Nastavili jste si placené kampaně v METĚ. Očekávali jste, že si bude META strhávat nějaké peníze z vaší karty. Jenže teď je to mnohem více, než s čím jste prapůvodně počítali. V čem je problém? Co se stalo? A proč si META od vás stahuje mnohem více peněz, než jste si původně propočítali?
Vysvětlení některých pojmů z Facebooku
Na Facebooku se během správy firemního profilu setkáte s mnohými pojmy, které běžně v normální mluvě nepoužíváme. Dosah, Akce na stránce, Zájem o příspěvek, To se mi líbí. To jsou jen některé z nich. Co si ale vlastně pod těmito pojmy představit? Co znamená, že má váš příspěvek dosah například 4 500? A co se znalostí těchto pojmů můžete udělat dále? Pojďme si to společně vysvětlit.
Co znamenají jednotlivé pojmy na Facebooku?
Nyní vám vysvětlím asi ty nejdůležitější pojmy, které na vás na Facebooku vyskakují:
- Dosah příspěvků - Jedná se o počet lidí, kterým se na displeji zobrazil váš příspěvek. Toto číslo v sobě zahrnuje celkový počet, tedy jak organická, tak i placená čísla. Pokud se chcete dozvědět o dosahu z placené reklamy zvlášť, najdete konkrétní statistiky buď ve Správci reklam, anebo v detailu statistiky u každého jednotlivého příspěvku.
- Akce na stránce - Představuje počet kliknutí na kontaktní údaje stránky nebo na tlačítko s výzvou k akci. Tlačítko například může být "Koupit", "Rezervovat", "Zaregistrovat se", apod.
- Zájem o příspěvek - Počet lidí, kteří reagovali na váš příspěvek prostřednictvím To se mi líbí, komentářů, sdílení, atd.
- Doporučení - Počet doporučení, které váš firemní profil získal.
- Zobrazení stránky - Kolikrát si přímo profil vaší stránky lidé zobrazili.
- To se mi líbí stránky - Jedná se o počet fanoušků stránky.
- To se mi líbí příspěvku - V tomto případě představuje tento údaj počet lidí, kteří olajkovali váš příspěvek.
- Náhled stránky - Kolikrát někdo najel kurzorem myši na název vaší stránky nebo profilový obrázek, aby se podíval na náhled obsahu vaší stránky.
- Kliknutí na odkaz - Počet lidí, kteří se proklikli přes vámi zadaný odkaz na vaše webové stránky nebo třeba na landing page.

Co znamená, že má váš příspěvek dosah například 4 500?
Přejděme nyní od teorie k praxi. Co by tedy znamenalo, kdyby váš příspěvek měl dosah například 4 500?
Nyní už víte, že to znamená, že se váš příspěvek zobrazil 4 500 lidem. Ti jej viděli na své zdi, prohlédli si jej a mohli udělat nějakou další akci. To už se však z tohoto čísla nedozvíte. Z tohoto čísla vyčtete pouze to, kolika lidem se daný příspěvek zobrazil na jejich zdi.
K čemu vám znalost těchto pojmů je?
Pokud se s Facebookem a s jeho pojmy řádně seznámíte, můžete pak velice jednoduše vyhodnocovat, jak si vaše aktivity na této sociální sítí stojí. Zda vaše příspěvky mají úspěch, zda jsou u vašich fanoušků oblíbené a zda zveřejňujete to, co vaše sledující zajímá. Díky tomu také velice jednoduše odhalíte, jakým tématům byste se měli raději vyhýbat, co vaše fanoušky vůbec nebaví a co je nezajímá. A to je vlastně srdcem celé komunikace s fanoušky na Facebooku. O tom to celé je.
Proto pojmy a statistiky na Facebooku nepřehlížejte. Jsou možná nudné a nezajímavé, ale dokáží vám o vašich fanoušcích toho spoustu prozradit. Ani nevíte, a právě pod těmito daty a čísly máte ukrytý zlatý poklad dokonalého obsahu na své sociální sítě. A ani nad tím nemusíte složitě přemýšlet.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si, co je nového
Nechodí mi kódy z Facebooku! Co s tím?
Nechodí vám kódy z Facebooku, Business Manageru či Meta Business Suite? Ať děláte co děláte, kód vám nikdy nechce dojít? Už jste si zkoušeli i odblokovat telefonní číslo, volat na svého operátora, nebo upravovat nastavení na e-mailu, ale pořád nic nepomáhá? Pak pro vás mám skvělou zprávu! Zjistila jsem, jak to vyřešit! A ne, nová SIM karta...
Dnes za vámi přicházím s upozorněním na nejnovější chybu ze strany METY, na kterou jsem sama nedávno narazila. Pokud nastavujete placené kampaně ve Správci reklam (reklamním účtu v METĚ), nejspíš je z důvodu úspory času a zjednodušení nastavení duplikujete. Jenže to může být problém. Proč? Vše vám v tomto článku vysvětlím.


