Praktický návod: Jak nastavit platby na Facebooku?

13.01.2022

Na Facebooku je potřeba si mimo jiného i správně nastavit platby. Jak na to? Jak si správně nastavit platby za reklamy na Facebooku? A proč je to vlastně nezbytné? Čtěte dále a vše se dozvíte.

Proč je potřeba si platby na Facebooku nastavit správně

Nastavení plateb je na Facebooku mimořádně důležité zejména kvůli placení firemní inzerce. Neúspěšná platba totiž může vyvolat pozastavení reklamy a v konečném důsledku také zhoršení výsledků. Reklama jednoduše přestane fungovat, dokud se vám nepodaří váš problém vyřešit.

Proč se reklamy na Facebooku nezaplatily?

Obvyklým důvodem, proč se vám reklamy na Facebooku nezaplatí, je limit na některých kreditních kartách. Částku je potřeba změnit, aby odpovídala výši sumy, která se bude účtovat za jednu transakci. Při snížení se změna projeví okamžitě, u zvýšení může změna trvat.

Důvodem pro selhání platby za vaši facebookovou reklamu však může být kromě nevhodně nastavených limitů také nedostatek finančních prostředků na vaší kreditní nebo debetní kartě či problém se zpracováním nebo ověřením karty. 

Příčinou potíží dále mohou být i nesprávné údaje o bankovním účtu.

Jak na optimální nastavení plateb na Facebooku

  • Vstupte do Business Manageru/Správce reklam.

  • Klikněte nahoře v levé části na symbol tří čárek.

  • V menu zvolte možnost Vyúčtování.

  • Na nové stránce klikněte nahoře v pravé části na položku "Nastavení plateb".

  • V této části je možné libovolně upravovat, jakým způsobem vám Facebook bude vyúčtovávat peníze.
    V prvé řadě je zde možné zadat, kdy bude síť prostředky strhávat. Nastavit si můžete několik možností, například každý poslední den v měsíci, případně po dosažení částky 5 000 Kč.
    Dále je zde možné definovat, z jaké platební karty se budou peníze strhávat či které fakturační údaje budou na faktuře od Facebooku.

Pár slov závěrem

Správné nastavení plateb vám významně ovlivní výkonnost vašich reklam na Facebooku, a tím v konečném důsledku i úspěšnost vašeho podnikání. Vždy si proto ověřte, že je máte nastavené tak, jak potřebujete. Hlavně si pohlídejte dostatek prostředků na platební kartě a nastavené limity na kartě.

Další články, které by vás mohly zajímat

Přečtěte si jako první, co je nového

Máte sítě. Máte kampaně. A sem tam se do nich podíváte. Zejména na ta kouzelná čísílka. Někdy rostou, jindy klesají. Někdy svými posty a kampaněmi oslovíte desítky tisíc lidí, jindy jen drobnější tisíce. Je vůbec dosah důležitý? Měli byste tuto metriku vůbec sledovat? A proč není vhodné hnát se jen za dosahy?

Správa sociálních sítí a online reklama nejsou o náhodě. Pokud jste si doteď mysleli, že pustíte jednu kampaň za 1 000 Kč měsíčně a stane se zázrak, tak vás bohužel zklamu. Pokud chcete na Facebooku prodávat, je potřeba mít v ruce jasnou strategii, která dává algoritmu dostatek dat a informací. Tím základním, co rozhoduje o výkonu kampaně, je ...

V oblasti firemních soc. sítí se pohybuju už 10 let (bože, já jsem stará :-D ). A za tu dobu se tohle prostřední extrémně proměnilo. Od doby, kdy jsme si vymýšleli texty sami a stahovali si fotky jen z fotobank, přes tvorbu vlastních fotografií, až po nutnost tvoření hlavně videí a tvorbu textů s pomocí AI. Byla to divoká jízda a věřím, že ...

Pokud mě už sledujete nějaký ten pátek, možná jste zaznamenali článek ohledně Speciální kategorie reklam u placených kampaní na soc. sítích. Zejména se to týká reklam cílící na Bydlení, Zaměstnání, Finanční produkty a Politiku. Takže pokud podnikáte například v oblasti realit, nemovitostí a bydlení, jedna z těchto speciálních kategorií reklam se...

Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...