní praktiky, díky kterým optimalizaci pro vyhledávače podpoříte.

Hodnotný obsah

Základem dobré návštěvnosti z vyhledávačů je kvalitní a hodnotný obsah. Cíl vyhledávačů je poskytnout uživatelům odpověď na jejich dotaz formou odpovídajícího obsahu. Na prvních příčkách se vždy objeví takový obsah, který je kvalitně zpracovaný a předává uživateli co nejširší odpověď na danou otázku. Je tedy důležité nikdy nepodcenit obsah. Vždy je nutné, aby si po přečtení textu uživatel něco odnesl. Čím více se toho dozví, tím lépe.

V každém článku je dobré zaměřit se vždy na jedno téma. Není dobré odebíhat od tématu, nebo text natahovat takzvanou omáčkou, která pro čtenáře nemá žádnou hodnotu a jen ho zdržuje. Pokud chcete v daném článku odbočit, zvažte, zda není lepší tyto informace vložit do nového článku a uvézt pouze odkaz. Pokud to jde, určitě tuto možnost využijte. Platí a platit bude, že obsah je král. Pokud tvorbě obsahu věnujete dostatek času, určitě se vám to vrátí v podobně návštěvnosti.

Dobrá struktura a formátování textu

Důležitá je také struktura a formátování obsahu. Dobře formátovaný obsah se uživatelům lépe čte a vyhledávače ho mají raději. Vhodně využívejte tučná slova, kurzívu, nadpisy, odkazy, obrázky, odstavce, tabulky, odrážky a podobně. 

Vždy se zaměřte na to, aby byl text dobře čitelný a budil důvěru. Mějte také na paměti, že všeho moc škodí a nejlepší je zlatá střední cesta. Přeformátovaný text může působit komicky a nedůvěryhodně. Vyvarujte se používání mnoho odstínů barev nebo fontů.

Pro vyhledávače je velmi důležité správně dodržovat zásady pro používání nadpisů. Vždy začínejte nadpisem h1, který by měl být na stránce pouze jeden. V nadpisu h1 použijte klíčové slovo shodné s tématikou webové stránky. Vhodný obsah h1 je například věta shrnující, čím se webová stránka zabývá. Následují nadpisy h2, h3 a tak dále. I hluboký podnadpis h7 se počítá, ale musíme k němu dojít postupně, bez přeskakování.

Budování zpětných odkazů

Dalším základním kamenem návštěvnosti z vyhledávačů jsou zpětné odkazy. Zde je potřeba soustředit se na kvalitu, nikoli na kvantitu. 10 kvalitních zpětných odkazů může být víc, než 100 nekvalitních zpětných odkazů. Naopak hodně nekvalitních zpětných odkazů na stránku může web dokonce i poškodit.

Zpětný odkaz na váš web by měl odkazovat z tématicky stejného, případně podobného webu. Vyvarujte se odkazům z linkových farem, katalogů a nekvalitních webových stránek. Nevhodné odkazy jsou také odkazy z patiček, sidebarů a různých zapadlých částí webu. Naopak kvalitní odkaz je například z tématicky podobných článků. Dobré jsou také odkazy ze sociálních sítí, jako je Facebook, Twitter nebo Google+. Důležitá je také návštěvnost webu, ze kterého chcete na vaši stránku odkazovat. Ze zpětných odkazů k vám mohou přijít noví návštěvníci.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si, co je nového

Název firemního profilu na Facebooku. Jedna z nejdůležitějších věcí v rámci firemního marketingu. Je to totiž právě název, který vidí vaši fanoušci jako první. Může odhalovat obsah vašeho profilu, přibližovat obor vašeho podnikání, anebo jednoduše odkazovat na vaši firmu. Někdy je to s názvem firemního profilu velice jednoduché - prostě to bude ...

Často se setkávám s otázkou, zda je Facebook, či všeobecně sociální sítě, pro firmy zdarma? V první chvíli se nad tím člověk pousměje a odpoví si, že samozřejmě ano, firemní profil na Facebooku nic nestojí a může jej zde mít každý - od malého podnikatele až po nadnárodní giganty.

Mít firemní profil na Instagramu je dnes stejně běžné, jako mít webovou stránku nebo e-mailovou adresu. Ovšem často se stává, že zde nakonec firmy nemají co vkládat. Buď neví, co publikovat, anebo na to jednoduše nemají čas. A tak přichází na scénu koketování s myšlenkou, zda tento profil raději úplně nezrušit.