Firmy dnes často investují nemalé částky měsíčně do online reklamy. Facebook a Instagram jim přivádějí návštěvníky na web, statistiky ukazují tisíce prokliků měsíčně a kampaně se na první pohled tváří úspěšně. Přesto se prodeje nehýbou, poptávky nepřibývají a návratnost investic zůstává za očekáváním.
Pětkrát měř a jednou řež, aneb každá chyba se na soc. sítích počítá
Vždyť je to jenom čárka.
Vždyť je to pěknější obrázek.
Vždyť je to jen slovo.
Vždyť je to jen blbý hashtag.
Vždyť je to jen smajlík...
Všechno, všechno, doslova všechno se na sociálních sítích počítá. Že nevíte co a kde?! Pojďme si to objasnit!

Každá úprava brutálně snižuje úspěšnost
Máte firemní profil na sociálních sítích.
Plánujete si příspěvky hezky dopředu.
Snažíte se odladit každou chybičku.
Jenže i přesto vám sem tam nějaká uteče.
Čárka, tečka, smajlík, hashtag, chybička, překlep, fotka, apod.
Zkrátka - chybovat je lidské a ani těm nejlepším se chyby nevyhýbají.
A vy si toho všimnete. Štve vás to. Nechcete nechat na svých soc. sítích příspěvek s chybou.
Když jste si jí všimli vy, tak si jí určitě všimnou i vaši fanoušci.
A kdo by si cokoliv kupoval od firmy, která chybuje v takové banalitě, jako je příspěvek?!
Jenže zastavte! Než se po hlavě vrhnete do úpravy čehokoliv, uvědomte si, že každá, byť i ta sebemenší úprava (ano, i tečka se počítá), následně snižuje dosah i úspěšnost vašeho příspěvku, a to bohužel ne málo.
O 30 i více %!
To například při dosahu 10 000 dělá zhoršení až o 3 000.
"Tak příspěvek smažu a znovu nahraju..."
Pokud by vás to napadlo "občůrat" tím, že příspěvek úplně smažete a znovu jej od píky nahrajete, tak ani to nemusí být řešením.
I v tomto případě následný dosah a výsledky mohou být negativně ovlivněny.
Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn totiž nejsou blbí.
Oni ví, že znovu nahráváte úplně ten stejný příspěvek jen s drobnou úpravou.
A proto platí úplně stejné předchozí pravidlo.
Zhoršení výsledků o 30 i více %!
Co tedy dělat s chybami v příspěvcích na soc. sítích?
- Hodně dobře kontrolujte dané příspěvky ještě před jejich samotným zveřejněním.
Klidně si je i 100x přečtěte.
Prožeňte je umělou inteligencí.
Nechejte je přečíst vaši manželku nebo manžela.
Přečtěte si je nahlas.
Nechejte je pár dnů uležet a pak se k nim znovu vraťte.
Vytiskněte si je a zkontrolujte je v tištěné podobě.
Zkrátka udělejte vše pro to, abyste předešli jakýmkoliv chybám.
Jasně, nikdy se chybám 100% nevyvarujete (pořád jsme jen lidi), ale můžete jim takto hodně předejít. - Nezveřejňujte nic na poslední chvíli.
Pod tlakem má člověk největší šanci přehlédnout drobnosti.
Dejte si na postování a plánování dostatek času.
Netlačte na sebe.
Snažte se nerozptylovat jinými úkoly a činnostmi. - Když už si chyby v příspěvcích všimnete, máte reálně 2 možnosti:
a) Nechat to být a pro příště si na to dát lepší pozor.
b) Příspěvek opravit, ovšem s vědomím toho, že to může způsobit zhoršení dosahů a výsledků o 30 i více %! - Kreativně to uchopte.
Anebo ze své chyby udělejte záměr a zakomponujte to do komunikace s fanoušky.
Pokud si toho někdo všimne a bude ho to natolik štvát, že vás na to upozorní v komentáři, můžete to uchopit tak, že to byl záměr a že jej za jeho pozornost chcete odměnit nějakým drobným dárkem.
Tím to naprosto otočíte a z problému uděláte super příležitost.
Chyby jsou na prd... Zkuste se jim vyhnout
Avšak jedno je jisté - chyby jsou na prd. Zejména na soc. sítích, kde máte odezvu od svých fanoušků prakticky okamžitě.
Proto se jim snažte vyhýbat, ač sama vím, jak je to někdy náročné.
Zkuste si taky své překlepy a chybky zapisovat, abyste do budoucna na žádnou nezapomněli a mohli si vždycky ty své nejběžnější zkontrolovat.
Další články, které by vás mohly zajímat
Přečtěte si jako první, co je nového
Vánoce. Marketing. Placené kampaně. Určitě teď do nich tečou největší budgety z celého roku. Je přece peak sezóny. Musí se toho pořádně využít. Lidé teď přece nejvíce nakupují. A pak mezi svátky kampaně úplně vypneme a budeme si užívat ticho, pohodu a klid. Ale je to skutečně ta nejlepší možná strategie?! Přináším vám malé zamyšlení.
Nastavili jste si placené kampaně v METĚ. Očekávali jste, že si bude META strhávat nějaké peníze z vaší karty. Jenže teď je to mnohem více, než s čím jste prapůvodně počítali. V čem je problém? Co se stalo? A proč si META od vás stahuje mnohem více peněz, než jste si původně propočítali?
Nechodí vám kódy z Facebooku, Business Manageru či Meta Business Suite? Ať děláte co děláte, kód vám nikdy nechce dojít? Už jste si zkoušeli i odblokovat telefonní číslo, volat na svého operátora, nebo upravovat nastavení na e-mailu, ale pořád nic nepomáhá? Pak pro vás mám skvělou zprávu! Zjistila jsem, jak to vyřešit! A ne, nová SIM karta...
Dnes za vámi přicházím s upozorněním na nejnovější chybu ze strany METY, na kterou jsem sama nedávno narazila. Pokud nastavujete placené kampaně ve Správci reklam (reklamním účtu v METĚ), nejspíš je z důvodu úspory času a zjednodušení nastavení duplikujete. Jenže to může být problém. Proč? Vše vám v tomto článku vysvětlím.
Chcete získat nové kontakty? Nové e-mailové adresy, nová telefonní čísla, nebo rovnou lidi, kteří vás přímo kontaktují? To vše je v METĚ možné. Jenže, stejně jako vše ostatní, i toto má své háčky a není to úplně tak růžové, jak se může na první pohled zdát. Ale postupně. Na všechno se společně podíváme. Pojďme tedy na to!





