Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...
Vlastní fotky nebo fotobanka?
Máte za to, že nejste profesionální fotograf. Své fotky vnímáte jako velmi nekvalitní. Necítíte se na to, abyste na svůj firemní profil vkládali své fotografie. Jenže na profi fotografa nemáte budget. A tak sáhnete po fotobance. Jenže je to skutečně výhra? Je to krok správným směrem? Pojďme se na toto téma podívat pohledem správkyně sociálních sítí, která se na sociálních sítích pohybuje už od roku 2009.

Kvalita nebo raději autenticita?
Ještě před pár lety (konkrétně kolem roku 2016) bych vám řekla, že je fotobanka naprosto v pořádku.
Že nemusíte fotit své vlastní fotografie své služby nebo svého produktu.
Že ilustrační fotky, a to klidně i z "free fotobanky" (rozumějte - s volnými autorskými právy pro volné užití, a to i pro reklamní účely), budou naprosto v pohodě a bohatě dostačující.
Jenže...
Doba se razantně změnila.
Co stačilo v roce 2016, dnes už zdaleka nestačí.
A není to nic překvapivého.
Přístup k free obrázkům se natolik zjednodušil, že už zkrátka všichni můžeme vzít nějakou líbivou fotografii z fotobanky a vložit ji ke svému příspěvku. Nehledě na to, kam nás posunula AI. Ale o tom zase někdy jindy.
Jenže!
Lidi už nechtějí sledovat další miliontou fotku z fotobanky.
Lidi už nechtějí vidět tu samou fotku po 156.
Lidi vás nesledují proto, že umíte hledat ve fotobance.

Proč by vás lidé měli sledovat?
Lidé, fanoušci, zákazníci, chtějí sledovat vás pro váš obsah, pro vaše myšlenky, pro vaše fotografie.
Pokud by je zajímala galerie fotografií z fotobanky, budou sledovat profily přímo dané fotobanky a ne vás.
Sorry jako!
Lidi zajímáte vy! A to i s vašimi chybami a nedokonalostmi.
A ano, i s vašimi ne úplně dokonalými, vyšperkovanými fotografiemi.
Jen se nad tím zamyslete - sledovali byste 20 firem, která každá používá ty samé fotografie z té samé fotobanky? Sledovali byste 20 firem, kdy ani jedna jediná během celého roku nezveřejní na svých profilech na sociálních sítích jedinou svou vlastní fotografii?
Anebo byste sledovali třeba jen 1 firmu, která ale má své vlastní fotky a svůj vlastní obsah?
Sami si na toto odpovězte.
Vy nepotřebujete, aby si vás lidi zaměnili za 50 jiných firem.
A ruku na srdce - když sami nejste profi fotograf - řešili byste, že dané fotky nejsou vyfocené profíkem? Řešili byste, že nejsou úplně dokonale nasvětlené, když to sami neumíte? Řešili byste, že nejsou úplně dokonale dobarvené v postprodukci, když vy sami si s tím hlavu nelámete?
Dívejte se na obsah očima uživatelů
Zkuste se vžít do kůže svého věrného fanouška.
Ač vás nadevše na světě miluje a je vám bezmezně loajální, nicneříkající obsah z fotobanky ho začne brzo nudit.
Nebude ničím zajímavý, poutavý, autentický. Nebude se ničím odlišovat od ostatních.
Nehledě na to, že když takto začnete nudit více svých fanoušků, pozná to i algoritmus dané sociální sítě a rychle vás přestane ukazovat dalším.
Tím si sami pod sebou podřezáváte větev.

Vlastní fotografie = Svatý grál marketingu?
Jsou tedy vlastní fotografie tím tajným klíčem k úspěchu?
Dokáží vám vlastní fotografie zaručit milióny fanoušků a miliardy na účtu?
Ne!
To bohužel ne!
Žádná zázračná zkratka ke zbohatnutí tudy nevede.
Ale rozhodně jsou vlastní fotografie cestou k větší autenticitě, k více reakcím od vašich fanoušků, k větší důvěře ve vaší firmu a k odlišení se od konkurence.
Můj tip: Nemusíte si hned kupovat tu nejlepší fototechniku. Vezměte si do ruky svůj chytrý telefon a začněte jednoduše fotit. Neřešte, zda je to dokonalé. Neřešte, zda by to takto nafotil Jan Saudek. Neřešte, co na to lidi řeknout. Prostě foťte. Nejen, že praxí se budete neustále zlepšovat, ale také vlastní fotografie je vždy 100x lepší, než ilustrační fotka z fotobanky.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Založili jste si Reklamní účet v METĚ. Nebo přebíráte přístupy od někoho jiného. Každopádně jste si všimli, že je zde špatně nastaveno časové pásmo. Řeknete si: "No big deal. Tak to změním. No booože. Však o nic nejde..." Jenže ono vás to nepustí. Co teď s tím?
Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!
Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...
Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?
Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...