Profesionální režim na Facebooku

13.04.2023

Na Facebooku je možné využít tzv. profesionální režim. O co se jedná? K čemu to slouží? Proč by vám to nemělo uniknout? A jaké má tato funkce v praxi využití? Nelenila jsem a přesně na to jsem v tomto článku zaměřila.

Jaké možnosti nabízí profesionální režim na Facebooku?

Profesionální profily pro tvůrce jsou novinkou, která se představila teprve v roce 2021. Zároveň se až o další rok později zpřístupnila širšímu okruhu uživatelů. Právě globální rozmach způsobil narůstající zájem o tuto funkcionalitu.

Tento režim vám zprostředkuje celou řadu analytických přehledů a monetizačních nástrojů. Těmi konkrétně jsou:

  • aktualizace profilu v podobě sledujících a kategorie profilu

  • panel pro profesionály

  • pozvání přátel ke sledování

  • pole pro vytvoření příspěvku

  • podpora pro tvůrce

  • nechte se objevit

  • reklamy ve Facebook Reels

  • instreamové reklamy

  • předplatné

  • soukromí

  • asistent moderování

  • správa komentářů

Tento nástroj vám umožní získat sledující z řad veřejnosti a rozvíjet svou globální komunitu, jak přímo upozorňuje Facebook. Stejně tak vám samozřejmě umožní využívat svoje sociální sítě k výdělku.

Kdy je profesionální profil vhodný

Prakticky se jedná o jakousi osobnější obdobu již užívaných firemních stránek. 

Potřebujete tedy ještě vlastní stránku, nebo je vhodné se rozhodnout právě pro profesionální profil?

Vodítko dává opět samotný Facebook: Pro prezentaci firmy, značky nebo produktu je vhodná stránka. Profesionální režim využijete tehdy, když chcete jako osoba sdílet informace se širším okruhem uživatelů.

Což znamená, že primárně potřebujete oslovit publikum, které netvoří pouze vaše rodina, přátelé a známí. Primárně se tak jedná o nástroj pro influencery, podnikatele či veřejně významné osoby.

Jak se aktivuje profesionální profil

Chcete mít profesionální profil? Chcete, aby se váš obsah dostal mezi více lidí? Jak si jej můžete zaktivovat?

Aktivace obnáší pouze několik jednoduchých kroků:

  1. Přejděte na svůj osobní profil na Facebooku.

  2. Pod záhlavím profilu klikněte na tlačítko nabídky (...) na pravé straně.

  3. Klikněte na možnost Zapnout profesionální režim.

  4. Potvrďte kliknutím na Zapnout a dokončete proces.

Tento mód lze samozřejmě i vypnout:

  1. Pod záhlavím profilu klikněte nebo klepněte na tlačítko nabídky (...).

  2. Klikněte na možnost "Vypnout profesionální režim".

Pokud profesionální režim vypnete:

  • Vaši aktuální přátelé, sledující a obsah profilu se nezmění.

  • Vaše volba "Kdo mě může sledovat" zůstane veřejná, ale můžete ji změnit v Nastavení.

  • Vaše nastavení soukromí se nezmění.

Závěr aneb proč využít profesionální režim

Facebookové profily v profesionálním režimu jsou užitečné především pro influencery a podnikatele. Umožňuje využít širokou škálu analytických a monetizačních nástrojů. Ovšem pokud chcete využít maximum z Business Managera, je stále stejně nejlepší mít firemní stránku.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Dnes za vámi přicházím s upozorněním na nejnovější chybu ze strany METY, na kterou jsem sama nedávno narazila. Pokud nastavujete placené kampaně ve Správci reklam (reklamním účtu v METĚ), nejspíš je z důvodu úspory času a zjednodušení nastavení duplikujete. Jenže to může být problém. Proč? Vše vám v tomto článku vysvětlím.

Chcete získat nové kontakty? Nové e-mailové adresy, nová telefonní čísla, nebo rovnou lidi, kteří vás přímo kontaktují? To vše je v METĚ možné. Jenže, stejně jako vše ostatní, i toto má své háčky a není to úplně tak růžové, jak se může na první pohled zdát. Ale postupně. Na všechno se společně podíváme. Pojďme tedy na to!

Byl normální všední den. Všichni mířili do práce, do školy. Všichni se chystali někam běžet. Ale vám se zastavil svět. Jakoby vše najednou zamrzlo. Nedokážete se dostat na svůj účet na Facebooku. A na e-mailu vám do obličeje svítí obyčejný e-mail "Váš účet byl zablokován. Pokud jej chcete odblokovat, musíte se odvolat."

Založili jste si nový firemní facebookový profil? Anebo už jeden máte dlouhá léta? A až teď jste si u něj všimli, že se vám v URL adresním řádku nezobrazuje například "www.facebook.com/vase-skvela-firma", ale jen nějaké podivné znaky a čísla? A chtěli byste to napravit? Tak to jste tady správně! Právě tady si společně prakticky krok za krokem...

Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?

Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...