Vlastníte firemní profil na sociálních sítích? Pak o něj určitě nechcete přijít. Ani i když nemá tisíce fanoušků, desítky tisíc reakcí a desetiletou historii, rozhodně o dosavadní práci přijít nechcete. Proto si zabezpečte svůj osobní profil. Ano, zní to divně - proč zrovna osobní profil, když se tady bavíme o tom firemním, ale má to...
Pětkrát měř a jednou řež, aneb každá chyba se na soc. sítích počítá
Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...
Všechno, všechno, doslova všechno se na sociálních sítích počítá. Že nevíte co a kde?! Pojďme si to objasnit!

Každá úprava brutálně snižuje úspěšnost
Máte firemní profil na sociálních sítích.
Plánujete si příspěvky hezky dopředu.
Snažíte se odladit každou chybičku.
Jenže i přesto vám sem tam nějaká uteče.
Čárka, tečka, smajlík, hashtag, chybička, překlep, fotka, apod.
Zkrátka - chybovat je lidské a ani těm nejlepším se chyby nevyhýbají.
A vy si toho všimnete. Štve vás to. Nechcete nechat na svých soc. sítích příspěvek s chybou.
Když jste si jí všimli vy, tak si jí určitě všimnou i vaši fanoušci.
A kdo by si cokoliv kupoval od firmy, která chybuje v takové banalitě, jako je příspěvek?!
Jenže zastavte! Než se po hlavě vrhnete do úpravy čehokoliv, uvědomte si, že každá, byť i ta sebemenší úprava (ano, i tečka se počítá), následně snižuje dosah i úspěšnost vašeho příspěvku, a to bohužel ne málo.
O 30 i více %!
To například při dosahu 10 000 dělá zhoršení až o 3 000.
"Tak příspěvek smažu a znovu nahraju..."
Pokud by vás to napadlo "občůrat" tím, že příspěvek úplně smažete a znovu jej od píky nahrajete, tak ani to nemusí být řešením.
I v tomto případě následný dosah a výsledky mohou být negativně ovlivněny.
Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn totiž nejsou blbí.
Oni ví, že znovu nahráváte úplně ten stejný příspěvek jen s drobnou úpravou.
A proto platí úplně stejné předchozí pravidlo.
Zhoršení výsledků o 30 i více %!
Co tedy dělat s chybami v příspěvcích na soc. sítích?
- Hodně dobře kontrolujte dané příspěvky ještě před jejich samotným zveřejněním.
Klidně si je i 100x přečtěte.
Prožeňte je umělou inteligencí.
Nechejte je přečíst vaši manželku nebo manžela.
Přečtěte si je nahlas.
Nechejte je pár dnů uležet a pak se k nim znovu vraťte.
Vytiskněte si je a zkontrolujte je v tištěné podobě.
Zkrátka udělejte vše pro to, abyste předešli jakýmkoliv chybám.
Jasně, nikdy se chybám 100% nevyvarujete (pořád jsme jen lidi), ale můžete jim takto hodně předejít. - Nezveřejňujte nic na poslední chvíli.
Pod tlakem má člověk největší šanci přehlédnout drobnosti.
Dejte si na postování a plánování dostatek času.
Netlačte na sebe.
Snažte se nerozptylovat jinými úkoly a činnostmi. - Když už si chyby v příspěvcích všimnete, máte reálně 2 možnosti:
a) Nechat to být a pro příště si na to dát lepší pozor.
b) Příspěvek opravit, ovšem s vědomím toho, že to může způsobit zhoršení dosahů a výsledků o 30 i více %! - Kreativně to uchopte.
Anebo ze své chyby udělejte záměr a zakomponujte to do komunikace s fanoušky.
Pokud si toho někdo všimne a bude ho to natolik štvát, že vás na to upozorní v komentáři, můžete to uchopit tak, že to byl záměr a že jej za jeho pozornost chcete odměnit nějakým drobným dárkem.
Tím to naprosto otočíte a z problému uděláte super příležitost.
Chyby jsou na prd... Zkuste se jim vyhnout
Avšak jedno je jisté - chyby jsou na prd. Zejména na soc. sítích, kde máte odezvu od svých fanoušků prakticky okamžitě.
Proto se jim snažte vyhýbat, ač sama vím, jak je to někdy náročné.
Zkuste si taky své překlepy a chybky zapisovat, abyste do budoucna na žádnou nezapomněli a mohli si vždycky ty své nejběžnější zkontrolovat.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Založili jste si Reklamní účet v METĚ. Nebo přebíráte přístupy od někoho jiného. Každopádně jste si všimli, že je zde špatně nastaveno časové pásmo. Řeknete si: "No big deal. Tak to změním. No booože. Však o nic nejde..." Jenže ono vás to nepustí. Co teď s tím?
Rušíte svou firmu? Končíte s podnikáním? Zakládáte novou společnost? Chcete smazat dříve nijak nevyužitý firemní profil? Nebo jen děláte "jarní úklid? A chcete kompletně smazat svůj stávající firemní profil na Facebooku? V tomto článku vám přináším praktický návod, jak na to. Jdeme na to!
Chystáte se spravovat placené kampaně na sociálních sítích a aktuálně žijete v blahé nevědomosti. Říkáte si, že to nemůže být tak komplikované nebo složité. Věříte, že to zvládnete levou zadní. Neřešíte kdopak copak. Zkrátka se do toho chcete vrhnout po hlavě a případné problémy, zádrhely a komplikace chcete řešit až po cestě. Jenže, přece jen je...
Můžeme zacílit naši placenou reklamu na sociálních sítích na fanoušky naší konkurence? A můžeme zacílit na fanoušky konkrétní uzavřené facebookové skupiny? A můžeme cílit konkrétně na Sportovní nadšence, Firmy, hotely a rekreační zařízení, nebo třeba na Domácnosti s velkou zahradou?
Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...